Στο 3,2% διαμορφώθηκε σε ετήσια βάση ο πληθωρισμός το Μάιο από 3,4% τον Απρίλιο, όπως ανακοίνωσε σήμερα η Εθνική Στατιστική Υπηρεσία. Οι αναλυτές δεν ανέμεναν μεταβολή.
Ο εναρμονισμένος με τα πρότυπα της Ε.Ε. πληθωρισμός διαμορφώθηκε στο 3,2% το Μάιο από 3,3% τον Απρίλιο.
Σε μηνιαία βάση, ο πληθωρισμός σημείωσε τον Μάιο αύξηση 0,3% μετά από αύξηση 0,8% τον Απρίλιο, σύμφωνα με την ΕΣΥΕ.
Σύγκριση Μαΐου 2005, με Απρίλιο 2005
Η αύξηση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή, κατά 0,3% το μήνα Μάιο 2005, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Απριλίου 2005, προήλθε από τις ακόλουθες μεταβολές:
1. Από τις αυξήσεις των δεικτών
α) Κατά 0,1% της ομάδας ‘’ Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα είδη: μοσχάρι νωπό, φρούτα νωπά, πατάτες νωπές, ελαιόλαδο. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στα ψάρια νωπά και λαχανικά νωπά.
β) Κατά 1,2% της ομάδας ‘’ Αλκοολούχα ποτά και καπνός ‘’, λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών των τσιγάρων.
γ) Κατά 1,3% της ομάδας ‘’ Ένδυση και υπόδηση ‘’ λόγω αύξησης των τιμών των θερινών ειδών ένδυσης και υπόδησης.
δ) Κατά 0,2% της ομάδας ‘’ Στέγαση ‘’ , λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών των ενοικίων κατοικιών και των ειδών και υπηρεσιών επισκευής και συντήρησης κατοικίας.
ε) Κατά 0,4% της ομάδας ‘’ Διαρκή αγαθά-Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα είδη : έπιπλα-καλύμματα δαπέδου, είδη κλινοστρωμνής- λευκά είδη, οικιακές υπηρεσίες.
στ) Κατά 0,2% της ομάδας ‘’ Υγεία ‘’, λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών των ιατρικών, οδοντιατρικών και παραϊατρικών υπηρεσιών και της νοσοκομειακής περίθαλψης .
ζ) Κατά 0,3 % της ομάδας ‘’ Αναψυχή-Πολιτιστικές δραστηριότητες ‘’, λόγω αύξησης κυρίως, των τιμών του πακέτου διακοπών.
η) Κατά 0,3% της ομάδας ‘’ ¶λλα αγαθά και υπηρεσίες ‘’, λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών των ειδών ατομικής φροντίδας, των κουρείων-κομμωτηρίων και των ασφαλίστρων αυτοκινήτων και δικύκλων.
2. Από τη μείωση του δείκτη
Κατά 0,3% της ομάδας ‘’Μεταφορές’’, λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών της βενζίνης.
Σύγκριση Μαΐου 2005, με Μάιο 2004
Η αύξηση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή, κατά 3,2% το μήνα Μάιο 2005, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Μαΐου 2004, προήλθε από τις ακόλουθες μεταβολές:
1. Από τις αυξήσεις των δεικτών
α) Κατά 3,6% της ομάδας ‘’ Ένδυση και υπόδηση’’, λόγω αύξησης των τιμών των ειδών ένδυσης και υπόδησης.
β) Κατά 9,4% της ομάδας ‘’ Στέγαση ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των ενοικίων κατοικιών, των ειδών και υπηρεσιών επισκευής και συντήρησης κατοικίας, της ύδρευσης- αποχέτευσης, των δημοτικών τελών, των υπηρεσιών κοινοχρήστων, του ηλεκτρισμού και του πετρελαίου θέρμανσης.
γ) Κατά 1,9% της ομάδας ‘’ Διαρκή αγαθά-Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα έπιπλα-καλύμματα δαπέδου, στα είδη κλινοστρωμνής- λευκά είδη, στα είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού και στις οικιακές υπηρεσίες.
δ) Κατά 4,5% της ομάδας ‘’ Υγεία ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των ιατρικών, οδοντιατρικών και παραϊατρικών υπηρεσιών και της νοσοκομειακής περίθαλψης .
ε) Κατά 4,0% της ομάδας ‘’ Μεταφορές ’’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των αυτοκινήτων, των ανταλλακτικών αυτοκινήτου, των υπηρεσιών συντήρησης και επισκευής αυτοκινήτου, των καυσίμων αυτοκινήτου (βενζίνης), των τελών κυκλοφορίας, των διοδίων και του κομίστρου των ταξί.
στ) Κατά 2,0 % της ομάδας ‘’ Αναψυχή-Πολιτιστικές δραστηριότητες ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα είδη: άνθη, υπηρεσίες αναψυχής, βιβλία-εφημερίδες-περιοδικά- γραφικά.
ζ) Κατά 4,3 % της ομάδας ‘’ Εκπαίδευση ‘’, λόγω αύξησης των τιμών στα δίδακτρα, των ιδιωτικών σχολείων, των εκπαιδευτηρίων ξένων γλωσσών, των φροντιστηρίων και των επαγγελματικών και τεχνικών σχολών-ΙΕΚ.
η) Κατά 3,6% της ομάδας ‘’ Ξενοδοχεία - Καφέ - Εστιατόρια ‘’, λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών, των ειδών : φαγητό εκτός οικίας, αναψυκτικά-γλυκά-καφές-ποτά (σερβιριζόμενα) .
θ) Κατά 3,3% της ομάδας ‘’ ¶λλα αγαθά και υπηρεσίες ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα είδη: κουρεία - κομμωτήρια, είδη ατομικής φροντίδας, ασφάλιστρα αυτοκινήτων και δικύκλων και άλλες υπηρεσίες.
2. Από τις μειώσεις των δεικτών
α) Κατά 0,4% της ομάδας ‘’ Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά ‘’, λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών, στα φρούτα νωπά , λαχανικά νωπά και πατάτες νωπές. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών, κυρίως, στα είδη: κρέατα γενικά, γαλακτοκομικά και αυγά, γλυκά-ζαχαρωτά, ελαιόλαδο και ξηροί καρποί.
β) Κατά 1,5% της ομάδας ‘’ Επικοινωνίες ‘’, λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών των τηλεφωνικών υπηρεσιών.