Στα 36 εκατ. ευρώ τα οφέλη από τις 28 «άγονες» αεροπορικές γραμμές

Παρασκευή, 30 Σεπτεμβρίου 2016 14:09
UPD:16:23
EUROKINISSI/ΣΥΝΕΡΓΑΤΗΣ

Στα 36 εκατ. ευρώ, ετησίως, ανήλθε το όφελος του ελληνικού δημοσίου από τον διαγωνισμό εκμετάλλευσης 28 «άγονων» τακτικών αεροπορικών γραμμών.

Σύμφωνα με την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, το συνολικό αντιστάθμισμα, το οποίο θα καταβληθεί στους πλειοδότες του διαγωνισμού, ανέρχεται στα 9 εκατ. ευρώ ετησίως, έναντι 45 εκατ. ευρώ που καταβάλλονταν έως σήμερα.

Συγκεκριμένα, κατόπιν της διαγωνιστικής διαδικασίας, ανατέθηκαν από την 1η Οκτωβρίου του 2016 έως τις 30 Σεπτεμβρίου του 2020:

1. Στην αεροπορική εταιρεία ASTRA AIRLINES, οι γραμμές:

  • Αθήνα - Κάλυμνος έναντι μεγίστου οικονομικού αντισταθμίσματος 1.377.270,66 ευρώ
  • Θεσσαλονίκη - Λήμνος - Ικαρία έναντι μεγίστου οικονομικού αντισταθμίσματος 2.121.603,14 ευρώ

2. Στην αεροπορική εταιρεία OLYMPIC AIR, οι γραμμές:

  • Αθήνα - Λέρος, χωρίς καταβολή οικονομικού αντισταθμίσματος
  • Θεσσαλονίκη - Καλαμάτα, χωρίς καταβολή οικονομικού αντισταθμίσματος
  • Αθήνα - Σκύρος  έναντι μεγίστου οικονομικού αντισταθμίσματος 1.894.712 ευρώ
  • Ρόδος - Καστελόριζο έναντι μεγίστου οικονομικού αντισταθμίσματος 3.676.796 ευρώ

3. Στην αεροπορική εταιρεία SKY EXPRESS, οι γραμμές:

  • Αθήνα - Σύρος, χωρίς καταβολή οικονομικού αντισταθμίσματος
  • Αθήνα - Αστυπάλαια έναντι μεγίστου οικονομικού αντισταθμίσματος 1.580.000 ευρώ
  • Ρόδος - Κάρπαθος - Κάσος έναντι μεγίστου οικονομικού αντισταθμίσματος 3.180.000 ευρώ

Παράλληλα, κατόπιν διαπραγμάτευσης - καθώς δεν υποβλήθηκαν σχετικές προσφορές - ανατέθηκαν από την 1η Οκτωβρίου του 2016 έως τις 31 Μαρτίου του 2017:

1. Στην αεροπορική εταιρεία OLYMPIC AIR, οι γραμμές:

  • Λήμνος - Μυτιλήνη - Χίος - Σάμος - Ρόδος έναντι μεγίστου οικονομικού αντισταθμίσματος 606.884 ευρώ
  • Ρόδος - Κως - Κάλυμνος - Λέρος - Αστυπάλαια έναντι μεγίστου οικονομικού αντισταθμίσματος 508.930 ευρώ
  • Θεσσαλονίκη  - Κέρκυρα έναντι μεγίστου οικονομικού αντισταθμίσματος 84.787 ευρώ,
  • Θεσσαλονίκη - Σκύρος έναντι μεγίστου οικονομικού αντισταθμίσματος 169.585 ευρώ.

2. Στην αεροπορική εταιρεία SKY EXPRESS, οι γραμμές:

  • Αθήνα - Μήλος, χωρίς καταβολή οικονομικού αντισταθμίσματος ευρώ,
  • Αθήνα - Νάξος, χωρίς καταβολή οικονομικού αντισταθμίσματος ευρώ,
  • Αθήνα - Σητεία έναντι μεγίστου οικονομικού αντισταθμίσματος 82.953 ευρώ,
  • Άκτιο - Σητεία  έναντι μεγίστου οικονομικού αντισταθμίσματος 320.738 ευρώ,
  • Αλεξανδρούπολη - Σητεία έναντι μεγίστου οικονομικού αντισταθμίσματος 320.782 ευρώ,
  • Κέρκυρα - Άκτιο - Κεφαλονιά - Ζάκυνθος έναντι μεγίστου οικονομικού αντισταθμίσματος 376.527 ευρώ.

Για τις παραπάνω γραμμές, προκηρύχθηκε νέα διαγνωστική διαδικασία για την εκμετάλλευσή τους, από την 1η Απριλίου του 2017 έως τις 31 Μαρτίου του 2021.

Σημειώνεται ότι για τη γραμμή Αθήνα - Κοζάνη - Καστοριά,  για την οποία δεν υπεβλήθη προσφορά, τροποποιήθηκε η ισχύουσα μέχρι 31/08/2018 σύμβαση της εταιρείας ASTRA AIRLINES κατόπιν τροποποίησης  ως προς το αντιστάθμισμα (660.000 ευρώ ετησίως).

Η ανακοίνωση της Aegean

Η AEGEAN από την πρώτη στιγμή που εξαγόρασε την Olympic Air στο τέλος του 2013 προχώρησε άμεσα σε μία σειρά από ενέργειες με στόχο την ενίσχυση της τουριστικής ανάπτυξης των άγονων γραμμών. Η πρώτη ενέργεια μας  μετά την εξαγορά ήταν η πρόσκληση των δημάρχων των 16 άγονων γραμμών που εξυπηρετούσε η Olympic Air και η παρουσίαση του προγράμματος ενεργειών για την ανάπτυξη των νησιών αυτών.

Είμαστε πολύ περήφανοι που 2 μόνο χρόνια αργότερα, το 2015, η μέση ανάπτυξη κίνησης σε αυτούς τους προορισμούς από την Αθήνα,  ξεπέρασε  το 50%. Σε αρκετά δε νησιά ήταν και σημαντικά υψηλότερη από αυτό το ποσοστό αύξησης.  H ανάπτυξη δεν ήρθε τυχαία,  αλλά με την ενίσχυση του δικτύου εξωτερικού της AEGEAN αλλά και με ειδικά προγράμματα, περισσότερες  πτήσεις και ναύλους για διασύνδεση με το εξωτερικό που έφερε περισσοτέρους ξένους επισκέπτες.

Στην προετοιμασία για την νέα περίοδο των άγονων γραμμών, η AEGEAN και η Olympic Air συνεργάστηκαν με τις δημόσιες αρχές για να βελτιώσουν την προσβασιμότητα και τις υποδομές, όπως στην περίπτωση του αεροδρομίου της Πάρου. Αλλά και με συγκεκριμένες προτάσεις όπως εκείνη για τον διαχωρισμό των απαιτήσεων της λειτουργίας του πτητικού έργου σε 3 χρονικές περιόδους ανά έτος,  με γνώμονα την καλύτερη δυνατή εξυπηρέτηση από τους αερομεταφορείς με σημαντικά χαμηλότερο κόστος τόσο για τους αερομεταφορείς αλλά φυσικά και για το δημόσιο.

Είναι σημαντικό το ελληνικό δημόσιο να επιταχύνει τις μικρές αλλά απαραίτητες επενδύσεις ειδικά στα μέρη που υπάρχει σημαντική τουριστική ζήτηση, ώστε να διαμορφώσει συνθήκες λειτουργίας που θα επιτρέψουν στην εταιρεία μας ή και σε άλλους αερομεταφορείς να συμβάλλουν ακόμη περισσότερο στην τοπική ανάπτυξη και μάλιστα με αυτοχρηματοδοτούμενο τρόπο. Αξίζει να τονιστεί ότι με μικρή επένδυση μπορεί να έρθει σημαντικό και άμεσο αποτέλεσμα όπως φάνηκε και στην περίπτωση της Πάρου.



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα