ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ αεροσκάφη, προσθέτουν στους στόλους τους οι αεροπορικές εταιρείες, Shanghai Airlines Co. και China Southern Airlines Co. και χρησιμοποιούν αυτά, με τη χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμων, προκειμένου να ανταγωνιστούν τις ξένες αεροπορικές εταιρείες.
Η Shanghai Airlines, που εδρεύει στην πιο μεγάλη εμπορική πόλη της Κίνας, ανακοίνωσε, ότι σχεδιάζει να αγοράσει εννέα αεροσκάφη τύπου Boeing 787, αντί του ποσού του 1,08 δισ. δολ. ΗΠΑ, με βάση τους τιμοκαταλόγους. Η China Southern, η μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία της Κίνας, από πλευράς στόλου, είπε ότι θα προχωρήσει στο leasing 25 αεροσκαφών της Boeing και της Airbus SAS, τα οποία θα αρχίσουν να παραδίδονται το 2006.
Η αγορά αεροπορικών ταξιδίων της Κίνας αναπτύχθηκε με ρυθμό 8,2% ετησίως μέχρι το 2003, έναντι του μέσου όρου ανάπτυξης 5,3%, σε παγκόσμιο επίπεδο, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Airbus, στις 8 Μαρτίου. Οι κινεζικές αεροπορικές εταιρείες ενδέχεται να χρειαστούν 1.790 νέα αεροσκάφη, αξίας 230 δισ. δολ. μέχρι το 2023, σύμφωνα με άλλη εκτίμηση της γαλλικής Airbus, την εβδομάδα που πέρασε. Η ζήτηση την ίδια χρονική περίοδο θα είναι 2.300 αεροσκάφη, αξίας 180 δισ. δολ., για την Boeing Co., σύμφωνα με σχετική της ανακοίνωση τον περασμένο Νοέμβριο.
«Η αεροπορική αγορά της Κίνας ανθίζει και οι αεροπορικές εταιρείες θα χρειαστούν περισσότερα αεροπλάνα για να αντιμετωπίσουν την αύξηση της ζήτησης», ανέφερε ο Zhuo Yue, αναλυτής της GF Securities Co. Οι τοπικές αεροπορικές εταιρείες χρειάζονται νέα αεροσκάφη που καίνε λιγότερα καύσιμα, καθώς δέχονται την πίεση από τις ξένες αεροπορικές εταιρείες, οι οποίες άρχισαν να πραγματοποιούν πτήσεις στην Κίνα.