Βραζιλία: Οι κακές υποδομές «πνίγουν» την έκρηξη των εξαγωγών

Τρίτη, 22 Μαρτίου 2005 13:16

ΜΕΤΑ την εκφόρτωση αρκετού σιδηρομεταλλεύματος για την κατασκευή του Πύργου του Αϊφελ, τα 160 τραίνα «Minerio 11», σφυρίζοντας, εγκαταλείπουν το λιμάνι Tubarao της Βραζιλίας για να επιστρέψουν στα ορυχεία του Minas Gerais.

Με τουλάχιστον 45 τραίνα που χρησιμοποιούν το δίκτυο, ο πιο πολυάσχολος σιδηρόδρομος της Βραζιλίας δεν είναι αρκετά απασχολημένος, ανέφερε ο Reinaldo Moraes, 27 ετών, επικεφαλής των μηχανικών της γραμμής. Από το 2001, η ιδιοκτήτρια εταιρεία, Cia. Vale do Rio Doce, η μεγαλύτερη εταιρεία εξόρυξης σιδηρομεταλλεύαμτος, δαπάνησε ένα δισ. δολ. ΗΠΑ για να επεκτείνει και να βελτιώσει τις σιδηροδρομικές γραμμές και τους σταθμούς, αλλά ακόμη δεν μπορεί να μεταφέρει αρκετά γρήγορα το μέταλλο, προκειμένου να καλύψει τη ζήτηση από τις χαλυβουργίες της Κίνας και της Ευρώπης.

Οι απηρχαιωμένοι σιδηρόδρομοι, οι κακές εθνικές οδοί και τα χωρίς υποδομές, λιμάνια, εμποδίζουν τις εξαγωγές της Βραζιλίας και την ανάπτυξη της οικονομίας των 600 δισ. δολ., σύμφωνα με την Getulio Vargas Foundations, το Ινστιτούτο Οικονομικών Ερευνών, με έδρα το Ρίο ντε Τζανέϊρο.

«Πρέπει να επεκταθούμε περισσότερο», ανέφερε ο Moraes, καθώς το τραίνο με την ατμομηχανή της General Electric Co. αυξάνει ταχύτητα στη γραμμή των 800 χιλιομέτρων, συμπληρώνοντας: «Εάν τα πράγματα είναι δύσκολα εδώ, στο καλύτερο σιδηροδρομικό δίκτυο της Βραζιλίας, σκέψου πώς είναι οπουδήποτε αλλού».

Οι εξαγωγές της Βραζιλίας, συμπεριλαμβανομένου του σιδηρομεταλλεύματος, των σπόρων σόγιας, καφέ και αυτοκινήτων, αυξήθηκαν κατά 1/3, φθάνοντας στα επίπεδα ρεκόρ των 96,5 δισ. δολ., πέρυσι. Χθες, η Vale, ανακοίνωσε, ότι το τέταρτο τρίμηνο τα καθαρά της κέρδη σχεδόν διπλασιάστηκαν, φθάνοντας το 1,53 δισ. ρεάλ (562 εκατ. δολ. ΗΠΑ), οι οποίες σηματοδοτήθηκαν από τις φορτώσεις σιδηρομεταλλεύματος προς την Κίνα.

Μετά την μείωση των δαπανών στον κλάδο των μεταφορών την τελευταία διετία, η κυβέρνηση της Βραζιλίας προϋπολογίζει να αυξήσει κατά 76% τις δαπάνες της, στα 4,2 δισ. ρεάλ (1,52 δισ. δολ. ΗΠΑ), με στόχο να κλείσει τις λακκούβες στις εθνικές οδούς να αποσυμφορήσει τους σιδηροδρομικούς σταθμούς και να βελτιώσει τα λιμάνια, προκειμένου να ανταποκριθεί στην αύξηση των εξαγωγών. Η βελτίωση των υποδομών της χώρας ωστόσο, θα χρειαστεί πολλά χρόνια.



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα