Ahold: Εντονος ανταγωνισμός, μειωμένα κέρδη το α' τρίμηνο

Τρίτη, 14 Ιουνίου 2005 10:04

ΜΕΙΩΣΗ, σε ποσοστό της τάξης του 55%, εξ αιτίας του πιο σκληρού ανταγωνισμού από τις άλλες εταιρείες σούπερ μάρκετ, σε συνδυασμό με το κόστος της πώλησης περιουσιακών της στοιχείων, εμφάνισαν το πρώτο τρίμηνο τα καθαρά κέρδη της Royal Ahold NV, της ολλανδικής ιδιοκτήτριας αλυσίδας σούπερ μάρκετ στις ΗΠΑ, συμπεριλαμβανομένης και της Giant.

Τα καθαρά κέρδη, υποχώρησαν στα 134 εκατ. ευρώ (162 εκατ. δολ.), από 298 εκατ. ευρώ, πριν από ένα χρόνο, σύμφωνα με σημερινή ανακοίνωση της εταιρείας. Πέντε οικονομικοί αναλυτές, που ρωτήθηκαν από το Bloomberg News, προέβλεπαν ότι τα κέρδη της Royal Ahold θα ανέλθουν σε 136 εκατ. ευρώ.

Ο εκτελεστικός της διευθυντής, Anders Moberg, δαπανά περίπου 1,6 δισ. ευρώ για να αλλάξει και να ανακαινίσει τα καταστήματα της εταιρείας, προκειμένου να προσελκύσει περισσότερους πελάτες και να αποσπάσει μερίδιο αγοράς από τη μεγαλύτερη εταιρεία λιανικής στον κόσμο, Wal-Mart Stores Inc. Η Ahold, η τέταρτη μεγαλύτερη εταιρεία λιανικής πώλησης – από πλευράς πωλήσεων στον κόσμο – πούλησε δραστηριότητες, συμπεριλαμβανομένων των αλυσίδων Bi-Lo και Bruno στις ΗΠΑ, για να επικεντρώσει το ενδιαφέρον της σε άλλες, περισσότερο κερδοφόρες.

Η ολλανδική εταιρεία, πραγματοποιεί πλέον των 2/3 των πωλήσεών της στις ΗΠΑ. Η υποχώρηση του δολαρίου σε ποσοστό 23% έναντι του ευρώ την τελευταία τριετία, επηρέασε επίσης αρνητικά τα κέρδη της. Οι πωλήσεις της Ahold, σύμφωνα με τη διοίκησή της, αυξήθηκαν 2,6% το τρίμηνο, εξαιρουμένων των συναλλαγματικών ισοτιμιών και των πωλήσεων περιουσιακών στοιχείων και διαμορφώθηκαν χαμηλότερα των προβλέψεων των οικονομικών αναλυτών.

Οι μετοχές της Ahold σημείωσαν υπερδιπλάσια άνοδο, μέχρι τις 24 Φεβρουαρίου του 2003, όταν η εταιρεία αποκάλυψε ότι υπερεκτιμούσε τα κέρδη της για τρία χρόνια. Μετά από αυτήν την ανακοίνωση, οι μετοχές της, έχασαν τα 3/5 της αξίας τους.



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα