ΤΗΝ πρώτη της ζημία, σε τριμηνιαία βάση, μετά από την συγχώνευση ύψους 850 εκατ. ευρώ (1,01 δισ. δολ.) της KLM Royal Dutch Airlines Group, πέρυσι, εμφάνισε η μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία της Ευρώπης, Air France-KLM, αποτέλεσμα της αύξησης των τιμών των καυσίμων, που επιβάρυναν την εξοικονόμηση του κόστους.
Η εταιρεία, που εδρεύει στο Παρίσι, εμφάνισε καθαρές ζημίες 6 εκατ. ευρώ ή 2 σεντς ανά μετοχή, έναντι καθαρών κερδών 42 εκατ. ευρώ ή 19 σεντς ανά μετοχή, πριν από ένα χρόνο, σύμφωνα με ανακοίνωση του οικονομικού της διευθυντή, Philippe Calavia. Αύξηση 5,4% σημείωσαν οι πωλήσεις της εταιρείας, φθάνοντας στα 4,62 δισ. ευρώ.
Τα έξοδα της Air France, αυξήθηκαν κατά 22% το τελευταίο τρίμηνο και 33% στο σύνολο του έτους.
«Η ζήτηση και για τις δύο δραστηριότητες της εταιρείας, στις πτήσεις επιβατών και μεταφοράς εμπορευμάτων, είναι πολύ δυναμικές και περιμένουμε να συνεχιστούν το τρέχον έτος», ανέφερε ο Pierre-Henri Gourgeon, στέλεχος της εταιρείας.
Η αεροπορική εταιρεία εξοικονόμησε 115 εκατ. ευρώ τη χρήση, μετά την απόκτηση της KLM από την Air France, περισσότερα από τα 90 εκατ. ευρώ που προέβλεπε ότι θα εξοικονομήσει τον Φεβρουάριο. Τα αποτελέσματα ήταν καλύτερα έναντι των εκτιμήσεων των έξι οικονομικών αναλυτών, που ρωτήθηκαν από το Bloomberg News και προέβλεπαν ότι αυτές θα ανέλθουν σε 64 εκατ. ευρώ.
Τα προ φόρων και τόκων κέρδη της εταιρείας, συμπεριλαμβανομένων και των πωλήσεων αεροσκαφών, αλλά και του leasing τους, υποχώρησαν σε ποσοστό 1,1%, φθάνοντας στα 611 εκατ. ευρώ, από 619 εκατ. ευρώ.
¶λλες τέσσερις αεροπορικές εταιρείες, ανακοίνωσαν ζημίες το πιο πρόσφατο τρίμηνο, συμπεριλαμβανομένης της γερμανικής Lufthansa AG, της δεύτερης σε μέγεθος αεροπορικής εταιρείας της Ευρώπης και της ισπανικής, με έδρα τη Μαδρίτη, Iberia Lineas Aereas de Espana SA, της τέταρτης σε μέγεθος της Ευρώπης.
Η βρετανική British Airways Plc, η τρίτη σε μέγεθος αεροπορική εταιρεία της Ευρώπης, ανακοίνωσε στις 13 Μαΐου, τριμηνιαία κέρδη 9 εκατ. λιρών Αγγλίας (17 εκατ. δολ.).
Οι μετοχές της Air France-KLM, έχουν υποχωρήσει φέτος σε ποσοστό 8% και είχαν τη χειρότερη επίδοση, μεταξύ των οκτώ μετοχών των αεροπορικών εταιρειών, που απαρτίζουν τον Bloomberg Europe Airlines Index. Οι μετοχές της Lufthansa έχουν υποχωρήσει σε ποσοστό 1%, τη στιγμή που της British Airways, έχουν σημειώσει άνοδο 15%.
Κατά μέσον όρο, η τιμή του αργού πετρελαίου ανά βαρέλι, τη χρονική περίοδο από 31 Δεκεμβρίου έως 31 Μαρτίου, κυμάνθηκε κατά μέσον όρο στα 50,03 δολ. το βαρέλι στη Ν. Υόρκη, υψηλότερα από τον αντίστοιχο μέσον όρο πέρυσι, στα 35,21 δολ. το βαρέλι.
Οι αγορές καυσίμων της Air France, περιορίστηκαν κατά 78% το τρίμηνο και 69% τη χρήση που αρχίζει την 1 η Απριλίου, σύμφωνα με τον Calavia. Για την τρέχουσα χρήση, η Air France περιόρισε το κόστος των καυσίμων κατά 81%.