Κάμψη του πληθωρισμού στο 3,1% το Φεβρουάριο

Από 4% τον Ιανουάριο
Πέμπτη, 10 Μαρτίου 2005 12:03
UPD:12:20

ΑΥΞΗΣΗ κατά 3,1% σημείωσε το Φεβρουάριο ο Γενικός Δείκτης Τιμών Καταναλωτή έναντι αυξήσεως 2,5% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2004 προς το 2003.

Η σημαντική μείωση οφείλεται, κυρίως, στη διαφορετική ημερομηνία έναρξης των χειμερινών εκπτώσεων του 2005 (1/2/05), σε σύγκριση με την αντίστοιχη ημερομηνία του προηγούμενου έτους.

Ο Γενικός Δείκτης κατά το μήνα Φεβρουάριο 2005 σε σύγκριση με τον προηγούμενο μήνα Ιανουάριο 2005 παρουσίασε μείωση 1,2%. Κατά τη σύγκριση του Γ.Δ.Τ.Κ. του μηνός Φεβρουαρίου 2004 προς το Γ.Δ.Τ.Κ. του Ιανουαρίου 2004 παρατηρήθηκε μείωση 0,3%.

Ο μέσος Δείκτης του δωδεκαμήνου Μαρτίου 04 - Φεβρουαρίου 05 σε σύγκριση προς τον ίδιο Δείκτη του δωδεκαμήνου Μαρτίου 03 – Φεβρουαρίου 04 παρουσίασε αύξηση 3,0%, έναντι αυξήσεως 3,4% που σημειώθηκε κατά τα αντίστοιχα προηγούμενα δωδεκάμηνα.

O Εναρμονισμένoς Δείκτης Τιμών Καταναλωτή του μηνός Φεβρουαρίου 2005, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Φεβρουαρίου 2004, παρουσίασε αύξηση 3,2%, έναντι αυξήσεως, 2,6%, που σημειώθηκε κατά την ίδια σύγκριση του έτους 2004 προς το 2003.

Ανάλυση μεταβολών Δείκτη Τιμών Καταναλωτή Φεβρουαρίου 2005

I. Σύγκριση Φεβρουαρίου 2005 με Ιανουάριο 2005

Η μείωση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή, κατά 1,2% το μήνα Φεβρουάριο 2005, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Ιανουαρίου 2005, προήλθε από τις ακόλουθες μεταβολές:

1. Από τις αυξήσεις των δεικτών

α) Κατά 1,3 % της ομάδας ‘’ Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα είδη: φρούτα νωπά, λαχανικά νωπά, πατάτες νωπές και ψάρια νωπά. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στο αρνί και κατσίκι (νωπά) και στο ελαιόλαδο.

β) Κατά 1,2 % της ομάδας ‘’ Στέγαση ‘’, λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών των ενοικίων κατοικιών και του πετρελαίου θέρμανσης.

γ) Κατά 0,4% της ομάδας ‘’Υγεία’’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των ιατρικών, οδοντιατρικών και παραϊατρικών υπηρεσιών.

δ) Κατά 1,1% της ομάδας ‘’Μεταφορές’’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, της βενζίνης, των εισιτηρίων αστικών συγκοινωνιών και του κομίστρου ταξί. Η αύξηση του κομίστρου ταξί αντισταθμίστηκε από την αφαίρεση του (υπολοίπου) του Δώρου Χριστουγέννων, με το οποίο επιβαρύνθηκε το κόμιστρο ταξί κατά το μήνα Ιανουάριο (2005).

2. Από τις μειώσεις των δεικτών

α) Κατά 13,7% της ομάδας «Ένδυση και υπόδηση», λόγω των γενικών χειμερινών εκπτώσεων.

β) Κατά 2,9% της ομάδας «Διαρκή αγαθά – Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες», λόγω των γενικών χειμερινών εκπτώσεων.

γ) Κατά 1,0% της ομάδας ‘’ Ξενοδοχεία - Καφέ - Εστιατόρια ‘’, λόγω επαναφοράς των τιμών των σερβιριζόμενων ειδών στα επίπεδα πριν από την χορήγηση του Δώρου Χριστουγέννων.

Ι Ι. Σύγκριση Φεβρουαρίου 2005, με Φεβρουάριο 2004

Η αύξηση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή, κατά 3,1% το μήνα Φεβρουάριο 2005, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Φεβρουαρίου 2004, προήλθε από τις ακόλουθες μεταβολές:

1. Από τις αυξήσεις των δεικτών

α) Κατά 0,4% της ομάδας ‘’Αλκοολούχα ποτά και καπνός‘’, λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών στα αλκοολούχα ποτά (μη σερβιριζόμενα).

β) Κατά 6,0% της ομάδας ‘’ Ένδυση και υπόδηση‘’, λόγω αύξησης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.

γ) Κατά 8,1% της ομάδας ‘’ Στέγαση ‘’ , λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των ενοικίων κατοικιών, των ειδών επισκευής και συντήρησης κατοικίας, της ύδρευσης-αποχέτευσης, των δημοτικών τελών, του ηλεκτρισμού και του πετρελαίου θέρμανσης.

δ) Κατά 2,2% της ομάδας ‘’ Διαρκή αγαθά-Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα έπιπλα – καλύμματα δαπέδου ,είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού , οικιακές υπηρεσίες και στα είδη κλινοστρωμνής-λευκά είδη.

ε) Κατά 3,5% της ομάδας ‘’ Υγεία ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των ιατρικών, οδοντιατρικών και παραϊατρικών υπηρεσιών και της νοσοκομειακής περίθαλψης.

στ) Κατά 4,7% της ομάδας ‘’ Μεταφορές ’’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα είδη: αυτοκίνητα, συντήρηση και επισκευή αυτοκινήτου, καύσιμα αυτοκινήτου (βενζίνη), τέλη κυκλοφορίας, κόμιστρο ταξί και υπηρεσίες μεταφορών.

ζ) Κατά 1,9 % της ομάδας ‘’ Αναψυχή-Πολιτιστικές δραστηριότητες ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα είδη : άνθη, βιβλία-εφημερίδες-περιοδικά-γραφικά.

η) Κατά 4,3 % της ομάδας ‘’ Εκπαίδευση ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, στα δίδακτρα των ιδιωτικών σχολείων, των εκπαιδευτηρίων ξένων γλωσσών και των φροντιστηρίων.

θ) Κατά 3,5% της ομάδας ‘’ Ξενοδοχεία - Καφέ - Εστιατόρια ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των ειδών : φαγητό εκτός οικίας, αναψυκτικά-γλυκά-καφές-ποτά (σερβιριζόμενα) , έξοδα ξενοδοχείων.

ι) Κατά 2,9% της ομάδας ‘’ ¶λλα αγαθά και υπηρεσίες ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα είδη: κουρεία - κομμωτήρια, είδη ατομικής φροντίδας, ασφάλιστρα αυτοκινήτων και δικύκλων.

2. Από τις μειώσεις των δεικτών

α) Κατά 0,9% της ομάδας «Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά», λόγω μείωσης των τιμών στα φρούτα νωπά, λαχανικά νωπά, ψάρια νωπά και πατάτες νωπές. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών στα είδη : μοσχάρι νωπό, αλλαντικά, γαλακτοκομικά και αυγά, γλυκά-ζαχαρωτά, αναψυκτικά και ελαιόλαδο.

β) Κατά 1,5% της ομάδας ‘’ Επικοινωνίες ‘’, λόγω μείωσης των τιμών των τηλεφωνικών υπηρεσιών.

Πηγή: Εθνική Στατιστική Υπηρεσία



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα