Από την έντυπη έκδοση
Της Δανάης Αλεξάκη
[email protected]
Θωράκιση των εγχώριων μεριδίων και σημαντική ενίσχυση εξαγωγών πέτυχε την περσινή δύσκολη χρονιά η ελληνική βιομηχανία μπισκότων και ειδών διατροφής Ε.Ι. Παπαδόπουλος, ενώ για φέτος η εταιρεία προσβλέπει σε καλύτερες επιδόσεις εντός και εκτός συνόρων.
Όπως αναφέρουν πληροφορίες της «Ν», το 2015 έκλεισε για τη βιομηχανία Ε.Ι. Παπαδόπουλος με μικρή αύξηση της τάξεως του 1,5% στα έσοδα, τα οποία φαίνεται ότι προσεγγίζουν τα 136 εκατ. ευρώ από 133,8 εκατ. ευρώ το 2014. Επίσης, ενισχυμένα κατά 5,6% εμφανίζονται να έκλεισαν τα αποτελέσματα εκμετάλλευσης, ενώ τα προ φόρων κέρδη υποχώρησαν περί το 6,4%, γεγονός που τα τοποθετεί κοντά στα 10,6 εκατ. ευρώ.
Δεδομένων των ιδιαίτερων συνθηκών που επικράτησαν την περσινή χρονιά σε πολιτικό και οικονομικό επίπεδο η εικόνα του 2015 χαρακτηρίζεται από την εταιρεία ως ικανοποιητική. Όπως αναφέρουν στη «Ν» πηγές προσκείμενες στη βιομηχανία, «η πορεία της περσινής χρονιάς, μέσω της οποίας επιτεύχθηκε η διατήρηση της δυναμικής, είναι απόρροια μιας χρηστής και ορθής διαχείρισης της κατάστασης που επικράτησε». Ενδεικτικά αναφέρεται ότι η εταιρεία διατήρησε την ηγετική της πορεία στον τομέα της μπισκοτοποιίας, ενώ ενίσχυσε και τη θέση της στον χώρο του συσκευασμένου ψωμιού.
Στον τομέα των λοιπών αρτοσκευασμάτων η εταιρεία κατέχει τη δεύτερη θέση, διατηρώντας ωστόσο την ηγετική θέση της στην κατηγορία της premium φρυγανιάς, ενώ παράλληλα επιτυγχάνει περαιτέρω ενίσχυση στους όγκους και το μερίδιό της στις μπάρες δημητριακών.
Ως προς τη διεθνή δραστηριότητα, συνεχίζεται δυναμικά με κύριο στόχο της εταιρείας να παραμένει η επώνυμη διείσδυση των προϊόντων στα οργανωμένα δίκτυα λιανικής, με έμφαση στις ευρωπαϊκές αγορές και τις αγορές της Μέσης Ανατολής. Ειδικά πέρυσι οι εξαγωγές εμφάνισαν σημαντικό ρυθμό ανάπτυξης, με αποτέλεσμα να καταγράψουν για το σύνολο του 2015 αύξηση της τάξεως του 21%. Σημειώνεται ότι οι εξαγωγές συμμετέχουν σε ποσοστό περίπου 17% επί των συνολικών εσόδων της εταιρείας, ενώ τα σήματα «Παπαδοπούλου» έχουν παρουσία σε 40 αγορές.
Όσον αφορά τη φετινή χρονιά, οι εκτιμήσεις της εταιρείας είναι ότι θα καταγραφούν βελτιωμένα αποτελέσματα σε σχέση με το 2015, ενώ ήδη στο πρώτο εξάμηνο καταγράφονται μικρές αυξήσεις στους όγκους πωλήσεων.
Σχετικά με τους σχεδιασμούς εισόδου σε νέα προϊοντική κατηγορία φέρεται ότι δεν αφορούν στη φετινή χρονιά, ωστόσο νέα λανσαρίσματα ή και ανανέωση των κωδικών της υφιστάμενης γκάμας παραμένουν σταθερά στον προγραμματισμό της εταιρείας.
Ως προς την τιμολογιακή πολιτική, η φιλοσοφία της εταιρείας παραμένει σταθερή στη λογική της διατήρησης ανταγωνιστικού χαρακτήρα στις κατηγορίες που έχει παρουσία και προσαρμογή στις αγοραστικές δυνατότητες των καταναλωτών.
Σε επενδυτικό επίπεδο, τέλος, το φετινό πλάνο ακολουθεί την πολιτική των τελευταίων ετών, προβλέποντας κεφάλαια της τάξεων των 5-6 εκατ. ευρώ που αφορούν κυρίως τη βελτίωση του εξοπλισμού των γραμμών στις τέσσερις μονάδες παραγωγής που διαθέτει η εταιρεία.