Ποιοι μπήκαν στον νέο «κύκλο» των άγονων γραμμών

Υπ. Ναυτιλίας: Στα 90 εκατ. ευρώ ανέρχονται οι δαπάνες για τα μισθώματα, παραμένοντας σταθερές έναντι της περσινής περιόδου
Παρασκευή, 21 Οκτωβρίου 2016 08:17
UPD:08:18
Eurokinissi/ΜΠΟΝΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ

Το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής προχώρησε και σε ορισμένες μικρές τροποποιήσεις για την καλύτερη κάλυψη κάποιων νησιών είτε επεκτείνοντας δρομολόγια είτε αυξάνοντας τον αριθμό τους.

Από την έντυπη έκδοση 

Του Λάμπρου Καραγεώργου 
 [email protected]

Στα 90 εκατ. ευρώ ανέρχονται οι δαπάνες για τα μισθώματα των ακτοπλοϊκών άγονων γραμμών για τη νέα περίοδο, σύμφωνα με τον προϋπολογισμό του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.

Τα κονδύλια παραμένουν στο ίδιο επίπεδο με πέρυσι, ενώ το υπουργείο προχώρησε και σε ορισμένες μικρές τροποποιήσεις για την καλύτερη κάλυψη κάποιων νησιών, είτε επεκτείνοντας δρομολόγια είτε αυξάνοντας τον αριθμό τους.

Μεταξύ των αλλαγών περιλαμβάνεται η πρόσθεση ενός ακόμη (από ένα σε δύο) δρομολογίου στη γραμμή Νεάπολη Βοιών- Κύθηρα-Αντικύθηρα.

Επίσης ορισμένες ενδοκυκλαδικές γραμμές επεκτείνονται μέχρι Μύκονο, Κύθνο, Πάρο, Σίφνο, ενώ στις άγονες προστέθηκε ένα δρομολόγιο, από δύο σε τρία.

Τέλος, προστέθηκαν δύο νέες γραμμές και συγκεκριμένα η Λαύριο-Λήμνος-Σαμοθράκη με ένα δρομολόγιο την εβδομάδα και με προσέγγιση στην Αλεξανδρούπολη τη θερινή περίοδο και η γραμμή Τήλος-Ρόδος και Τήλος-Σύμη-Ρόδος με τρία και δύο αντίστοιχα δρομολόγια την εβδομάδα.

Αναπροσαρμογή του τιμήματος

Ωστόσο εξακολουθούν να υπάρχουν ορισμένες «τρύπες» στο δίκτυο, με την πλέον σημαντική αυτή της Κασοκαρπαθίας από Πειραιά, για την οποία έκανε παρέμβαση στο Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ), που πραγματοποιήθηκε την προηγούμενη Τρίτη στα Χανιά, και ο δήμαρχος Καρπάθου Ηλίας Λάμπρου. Για τη συγκεκριμένη γραμμή, που εξυπηρετεί μέχρι τη λήξη της υφιστάμενης σύμβασης η ΑΝΕΚ, δεν υπήρξε ενδιαφέρον στον προηγούμενο διαγωνισμό και θα επαναπροκηρυχθεί. Ωστόσο, δεδομένου ότι έχει αυξηθεί ο ΦΠΑ θα πρέπει να υπάρξει και αναπροσαρμογή του τιμήματος προκειμένου να είναι βιώσιμο το δρομολόγιο, σύμφωνα με παράγοντες της ακτοπλοΐας.

INTIME NEWS

Ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Θοδωρής Δρίτσας. 

Γενικότερα το ΣΑΣ, στο οποίο προήδρευσε ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Ναυτιλίας Γιάννης Θεοτοκάς, γνωμοδότησε θετικά για την έκδοση νέας προκήρυξης που θα περιλαμβάνει ορισμένες μικρές γραμμές για τις οποίες δεν υπήρξε ενδιαφέρον, καθώς και για τη γραμμή της Κασοκαρπαθίας.

Μέχρι στιγμής, πάντως, έχουν ελεγχθεί οι φάκελοι και αναμένεται η ανάδειξη μειοδότη σε 49 άγονες γραμμές, ενώ σε τρεις μικρές περιφερειακές ακυρώθηκαν οι προσφορές και μάλλον ο διαγωνισμός θα επαναληφθεί.

Οι προσφορές

Μεταξύ των γραμμών που έχουν ελεγχθεί οι προσφορές και αναμένεται να γίνουν δεκτές είναι, ενδεικτικά, οι παρακάτω:

  • Πειραιάς ή Λαύριο-Σίφνος-Μήλος-Φολέγανδρος- Σίκινος-Ίος-Θήρα με το πλοίο «Αδαμάντιος Κοραής» της Ανώνυμος Ναυτιλιακή Μεταφορική Εταιρεία Ζακύνθου με 17.980 ευρώ το δρομολόγιο.
  • Πειραιάς ή Λαύριο-Θήρα-Ανάφη και επιστροφή με το πλοίο «Blue Star 2» της Blue Star Ferries με 6.500 ευρώ ανά δρομολόγιο.
  • Πειραιάς ή Λαύριο-Νάξος-Δονούσα και επιστροφή με το πλοίο «Blue Star Naxos» της Blue Star Ferries με 2.678 ευρώ ανά δρομολόγιο.
  • Πειραιάς ή Λαύριο-Πάρος-Νάξος-Ηρακλειά-Σχοινούσα- Κουφονήσια-Κατάπολα και επιστροφή με το «Blue Star Naxos» της Blue Star Ferries με 16.307 ανά δρομολόγιο.
  • Πειραιάς ή Λαύριο-Πάτμος-Λειψοί -Λέρος- Κάλυμνος-Κως-Σύμη-Ρόδος και επιστροφή με το «Blue Star Paros» της Blue Star Ferries με 40.000 ευρώ ανά δρομολόγιο.
  • Πειραιάς ή Λαύριο-Αστυπάλαια-Κάλυμνος- Κως-Νίσυρος-Τήλος-Ρόδος και επιστροφή με το «Blue Star Paros» της Blue Star Ferries με 25.084 ευρώ ανά δρομολόγιο.
  • Πειραιάς ή Λαύριο-Κάλυμνος-Κως-Νίσυρος- Τήλος-Σύμη-Ρόδος και επιστροφή με το «Blue Star Paros» της Blue Star Ferries με 20.168 ευρώ ανά δρομολόγιο.
  • Ρόδος-Κάρπαθος και επιστροφή με το «Blue Star 2» της Blue Star Ferries με 19.000 ευρώ ανά δρομολόγιο.
  • Ρόδος-Καστελλόριζο και επιστροφή με το «Blue Star Paros» της Blue Star Ferries με 19.000 ανά δρομολόγιο.
  • Καβάλα-Λήμνος-Μυτιλήνη-Χίος-Καρλόβασι και επιστροφή με το «Νήσος Μύκονος» της Hellenic Seaways (HSW) με 93.150 ευρώ ανά δρομολόγιο (πλοίο κατηγορίας 1)
  • Καβάλα-Λήμνος-Μυτιλήνη-Χίος-Βαθύ Σάμου-Άγιος Κήρυκος με το «Νήσος Μύκονος» της HSW με 99.274,65 ευρώ ανά δρομολόγιο.
  • Καβάλα-Λήμνος-Μυτιλήνη-Χίος-Βαθύ Σάμου και επιστροφή με το «Νήσος Μύκονος» της HSW με 88.649,94 ευρώ ανά δρομολόγιο.
  • Λαύριο-Άγιος Ευστράτιος-Λήμνος και επιστροφή και Λαύριο-Μεστά Χίου-Άγιος Ευστράτιος-Λήμνος και επιστροφή με το «Εξπρές Πήγασος» της HSW με 36.640 ευρώ ανά δρομολόγιο.
  • Λαύριο-Λήμνος-Σαμοθράκη και επιστροφή με το πλοίο «ΣΑΟΣ ΙΙ» με 41.749 ευρώ ανά δρομολόγιο.
  • Χίος-Οινούσσες-Ψαρά και επιστροφή με το «Blue Star 1» της Blue Star Ferries με 10.250 ευρώ ανά δρομολόγιο.
  • Πειραιάς-Κύθηρα-Αντικύθηρα-Kαστέλι και επιστροφή με το «Βιτσέντζος Κορνάρος» της ΛΑΝΕ και μίσθωμα 38.000 ευρώ ανά δρομολόγιο.
  • Γύθειο-Κύθηρα-Αντικύθηρα-Καστέλι και επιστροφή με το «Βιτσέντζος Κορνάρος» της ΛΑΝΕ και μίσθωμα 20.030 ευρώ ανά δρομολόγιο.
  • Σύρος-Άνδρος-Τήνος-Πάρος και επιστροφή με το «Άκουα Σπίριτ» της Τζάμπο Τζετ με μίσθωμα 8.980 ευρώ ανά δρομολόγιο.
  • Σύρος-Μύκονος-Πάρος-Νάξος-Δονούσα- Αιγιάλη-Κατάπολα-Κουφονήσια-Σχοινούσα-Ηρακλειά-Νάξος-Πάρος-Σύρος με το «Άκουα Σπίριτ» της Τζάμπο Τζετ και μίσθωμα 25.315 ευρώ ανά δρομολόγιο.

- Σύρος-Μύκονος-Πάρος-Νάξος-Ίος-Σίκινος-Φολέγανδρος-Κίμωλος-Μήλος και επιστροφή με το «Άρτεμις» της HSW με μίσθωμα 29.551 ευρώ.

Ουσιαστικός διάλογος

Ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Θοδωρής Δρίτσας, μιλώντας στην ημερίδα στα Χανιά για το ακτοπλοϊκό δίκτυο την προηγούμενη Τρίτη τόνισε ότι πρόκειται να ξεκινήσει ένας ουσιαστικός διάλογος για τον επανασχεδιασμό και τη βελτίωση του ακτοπλοϊκού δικτύου της χώρας και για την αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου της ακτοπλοΐας, ώστε να αναζητηθούν οι βέλτιστες δυνατές λύσεις και στους δύο τομείς και να βελτιωθεί περαιτέρω η ποιότητα των ακτοπλοϊκών υπηρεσιών και των μικρών νησιών. Οι επιδοτούμενες γραμμές δημόσιου συμφέροντος, το ύψος των επιδοτήσεων, τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια, αλλά και το μεταφορικό ισοδύναμο είναι μερικά από τα θέματα που, όπως επισήμανε, πρέπει να εξεταστούν κατά τη διάρκεια αυτού του διαλόγου.

Ο κ. Δρίτσας τόνισε πως για την καλύτερη οργάνωση του διαλόγου θα συγκροτηθεί ομάδα εργασίας υπό τον γενικό γραμματέα του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννη Θεοτοκά, ενώ στον διάλογο θα συμμετέχουν όλοι οι ενδιαφερόμενοι και ειδικότερα φορείς της τοπικής αυτοδιοίκησης.



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα