Στο 2,9% υποχώρησε ο πληθωρισμός το Μάρτιο

Παρασκευή, 08 Απριλίου 2005 12:16
UPD:12:40

ΣΤΟ 2,9% υποχώρησε ο πληθωρισμός το Μάρτιο από 3,1% το Φεβρουάριο, όπως ανακοίνωσε πριν από λίγο η Εθνική Στατιστική Υπηρεσία.

Ο εναρμονισμένος πληθωρισμός διαμορφώθηκε στο 2,9% από 3,2% το Μάρτιο.

Η αύξηση του Γενικού ∆είκτη Τιµών Καταναλωτή κατά 2,9% το Μάρτιο 2005 σε σύγκριση µε τον αντίστοιχο δείκτη του Μαρτίου 2004, προήλθε από τις ακόλουθες µεταβολές:

Από τις αυξήσεις των δεικτών:

α ) Κατά 0,3% της οµάδας ‘’Αλκοολούχα ποτά και καπνός‘’, λόγω αύξησης, κυρίως, των τιµών στα αλκοολούχα ποτά (µη σερβιριζόµενα).

β ) Κατά 3,5% της οµάδας ‘’ Ένδυση και υπόδηση ‘’, λόγω αύξησης των τιµών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.

γ ) Κατά 9,3% της οµάδας ‘Στέγαση‘’, λόγω αύξησης των τιµών, κυρίως, των ενοικίων κατοικιών, των ειδών επισκευής και συντήρησης κατοικίας, της ύδρευσης – αποχέτευσης, των δηµοτικών τελών, του ηλεκτρισµού και του πετρελαίου θέρµανσης.

δ ) Κατά 1,8% της οµάδας ‘’ ∆ιαρκή αγαθά -Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες ‘’, λόγω αύξησης των τιµών, κυρίως, στα έπιπλα – καλύµµατα δαπέδου, λευκά είδη, είδη άµεσης κατανάλωσης νοικοκυριού, οικιακές υπηρεσίες.

ε ) Κατά 3,7% της οµάδας ‘’Υγεία ‘’, λόγω αύξησης των τιµών, κυρίως, των ιατρικών και οδοντιατρικών υπηρεσιών και της νοσοκοµειακής περίθαλψης.

στ ) Κατά 4,4% της οµάδας ‘’ Μεταφορές ’’, λόγω αύξησης των τιµών, κυρίως, στα είδη : αυτοκίνητα , συντήρηση και επισκευή αυτοκινήτου , καύσι µ α αυτοκινήτου (βενζίνη ), τέλη κυκλοφορίας, κόµιστρο ταξί και υπηρεσίες µεταφορών.

ζ ) Κατά 1,9% της οµάδας ‘’Αναψυχή -Πολιτιστικές δραστηριότητες ‘’, λόγω αύξησης των τιµών , κυρίως, στα είδη : άνθη, βιβλία -εφηµερίδες -περιοδικά - γραφικά.

η ) Κατά 4,3 % της οµάδας ‘’ Εκπαίδευση ‘’, λόγω αύξησης των τιµών, στα δίδακτρα των ιδιωτικών σχολείων, των εκπαιδευτηρίων ξένων γλωσσών και των φροντιστηρίων.

θ ) Κατά 3,4% της οµάδας ‘’ Ξενοδοχεία - Καφέ - Εστιατόρια ‘’, λόγω αύξησης των τιµών , κυρίως, των ειδών : φαγητό εκτός οικίας , αναψυκτικά -γλυκά -καφές –ποτά (σερβιριζόµενα) , έξοδα ξενοδοχείων.

ι ) Κατά 2,8% της οµάδας ‘’ ¶λλα αγαθά και υπηρεσίες ‘’, λόγω αύξησης των τιµών , κυρίως , στα είδη : κουρεία - κοµµωτήρια , είδη ατοµικής φροντίδας, ασφάλιστρα αυτοκινήτων και δικύκλων .

Από τις µειώσεις των δεικτών:

α ) Κατά 1,3% της οµδας “∆ιατροφή και µη αλκοολούχα ποτά ”, λόγω µείωσης, κυρίως, των τιµών στα φρούτα νωπά, λαχανικά νωπά, ψάρια νωπά και πατάτες νωπές. Μέρος της µείωσης αυτής αντισταθµίστηκε από την αύξηση των τιµών στα είδη : µ οσχάρι νωπό , αλλαντικά, γαλακτοκοµικά και αυγά , γλυκά -ζαχαρωτά και ελαιόλαδο.

β ) Κατά 1,5% της οµάδας ‘’ Επικοινωνίες ‘’, λόγω µείωσης των τιµών των τηλεφωνικών υπηρεσιών.

Η αύξηση του Γενικού ∆είκτη Τιµών Καταναλωτή κατά 2,3%, το µήνα Μάρτιο 2005, σε σύγκριση µ ε τον αντίστοιχο δείκτη του Φεβρουαρίου 2005, προήλθε από τις ακόλουθες αυξήσεις των επιµέρους δεικτών:

α ) Κατά 0,2% της οµάδας “∆ιατροφή και µη αλκοολούχα ποτά‘’, λόγω αύξησης των τιµών, κυρίως, στα είδη : ψάρια νωπά , φρούτα νωπά , πατάτες νωπές και ελαιόλαδο. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθµίστηκε από τη µείωση των τιµών στο αρνί και κατσίκι (νωπά ), στα λαχανικά νωπά και στα αναψυκτικά .

β ) Κατά 15,9% της οµάδας “Ένδυση – Υπόδηση ”, λόγω επαναφοράς των τιµών στα επίπεδα πριν από τις χειµερινές εκπτώσεις.

γ ) Κατά 2,7% της οµάδας ‘Στέγαση‘’, λόγω αύξησης , κυρίως, των τιµών των ενοικίων κατοικιών και του πετρελαίου θέρµανσης.

δ) Κατά 3,0% της οµάδας ‘∆ιαρκή αγαθά – Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες ’’, λόγω επαναφοράς των τιµών στα επίπεδα πριν από τις χειµερινές εκπτώσεις.

ε) Κατά 0,6% της οµάδας ‘’Υγεία ’’, λόγω αύξησης των τιµών, κυρίως, των ιατρικών και οδοντιατρικών υπηρεσιών.

στ ) Κατά 0,8% της οµάδας ‘’Μεταφορές ’’, λόγω αύξησης των τιµών, κυρίως, της βενζίνης .

ζ ) Κατά 0,4% της οµάδας ”Ξενοδοχεία -Καφέ –Εστιατόρια ”, λόγω αύξησης , κυρίως , των τιµών των ξενοδοχείων.



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα