ΠΟΣΟΝ 3,9 δισ. δολ., ανακοίνωσε ότι θα δαπανήσει η PT Lion Mentari Airline, η μεγαλύτερη αεροπορική της Ινδονησίας, για να αγοράσει 60 καινούργια αεροσκάφη από την Boeing Co., τα οποία θα πραγματοποιούν πτήσεις στην Ταϊλάνδη και την Ινδία.
Η Lion Air, θα αγοράσει αεροσκάφη τύπου Boeing 737-800 και 737-900, σύμφωνα με τον εκπρόσωπό της, Hasyim Arsal Alhabsyi. Η αεροπορική εταιρεία, θα υπογράψει σήμερα τη συμφωνία με την Boeing, όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση. Ο πρόεδρος της Ινδονησίας, Susilo Bambang Yudhoyono, θα είναι παρών στην επίσημη ανακοίνωση, που θα γίνει στην Ουάσινγκτον.
Η αεροπορική εταιρεία με έδρα την Τζακάρτα, επεκτείνεται, προκειμένου να ανταγωνιστεί την PT Garuda Indonesia, σε ένα κράτος 238 εκατ. ανθρώπων, που εξυπηρετούνται από περίπου 10 τοπικούς αερομεταφορείς. Η Lion Air, η οποία ανταγωνίζεται με άλλες εννέα αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους στη Νοτιο-Ανατολική Ασία, αξιοποιεί το πλεονέκτημα της οικονομικής ανάπτυξης, αλλά και του κυβερνητικού διατάγματος για περιορισμό των πτήσεων των ξέων αεροπορικών εταιρειών, από τις τέσσερις μεγάλες πόλεις της.
Η Ινδονησία, μια οικονομία 258 δισ. δολ., η μεγαλύτερη της Νοτιο-Ανατολικής Ασίας, προβλέπεται να αναπτυχθεί φέτος με ρυθμό 6,2%, τον ταχύτερο μέσα στα τελευταία εννέα χρόνια. Συνολικά, η Lion Air, θα αριθμεί περίπου 85 αεροσκάφη, μετά την αγορά των νέων αεροσκαφών από την Boeing, η οποία θα τις επιτρέψει να αρχίσει τις περιφερειακές πτήσεις στην Μπανγκόκ, προς την Ινδία και την Αυστραλία.
Η εταιρεία, πραγματοποιεί πτήσεις σε 50 πόλεις στην Ινδονησία και σε τρεις στο εξωτερικό, όπως αναφέρεται στο Web site της, ενώ σχεδιάζει να αντικαταστήσει μερικά από τα 38 αεροσκάφη που διαθέτει. Τα περισσότερα, είναι τύπου McDonnell Douglas-80. Η Lion Air, έχει επικεντρώσει το ενδιαφέρον της στην αύξηση του αριθμού των ταξιδιωτών της περιφέρειας, από τη στιγμή έναρξης των πτήσεών της, τον Ιούνιο του 2000.
Τον Μάρτιο, το υπουργείο Μεταφορών της Ινδονησίας, είχε πει, ότι οι νέες αιτήσεις από ξένες εταιρείες για την έγκριση πτήσεων προς Τζακάρτα, Μεντάν, Σουραμπάγια και Ντενπασάρ, θα απορριφθούν, για την προστασία των αεροπορικών εταιρειών της χώρας.
Η τιμή ενός Boeing 737 – τέσσερα μοντέλα – βάσει του καταλόγου της αεροπορικής βιομηχανίας, κυμαίνεται από 44 εκατ. έως 74 εκατ. δολ., ενώ δεν περιλαμβάνει τις εκπτώσεις, που συνήθως γίνονται στις αεροπορικές εταιρείες-πελάτες, όταν οι τελευταίες προχωρούν σε μεγάλες παραγγελίες. Το Boeing 737-900, το πιο ακριβό μοντέλο της εταιρείας, μεταφέρει 177 επιβάτες και έχει δύο θέσεις. Το αεροσκάφος, είναι το πιο δημοφιλές από τα λοιπά εμπορικά αεροσκάφη που πραγματοποιούν πτήσεις ανά τον κόσμο.
Η Amanda Landers, εκπρόσωπος της Boeing, αρνήθηκε να σχολιάσει το θέμα και να αναφερθεί σε λεπτομέρειες της παραγγελίας της Lion Air. Η τελευταία, αναμένεται να αποφασίσει το πόσα από τα 60 Boeing 737 ή A-320 Airbus, θα αντικαταστήσουν τον στόλο των MD-80, σύμφωνα με τον Joseph Nadol, αναλυτή της J.P. Morgan Securities Inc., σε σχόλιό του στις 23 Μαΐου.
Οι μετοχές της Boeing, την οποία ξεπέρασε το 2003 η Airbus, κατακτώντας την πρώτη θέση μεταξύ των βιομηχανιών παραγωγής εμπορικών αεροσκαφών, υποχωρούσαν 80 σεντς, φθάνοντας στα 61,45 δολ. η μία, στο New York Stock Exchange (NYSE), χθες. Συνολικά πέρυσι, σημείωσαν άνοδο 37%.
Οι υπουργοί Οικονομικών της Ινδονησίας, σχεδιάζουν να υπογράψουν μνημόνιο μεταξύ της Boeing και της Lion Air στο Εμπορικό Επιμελητήριο, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση.
«Το θέμα του εμπορικού ελλείμματος των ΗΠΑ είναι «πολιτική καυτή πατάτα», ανέφερε ο Aboulafia, συμπληρώνοντας: «Πολλές από τις χώρες που εμπλέκονται, σε αυτό, κάνουν ό,τι μπορούν για να βεβαιώσουν ότι αγοράζουν τα αμερικανικά καταναλωτικά αγαθά».