Tata Group: 30% ο στόχος αύξησης των πωλήσεων στο εξωτερικό

Δευτέρα, 28 Μαρτίου 2005 09:36
UPD:09:44

ΣΕ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ στην Αυστραλία, το Μπανγκλαντές και τη Ν. Αφρική, με στόχο την αύξηση των εσόδων της από το εξωτερικό, προχωρά η Tata Group, της οποίας οι πωλήσεις αυτοκινήτων, ηλεκτρικών οικιακών συσκευών και λογισμικού, αποτελούν το 5% των ετήσιων εξαγωγών της Ινδίας.

Ο μεγαλύτερος όμιλος εταιρειών της Ινδίας, από πλευράς χρηματιστηριακής αξίας, επιδιώκει να αυξήσει τις πωλήσεις του στο εξωτερικό, στο 30% των συνολικών, από 20% που είναι σήμερα, προκειμένου να περιορίσει το ρίσκο της, ανέφερε ο Ratan N. Tata, 67 ετών, πρόεδρος της εταιρείας, σε συνέντευξη που παραχώρησε στις 21 Μαρτίου στο Μουμπάϊ. Ο ίδιος, δεν έδωσε το χρονοδιάγραμμα επίτευξης του στόχου αυτού.

«Προσπαθούμε να αλλάξουμε την παρουσία μας στις ξένες χώρες», είπε ο Tata, συμπληρώνοντας: «Νομίζω ότι δεν είχαμε δώσει την απαιτούμενη προσοχή στο εξωτερικό και επικεντρώναμε το ενδιαφέρον μας στο εσωτερικό».

Η Tata Group, ηλικίας 126 ετών, με πωλήσεις 14 δισ. δολ. ΗΠΑ τη χρήση που έληξε στις 31 Μαρτίου του 2004, θα ανοίξει εργοστάσια, θα χτίσει ξενοδοχεία και θα αγοράσει ορυχεία, αυξάνοντας συγχρόνως τον αριθμό των γραφείων της στο εξωτερικό. Οι εξαγορές του ομίλου από το 2000, χρηματοδοτήθηκαν κυρίως από ίδια κεφάλαια, συμπεριλαμβανομένης της απόκτησης εταιρείας κατασκευής εξαρτημάτων λεωφορείων στην Ισπανία, της δεύτερης μεγαλύτερης παραγωγού φορτηγών στη Ν. Κορέα, της βρετανικής, Tetley Group Plc και μιας παραγωγού χάλυβα στη Σιγκαπούρη.

«Η Tata Group, δεν είναι η μόνη εταιρεία η οποία επεκτείνει τις δραστηριότητές της εκτός Ινδίας», ανέφερε ο Adrian Lim, ο οποίος κατέχει μετοχές της Tata Consultancy Services Ltd., μεταξύ των λοιπών, αξίας 11 δισ. δολ. ΗΠΑ, που διαχειρίζεται με την Aberdeen Asset Management Asia Ltd., στη Σιγκαπούρη, συμπληρώνοντας: «Η αγορά της Ινδίας φαίνεται να έχει δυναμική, αλλά στο εξωτερικό αυτή η δυναμική της είναι μεγαλύτερη».

Η οικονομία της Ινδίας, η τέταρτη μεγαλύτερη της Ασίας, αναπτύχθηκε με ρυθμό 8,5% τη χρήση που έληξε στις 31 Μαρτίου του 2004, ανακάμπτοντας μετά από τρία χρόνια ύφεση.

Η αύξηση των εξαγωγών και τα χαμηλότερα επιτόκια δανεισμού μέσα σε τρεις δεκαετίες, βοήθησαν την ινδική ρουπία να ισχυροποιηθεί κατά 2% έναντι του δολαρίου των ΗΠΑ σε 12 μήνες και να έχει την έβδομη καλύτερη επίδοση μεταξύ των 16 κυρίων νομισμάτων της περιοχής Ασίας-Ειρηνικού. Η εξέλιξη αυτή, καθιστά τις εμπορικές συναλλαγές στο εξωτερικό φθηνότερες για τις εταιρείες που εδρεύουν στην Ινδία.

Από το 2000, οι ινδικές εταιρείες δαπάνησαν 7,1 δισ. δολ. ΗΠΑ, εξαγοράζοντας τμήματα ξένων εταιρειών. Την ίδια περίοδο, οι ξένες εταιρείες επένδυσαν 12,7 δισ. δολ. ΗΠΑ αγοράζοντας εταιρείες στην Ινδία, σύμφωνα με τα στοιχεία του Bloomberg News για εξαγορές και συγχωνεύσεις.

Οι μετοχές της Tata Consultancy, οι πιο αξιόλογες του ομίλου Tata των 91 εταιρειών, σηεμίωσαν αύξηση σε ποσοστό της τάξης του 66%, φθάνοντας στις 1.385,5 ρουπίες η μία από τη στιγμή που διατέθηκαν για πρώτη φορά στο ευρύ κοινό, τον Αύγουστο του 2004, περισσότερο από το διπλάσιο της ανόδου που σημείωσε ο δείκτης Sensexσ στο Χρηματιστήριο του Μουμπάϊ.



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα