ΜΙΑ βαθμίδα χαμηλότερα, για την πιστοληπτική της ικανότητα, στο Baa3, τη χαμηλότερη θέση για επένδυση, κατέταξε την General Motors Corp., η Moody's Investors Service. Η Moody's, σύμφωνα με την ίδια, επανεξετάζει τη θέση της Ford Motor Co., για μια πιθανή υποβάθμιση.
Σήμερα η Moody's είπε ότι η Ford και η General Motors, δύο από τις μεγαλύτερες δανείστριες ομολόγων στον κόσμο, χάνουν μερίδιο αγοράς στις ΗΠΑ, τη στιγμή που η άνοδος του κόστους ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης, ωθεί χαμηλότερα τα κέρδη. Η Moody's άρχισε να εξετάζει τη θέση της General Motors στις 16 Μαρτίου, όταν η αυτοκινητοβιομηχανία προέβλεψε τη μεγαλύτερη ζημία σε τριμηνιαία βάση, από το 1992.
«Αυτό που έκανε σήμερα η Moody's έγινε κατανοητό από όλους και δείχνει την ανησυχία που επικρατεί στην αυτοκινητοβιομηχανία της Β. Αμερικής», ανέφερε ο Sasha Kamper, ο οποίος διαχειρίζεται 65 δισ. δολ. σε μετοχές, συμπεριλαμβανομένου του χρέους της GM και της Ford, με την Principal Global Investors, στο Des Moines της Iowa των ΗΠΑ, συμπληρώνοντας: «Η κατάταξη της General Motors, είχε ευρέως προβλεφθεί. Νομίζω ότι η αγορά έμεινε έκπληκτη με τo θέμα της Ford, καθώς δεν υπήρχαν νέα για την εν λόγω αυτοκινητοβιομηχανία».
Η μείωση της πιστοληπτικής ικανότητας, αύξησε το κόστος δανεισμού της General Motors και της Ford, των δύο μεγαλύτερων αυτοκινητοβιομηχανιών των ΗΠΑ, αναγκάζοντάς τις να μειώσουν τα έξοδά τους με τη μείωση των θέσεων εργασίας, ζητώντας παράλληλα χαμηλότερες τιμές από τους προμηθευτές. Οι αποδόσεις των ομολόγων της General Motors, αυξήθηκαν κατά περίπου δύο ποσοστιαίες μονάδες φέτος.
Και οι δύο εταιρείες, έχουν ήδη αρχίσει να βασίζονται περισσότερο στα ομόλογα που χρησιμοποιούν τα δάνεια αυτοκινήτων, ως παράπλευρη εγγύηση και το χρέος πωλείται απ'ευθείας σε μεμονωμένους επενδυτές για την αποφυγή του υψηλότερου κόστους των υποχρεώσεων σε ομόλογα. Οι κινήσεις της Moody's, επηρέασαν περίπου 175 δισ. δολ. οφειλών της Ford και περίπου 200 δισ. δολ. χρέους της General Motors.