Από την έντυπη έκδοση
Στον χρόνο κατάθεσης στη Βουλή προς κύρωση της σύμβασης παραχώρησης μεταξύ ΟΛΠ και Δημοσίου στρέφεται τώρα το ενδιαφέρον, καθώς χθες το απεργιακό μέτωπο των εργαζομένων στα λιμάνια υπέστη ένα ακόμη ρήγμα από τους λιμενεργάτες του ΟΛΘ, οι οποίοι διέκοψαν τις απεργιακές κινητοποιήσεις και θα αρκεστούν στην αποχή από τις εργασίες τα Σαββατοκύριακα.
Σύμφωνα με όσα δήλωσε στη «Ν» ο υπουργός Ναυτιλίας Θοδωρής Δρίτσας, γίνονται εργώδεις προσπάθειες προκειμένου η σύμβαση να κατατεθεί στη Βουλή ακόμη και σήμερα, έτσι ώστε να ψηφιστεί μέχρι τις αρχές της επόμενης εβδομάδας.
Πάντως να σημειωθεί ότι η τήρηση του χρονοδιαγράμματος εξαρτάται και από τη Βουλή (επιτροπές, κ.λπ.). Η κυβέρνηση όμως επείγεται να ψηφιστεί η σύμβαση πριν από την αναχώρηση του πρωθυπουργού για το Πεκίνο.
ΑΠΕ-ΜΠΕ
Ο υπουργός Ναυτιλίας και νησιωτικής Πολιτικής Θοδωρής Δρίτσας μετά τη συνάντησή του με αντιπροσωπεία της Ομοσπονδίας Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδας (ΟΜΥΛΕ).
Παράλληλα ο κ. Δρίτσας σημείωσε ότι απέστειλε νέες διευκρινίσεις προς τους εργαζόμενους των λιμανιών σε σχέση με τις νομοθετικές πρωτοβουλίες της κυβέρνησης στα εργασιακά οι οποίες θα αποτυπωθούν καλύτερα και κατά τη συζήτηση στη Βουλή της σύμβασης παραχώρησης. Στο μεταξύ η Ομοσπονδία των Υπαλλήλων των Λιμανιών (ΟΜΥΛΕ) αποφάσισε 48ωρη απεργία για σήμερα και αύριο και στα δύο λιμάνια, ενώ θα πραγματοποιήσει και συναντήσεις με τους εργαζόμενους-μέλη της προκειμένου να συνεκτιμήσουν την περαιτέρω πορεία των κινητοποιήσεων.
Βέβαια το απεργιακό μέτωπο έχει πλέον αδυνατίσει πολύ μετά και την απόφαση των λιμενεργατών της Θεσσαλονίκης να σταματήσουν την απεργία. Ωστόσο, όσο οι υπάλληλοι δεν γυρίζουν στη δουλειά τα λιμάνια θα εξακολουθήσουν να υπολειτουργούν.
Πάντως, σύμφωνα με τον πρόεδρο του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης, Παναγιώτη Παπαδόπουλο, σήμερα οι επιχειρηματίες της Θεσσαλονίκης είναι έτοιμοι να καταθέσουν τις πρώτες αγωγές για την κήρυξη της απεργίας στον ΟΛΘ ως παράνομη και καταχρηστική.
Οι εταιρείες, που έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον να προβούν σε νομικές κινήσεις κατά της απεργίας και για τη διεκδίκηση αποζημιώσεων ξεπερνούν τελικά τις 50.
Στο μεταξύ, οι ζημίες για τους ναυτικούς πράκτορες, τους εκτελωνιστές και φυσικά για τις εξαγωγικές και εισαγωγικές επιχειρήσεις, οι οποίες στην καλύτερη περίπτωση επιβαρύνονται με πρόσθετα κόστη για τη μεταφορά των φορτίων από και προς το λιμάνι του Πειραιά, αλλά και για τον ίδιο τον ΟΛΘ, συνεχώς αυξάνονται.
Με νεότερη καταγγελτική ανακοίνωσή του ο Σύλλογος Ναυτικών Πρακτόρων Θεσσαλονίκης τονίζει ότι η απεργία των εργαζομένων στην ΟΛΘ Α.Ε., που ξεκίνησε στις 26 Μαΐου, θα μείνει στην ιστορία ως η απεργία η οποία απαξίωσε ολοκληρωτικά το λιμάνι Θεσσαλονίκης, που είναι πλέον το μοναδικό λιμάνι στην Ελλάδα που δεν προσφέρει υπηρεσίες, και κατ’ επέκταση τον επιχειρηματικό κόσμο της ευρύτερης περιοχής. «Οι υποστηρικτές της εν λόγω απεργίας», σημειώνει ο πρόεδρος του Συλλόγου Βασίλης Καμπάκης, «θα μείνουν στην ιστορία ως οι αίτιοι του μηδενισμού του λιμένος, το οποίο ούτε επί οθωμανικής αυτοκρατορίας ούτε επί Μακεδονικού θέματος ούτε επί εμπάργκο Γιουγκοσλαβίας αντιμετώπισε καταστάσεις παρόμοιες και καταστροφικές».
Ο Σύλλογος Ναυτικών Πρακτόρων διαφωνεί επίσης και με την ανακοίνωση της υπουργού Τύπου, αναφορικά με τη συνέχεια των διαπραγματεύσεων για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, διότι εκτιμά ότι αυτή δίνει ελπίδες συνέχειας των απεργιακών κινητοποιήσεων ή επανεκκίνησης αυτών και φυσικά την αποπομπή των συμμετεχόντων στον διαγωνισμό, ενώ τονίζει ότι η πλειοψηφία των μέσων ενημέρωσης ασχολείται μόνο με τα προβλήματα της κρουαζιέρας στον Πειραιά και όχι με το γεγονός ότι στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης δεν «κουνιέται φύλλο» και ότι οι επιχειρήσεις της ευρύτερης περιοχής οδεύουν προς κλείσιμο, ενώ αντίστοιχες επιχειρήσεις στην υπόλοιπη χώρα συνεχίζουν τις δραστηριότητές τους, διότι τα υπόλοιπα λιμάνια της Ελλάδος εργάζονται κανονικά και εις βάρος του λιμένος Θεσσαλονίκης.
Ο ΣΝΠΘ από την αρχή των συζητήσεων για την ιδιωτικοποίηση τάχθηκε υπέρ της προστασίας των εργαζομένων της ΟΛΘ Α.Ε. εντός των λογικών ορίων και χωρίς οι πράξεις τους για τις όποιες διεκδικήσεις να οδηγούν στην απαξίωση του λιμένος και τους καλεί ως απάντηση στις συνεχείς εκκλήσεις όλων των φορέων της πόλης να επιστρέψουν στην εργασία τους χωρίς περαιτέρω κωλυσιεργίες.