ΔΕΝ μπορεί να αποτινάξει την πρώην συνεργάτιδά της, General Motors Corp., η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ιταλίας, Fiat SpA.
Ένα μήνα μετά το τέλος του joint-venture με την General Motors, η Fiat αντιμετωπίζει αύξηση του κόστους δανεισμού, επειδή, το χρέος της αμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, ύψους 114 δισ. δολ., οδεύει σε επικίνδυνα επίπεδα, μειώνοντας τη ζήτηση για το τρέχον χρέος της, που κατατάσσεται χαμηλότερα από τον δείκτη επένδυσης. Η ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία με έδρα το Τορίνο, είναι η μεγαλύτερη εκδότρια ομολόγων με χαμηλό βαθμό πιστοληπτικής αξιολόγησης, junk bonds.
Η General Motors επηρεάζεται και από την ανησυχία που επικρατεί για την αύξηση των βασικών επιτοκίων δανεισμού στις ΗΠΑ, με αποτέλεσμα τη μεγαλύτερη πτώση των ομολόγων χαμηλού βαθμού πιστοληπτικής αξιολόγησης, σε χρονικό διάστημα δύο εβδομάδων, από τον Μάϊο του 2004.
Η επιπλέον απόδοση που ζήτησαν οι επενδυτές για ομόλογα χαμηλού βαθμού πιστοληπτικής αξιολόγησης, έναντι των κρατικών, διευρύνθηκε κατά 53 μονάδες βάσεις, ποσοστό 0,53%, στις 304 μονάδες βάσης, σύμφωνα με τον δείκτη Euro High Yield Constrained Index, που καταρτίζει η Merrill Lynch & Co.
Στις 16 Μαρτίου, η General Motors προέβλεψε ότι θα εμφανίσει τις μεγαλύτερες ζημίες σε τριμηνιαία βάση από το 1992, αναγκάζοντας την Standard & Poor's να πει, ότι ενδέχεται να μειώσει την πιστοληπτική ικανότητα της εταιρείας, κάτω από τον βαθμό επένδυσης. Τα ομόλογα χαμηλού βαθμού πιστοληπτικής αξιολόγησης βρίσκονται στο Ba1 χαμηλότερα της κατάταξης της Moody's Investors Service και στο BB+ ή κάτω από την κατάταξη της S&P.
Η απόδοση του 6,75%, που ζήτησαν οι επενδυτές για να κρατήσουν τα ομόλογα της Fiat, που λήγουν το 2011, αναρριχήθηκαν κατά 104 μονάδες βάσης, στις 451 μονάδες και στα υψηλότερα επίπεδα από τον Μάϊο, μετά την πρόβλεψη των ζημιών της General Motors.
Πριν από την περασμένη εβδομάδα η απόδοση μειώθηκε κατά 49 μονάδες βάσης από την έναρξη του έτους, στις 344 μονάδες βάσης στις 9 Μαρτίου, σύμφωνα με τις τιμές της Fortis Bank. Τα ομόλογα της Fiat, ευνοήθηκαν μετά τη συμφωνία με την General Motors να καταβάλει δύο δισ. δολ. ΗΠΑ, προκειμένου να εξέλθει της αποτυχημένης πενταετούς συνεργασίας της με την Fiat.