Από την έντυπη έκδοση
Της Λέττας Καλαμαρά
[email protected]
Την ενίσχυση του δικτύου με νέα καταστήματα, την αύξηση του αριθμού των εργαζομένων, τη βελτίωση των ψηφιακών δομών και τη διεύρυνση του προγράμματος εταιρικής κοινωνικής ευθύνης περιλαμβάνει το στρατηγικό πλάνο της διοίκησης της Dixons Κωτσόβολος για την οικονομική χρήση 2016/2017.
Σύμφωνα με τον Ανδρέα Αθανασόπουλο, αντιπρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της Dixons South East Europe Κωτσόβολος, η εταιρεία εγκαινίασε τρία νέα καταστήματα σε Αίγιο, Άρτα και Μουδανιά, φτάνοντας τα 98 σημεία πώλησης ανά την επικράτεια και συνεχίζει να διερευνά τις ευκαιρίες περαιτέρω ανάπτυξης του δικτύου της. Παράλληλα μέχρι το τέλος του 2016 προγραμματίζει την πρόσληψη επιπλέον 350 ατόμων, με στόχο την κάλυψη διάφορων θέσεων εργασίας εντός του δικτύου της, ανεβάζοντας τον συνολικό αριθμό του ανθρώπινου δυναμικού της που αυτήν τη στιγμή φτάνει τα 2.000 άτομα, αξιοποιώντας και εξειδικευμένα στελέχη από την αγορά που βρέθηκαν εκτός εργασίας μετά και το κλείσιμο της Ηλεκτρονικής.
Στο πλαίσιο της ενίσχυσης και αναδιάρθρωσης των ψηφιακών της δομών η Κωτσόβολος δρομολογεί συνεργασία με την ΙΒΜ για την πλήρη ανανέωση του ψηφιακού της περιβάλλοντος, με στόχο τη βελτίωση των επιδόσεων του ηλεκτρονικού της καταστήματος και διεύρυνσης της πελατειακής της βάσης μέσω της παροχής καλύτερων και πιο στοχευμένων υπηρεσιών. Πρόκειται για επένδυση ύψους 5 εκατ. ευρώ και τα αποτελέσματα αυτής της διαδικασίας θα αρχίσουν να φαίνονται από τους επόμενους εννέα μήνες.
Να σημειωθεί πως η εταιρεία προχώρησε σε βελτίωση του συνολικού επενδυτικού της πλάνου για την οικονομική χρήση 2016/2017, το οποίο ανέρχεται πλέον στα 10 εκατ. ευρώ από 7 εκατ. ευρώ που είχε αρχικά προβλεφθεί. Ο τζίρος της κατά τη χρήση 2015/2016 που ολοκληρώθηκε στις 30/4/2016 ανήλθε στα 380 εκατ. ευρώ και τα κέρδη προ τόκων και φόρων υπολογίζονται στα 8 εκατ. ευρώ, επίσης αναθεωρημένα προς το καλύτερο σε σύγκριση με τις αρχικές προβλέψεις.
Όπως τονίζει ο κ. Αθανασόπουλος, έπειτα από οκτώ χρόνια ύφεσης η λιανική αγορά των ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών αναζητεί νέο σημείο ισορροπίας, έχοντας όμως ήδη χάσει το 50% της αξίας της από το 2008 μέχρι σήμερα. Με βάση τα μέχρι τώρα στοιχεία για το 2016, σε πτωτική τροχιά κινούνται τα είδη πληροφορικής (ηλεκτρονικοί υπολογιστές, tablets) καθώς και ορισμένες κατηγορίες των λεγόμενων μαύρων συσκευών. Αντίθετα, ανοδική πορεία καταγράφουν μέχρι τώρα οι λευκές συσκευές, οι μικροσυσκευές και τα κλιματιστικά λόγω καιρικών συνθηκών.
Στο πλαίσιο αυτό, η Κωτσόβολος διατηρεί ηγετικό μερίδιο αγοράς, το οποίο έχει αυξήσει μετά και την απώλεια του δικτύου της Ηλεκτρονικής, τουλάχιστον σε κάποιες από τις κατηγορίες ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών. Κάνοντας έναν απολογισμό, ένα χρόνο μετά την επιβολή των capital controls, ο κ. Αθανασόπουλος επεσήμανε πως η εταιρεία κατάφερε να ξεπεράσει γρήγορα τους αρχικούς κλυδωνισμούς και την πίεση του περσινού καλοκαιριού, ομαλοποιώντας την επιχειρηματική της πορεία.
Αναφορικά με τις επιπτώσεις του Βrexit του φετινού καλοκαιριού στη μητρική της Dixons, η διοίκηση της Κωτσόβολος επισημαίνει πως δεν υπάρχουν άμεσες συνέπειες. Μέχρι στιγμής, η μητρική παρακολουθεί τις εξελίξεις στην τοπική αγορά της Μ. Βρετανίας, ανησυχεί για μείωση της κατανάλωσης στη συγκεκριμένη αγορά και αναμένει τις πολιτικές αποφάσεις.
Εκτός των επιχειρηματικών επιδόσεων η Κωτσόβολος προχωρά στην επέκταση του προγράμματος εταιρικής κοινωνικής ευθύνης με την έναρξη της πρωτοβουλίας κοινωνικού χαρακτήρα «Second Home - Δεύτερο Σπίτι για τη συσκευή που δεν χρειάζεσαι». Μέσω του προγράμματος η εταιρεία κινητοποιεί όλους όσοι έχουν μία συσκευή που δεν χρησιμοποιούν να την προσφέρουν σε ένα σπίτι που αντιμετωπίζει οικονομικές δυσκολίες, βοηθώντας όλοι μαζί άπορες οικογένειες που στηρίζονται από τις δομές κοινωνικής στήριξης των δήμων όπου ανήκουν. Η Κωτσόβολος αναλαμβάνει να παραλάβει τη συσκευή από οποιοδήποτε μέρος της Ελλάδος δωρεάν, να την επισκευάσει και να την απολυμάνει (στο ειδικό κέντρο που διαθέτει στη Μαγούλα Αττικής) και η συσκευή να ακολουθήσει τον δρόμο για τη νέα της οικογένεια.