Από την Ιαπωνία η νέα συγχώνευση των liners

Σχέδια: Δημιουργία κοινής ναυτιλιακής από τρεις εταιρείες
Τρίτη, 01 Νοεμβρίου 2016 08:01
UPD:08:01

Από την έντυπη έκδοση 

Του Λάμπρου Καραγεώργου 
[email protected]

Τη δημιουργία μιας νέας κοινής ναυτιλιακής εταιρείας liner, που θα περιλαμβάνει όλες τις εργασίες στα containerships μαζί και τις εγκαταστάσεις (terminals) εκτός Ιαπωνίας της κάθε μίας εκ των συμμετεχουσών εταιρειών ανακοίνωσαν οι γιαπωνέζικες ναυτιλιακές Kawasaki Kisen Kaisha, Mitsui OSK Lines και Nippon Yusen Kabushiki Kaisha.

Η νέα ναυτιλιακή εταιρεία θα βρεθεί, σύμφωνα με την Alpahliner, στην έκτη θέση στον κόσμο με βάση την υφιστάμενη μεταφορική ικανότητα σε teu (1.054.909 teu) χωρίς να περιλαμβάνονται τα υπό παραγγελία πλοία και θα είναι αξίας 6,130 δισ. δολ. σύμφωνα με τη Vesselsvalue.com, καταλαμβάνοντας την τρίτη θέση στη σχετική παγκόσμια κατάταξη των liners.

Με την κοινή ανακοίνωσή τους οι τρεις εταιρείες επιχειρηματολογούν υπέρ της πρωτοβουλίας των σημειώνοντας μεταξύ άλλων ότι η ναυτιλιακή βιομηχανία εμπορευματοκιβωτίων «παλεύει» τα τελευταία χρόνια με τη μείωση του ρυθμού αύξησης των μεταφερόμενων containers και με την ταχεία αύξηση του ρυθμού εισόδου στην αγορά νεότευκτων πλοίων.

Οι δύο αυτοί παράγοντες έχουν προκαλέσει μια ανισορροπία μεταξύ προσφοράς και ζήτησης, η οποία έχει αποσταθεροποιήσει τον κλάδο, δημιουργώντας ένα περιβάλλον ιδιαίτερα δυσμενές για την κερδοφορία του.

Με βάση το μερίδιο αγοράς τους η ΜΟL βρίσκεται στην 11η θέση με μερίδιο αγοράς μόλις 3%, η NYK στη 14η θέση με μερίδιο 3% και η KL στη 16ημε  2%.

Η απάντηση σε αυτή την εικόνα του κλάδου είναι η επίτευξη οικονομιών κλίμακος μέσω εξαγορών και συγχωνεύσεων, με αποτέλεσμα η δομή του κλάδου να μεταβάλλεται άρδην λόγω των ενοποιήσεων, προστίθεται στην ανακοίνωση.

Υπό αυτές τις συνθήκες, οι τρεις εταιρείες αποφάσισαν τώρα να ενσωματώσουν τις δραστηριότητες μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων σε μία νέα κοινοπρακτική εταιρεία με στόχο να επιτευχθούν σταθερές οικονομικές επιδόσεις.

Με την ενίσχυση της παγκόσμιας οργάνωσης και του δικτύου, η νέα κοινοπραξία στοχεύει στην παροχή υψηλότερης ποιότητας και πιο ανταγωνιστικών υπηρεσιών προκειμένου να υπερβεί τις προσδοκίες των πελατών, τονίζεται στην ανακοίνωση.

Στη νέα κοινοπραξία η Kawasaki Kisen Kaisha (KL) θα ελέγχει το 31%, η Mitsui OSK Lines (ΜΟL) επίσης το 31% και η Nippon Yusen Kabushiki Kaisha (NYK) το 38%. Η συνολική συνεισφορά και των τριών υπολογίζεται στα 300 δισ. γιεν (2,85 δισ. δολ.).

Η συνολική μεταφορική δυναμικότητα θα είναι 1,4 εκατ. teu και αντιπροσωπεύει 7% μερίδιο αγοράς και όπως προαναφέρθηκε την κατατάσσει στην 6η θέση της σχετικής λίστας.

Αξίζει να σημειωθεί ότι οι τρεις γιαπωνέζικες εταιρείες με βάση το μερίδιο αγοράς τους βρίσκονται: Η μεν ΜΟL στην 11η θέση με μερίδιο αγοράς μόλις 3%, η NYK στη 14η θέση με μερίδιο αγοράς 3% και η KL στη 16η με μερίδιο αγοράς 2%.

Η νέα κοινοπραξία θα δημιουργηθεί επισήμως την 1η Ιουλίου 2017 και θα ξεκινήσει τις εργασίες της την 1η Απριλίου 2018.

Σύμφωνα με τη Vesselsvalue.com οι τρεις εταιρείες έχουν συνολικά 134 ιδιόκτητα containerships, με τη NYK Line να έχει στον στόλο της 68 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, τη MOL να ελέγχει 35 πλοία και την K Line να έχει ένα ιδιόκτητο στόλο με 31 containerships. Παράλληλα βέβαια οι τρεις εταιρείες απασχολούν και πολλά πλοία που τα έχουν ναυλώσει από άλλες ναυτιλιακές εταιρείες.

Οι τρεις γιαπωνέζικες εταιρείες συμμετέχουν επίσης στη συμμαχία «The Alliance» μαζί με τις Hanjin Shipping, Hapag Lloyd/UASC και Yang Ming, η οποία αριθμεί 339 πλοία μεταφορικής ικανότητας 2.629.560 teu.

Είναι η τρίτη σε μέγεθος συμμαχία με βάση τον αριθμό των teu πίσω από την «Ocean Alliance» με 4.070.430 teu και την 2Μ με 3.328.992 teu.

Έπεται και συνέχεια

Οι αναλυτές δεν δήλωσαν κάποια έκπληξη από τη συγκεκριμένη εξέλιξη και αναμένουν και άλλες αντίστοιχες κινήσεις στο άμεσο μέλλον, καθώς η περαιτέρω συγκέντρωση του κλάδου θα βελτιώσει τη σταθερότητα και αποδοτικότητά τους στις παρούσες συνθήκες της αυξημένης προσφοράς χωρητικότητας και της μειωμένης ζήτησης. Επισημαίνεται ότι τα τελευταία χρόνια οι τάσεις συγκέντρωσης στον κλάδο εντάθηκαν. Έτσι η APL εξαγοράστηκε από την CMA CGM, η Hapag-Lloyd συγχωνεύτηκε με την United Arab Shipping Co, ενώ πρόσφατα συνενώθηκαν οι δύο μεγαλύτερες ναυτιλιακές εταιρείες της Κίνας, η Cosco και η China Shipping Container Lines.



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα