Ανάδειξη προσωρινού αναδόχου για την Υποθαλάσσια Αρτηρία Θεσ/νίκης

Πέμπτη, 12 Μαΐου 2005 21:57

Προσωρινός ανάδοχος του έργου της Υποθαλάσσιας Αρτηρίας Θεσσαλονίκης αναδείχθηκε, σήμερα, η Κοινοπραξία «ΘΕΡΜΑΙΚΗ ΟΔΟΣ» (Ελληνική Τεχνοδομική ΤΕΒ Α.Ε. - Ακτωρ Α.Τ.Ε. - Boskalis International B.V. - Archirodon Group N.V. - Θεμελιοδομή Α.Ε.).

Η διαδικασία ανάδειξης του προσωρινού αναδόχου βασίζεται σε μία σειρά κριτηρίων, όπου με φθίνουσα βαρύτητα περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων:

α) η ζητούμενη από το Δημόσιο συνολική επιχορήγηση κατά τη διάρκεια της κατασκευής και της λειτουργίας,

β) το ανώτατο όριο διοδίων τελών που θα επιβάλλονται στους χρήστες και γ) το επίπεδο της απόδοσης των ιδίων κεφαλαίων που ενεργοποιεί την επιστροφή του έργου στο Δημόσιο.

Η σύμβαση παραχώρησης έχει διάρκεια 30 χρόνια, αλλά προβλέπεται όμως η επιστροφή του έργου στο Δημόσιο και νωρίτερα, μόλις επιτευχθεί η απόδοση των ιδίων κεφαλαίων του κατασκευαστή-παραχωρησιούχου που ο ίδιος προτείνει στην προσφορά του και που αξιολογείται.

Με βάση τα παραπάνω το σταθμισμένο κόστος τους έργου είναι 0,85 για τον προσωρινό ανάδοχο έναντι 1,32 για την TRANS PORT (STRABAG A.G. - BILFINGER BERGER A.G. - ΑΕΓΕΚ Α.Τ.Ε.), 1,82 για την ΣΗΡΑΓΓΑ ΘΕΡΜΑΙΚΟΥ (VINCI S.A. - VINCI CONSTRUCTION GRANDS PROJETS S.A.S. - J&P ΑΒΑΞ Α.Ε. - ΕΤΕΘ Α.Ε. - COFIROUTE S.A.), 2,24 για την ΑΛΤΕ BOUGUES (BOUYGUES TRAVAUX PUBLICS S.A. - AUTOROUTES DU SUD DE LA FRANCE S.A. - ΑΛΤΕ Α.Τ.Ε. - VOLKER STEVIN CONSTRUCTION EUROPE B.V.) και 2,38 για την κοινοπραξία ΠΟΣΕΙΔΩΝ (HOCHTIEF PROJEKTENTWICKLUNG GmbH - HOCHTIEF Construction A.G. - DRAGADOS Concesiones de Infraestructuras S.A. - DRAGADOS S.A. - Ballast Nedam B.V. - ΑΘΗΝΑ Α.Ε.).

Σύμφωνα με την προσφορά του προσωρινού αναδόχου, η χρηματοδοτική συμβολή του Ελληνικού Δημοσίου στην περίοδο κατασκευής και η επιδότηση του Ελληνικού Δημοσίου στην περίοδο λειτουργίας θα είναι συνολικά 66.522.000 ευρώ, σε παρούσα αξία. Αντίστοιχα, οι προσφορές των άλλων κοινοπραξιών ήταν : TRANS PORT 106.583.000 ευρώ, ΣΗΡΑΓΓΑ ΘΕΡΜΑΙΚΟΥ 233.549.000 ευρώ, ΑΛΤΕ BOUGUES 324.321.000 ευρώ, ΠΟΣΕΙΔΩΝ 337.776.230 ευρώ.

Επίσης, σύμφωνα με την προσφορά του προσωρινού αναδόχου, το ανώτατο ύψος των διοδίων θα είναι 0,93 ευρώ έναντι 1,20 ευρώ που προβλεπόταν ως ανώτατο όριο στους όρους της διακήρυξης. Επίσης, η απόδοση των ιδίων κεφαλαίων του προσωρινού αναδόχου είναι 4% (υπενθυμίζεται ότι το αντίστοιχο ποσοστό για την Αττική Οδό ήταν 11,6-13,1% και για το Ρίο Αντίρριο ήταν 11,5%) και ο χρόνος κατασκευής 48 μήνες.

Το συνολικό μήκος του έργου είναι 6,5 χλμ. εκ των οποίων τα 2,5 χλμ είναι σήραγγες.

Η υποθαλάσσια αρτηρία, με δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, θα συνδέει το δυτικό τμήμα με το ανατολικό τμήμα της πόλης με την Λεωφόρο Μεγάλου Αλεξάνδρου παρακάμπτοντας το κέντρο και αντιμετωπίζοντας τα τεράστια κυκλοφοριακά προβλήματα που παρουσιάζονται σήμερα στην κεντρική περιοχή της Θεσσαλονίκης.



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα