Η ψηφιακή οικονομία στο επίκεντρο συνεδρίου του Economist

Γ. Φίσερ: Να μην χάσουμε το τρένο στην Ευρώπη
Παρασκευή, 27 Μαΐου 2016 00:51
UPD:10:45

«Οι Ευρωπαίοι θα πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί να μην χάσουμε το τρένο», διεμήνυσε από το βήμα του Intelligent Leaders Summit ο πρώην αντικαγκελάριος και πρώην υπουργός εξωτερικών της Γερμανίας Γιόσκα Φίσερ, προτρέποντας τις ευρωπαϊκές χώρες «να μείνουν μαζί για να αντιμετωπίσουν τα προβλήματά τους και να γίνουν μέρος της αλλαγής».

Στο πλαίσιο αυτό, αναφέρθηκε στη δημογραφική δομή της Ευρώπης, η οποία κατά τη γνώμη του έχει ανάγκη τη συνεισφορά των μεταναστευτικών ροών, «κι ας είναι πολλές χώρες της Ευρώπης σκεπτικιστικές απέναντι στο μεταναστευτικό ζήτημα».

«Θα πρέπει να επανεφεύρουμε μια νέα αφήγηση στην Ευρώπη. Αυτό το status quo δεν είναι βιώσιμο. Θα χρειαστούν ηγέτες και όραμα. Δεν υπάρχει άλλη εναλλακτική από την ευρωπαϊκή ολοκλήρωση», ανέφερε μεταξύ άλλων ο κ. Φίσερ.

Ο ίδιος χαρακτήρισε θετική εξέλιξη την τελευταία συμφωνία της Ευρωζώνης με την Ελλάδα, καθώς κατά τη γνώμη του διαθέτει στοιχεία για μια μακροπρόθεσμη συμφωνία.

Ο κ. Φίσερ εξέφρασε την εκτίμηση ότι «το Grexit έχει τελειώσει», προέτρεψε για την ενίσχυση της αλληλεγγύης στο εσωτερικό της ΕΕ και εξέφρασε την ελπίδα η ελληνική κρίση να αποδειχθεί ένα νέο ξεκίνημα για την Ελλάδα.

«Δεν θέλω να το πιστεύω. Θα ήταν καταστροφή για το Ηνωμένο Βασίλειο και θα σηματοδοτούσε σφοδρή κρίση για την ΕΕ», είπε αναφορικά με το ενδεχόμενο ενός Brexit.

Σύμφωνα με τον κ. Φίσερ, η μεγαλύτερη απειλή για την Ευρώπη «έρχεται από μέσα» και «είναι ο εθνικισμός και ο λαϊκισμός».

Μάνος Ραπτόπουλος, COO South Europe, Middle East & Africa, SAP

Έχει ξεκινήσει μια αλλαγή που μοιάζει γραμμική και άρα διαχειρίσιμη, αλλά από ένα σημείο και έπειτα ξεφεύγει με ταχύτητα και πολλαπλασιασμό, σε σημείο που κανείς δεν μπορεί να τη σταματήσει, ανέφερε χαρακτηριστικά από το βήμα του Intelligent Leaders Summit ο COO South Europe, Middle East & Africa της SAP Μάνος Ραπτόπουλος, περιγράφοντας την εν εξελίξει διαδικασία του ψηφιακού μετασχηματισμού.

Αρκετά χρόνια πριν ο πρώτος «σπόρος» ήταν το μικροτσίπ, λίγο μετά το ίντερνετ και πιο μετά τα social media, ενώ σήμερα είμαστε κάπου στη μέση της σκακιέρας, όσον αφορά την εξέλιξη των συστημάτων, σημείωσε ο κ. Ραπτόπουλος.

Μεταξύ άλλων, και αναφερόμενος στο ελληνικό σύστημα, ο κ. Ραπτόπουλος επισήμανε πως αν αφαιρούνταν η προσωπική επαφή από την εξίσωση της συναλλαγής του πολίτη με τη διοίκηση, τότε θα έπαυαν οι προϋποθέσεις για τη διαφθορά.

Μαρία Οικονομίδου, Country Manager, Dell Greece, Cyprus and Malta

«Η πληροφορική είναι έτοιμη για το μέλλον αν δίνει τη δυνατότητα στον οργανισμό να επιλέγει ανάμεσα σε περισσότερους από έναν κατασκευαστές, αν επεκτείνεται ή συρρικνώνεται εύκολα, αν βασίζεται σε standards για τον έλεγχο του κόστους λειτουργίας και αν έχει εύκολη διαχείριση», ανέφερε κατά την ομιλία της στο Intelligent Leaders Summit η country manager της Dell Greece, Cyprus and Malta Μαρία Οικονομίδου.

Μεταφέροντας παραδείγματα από την πορεία της Dell, η κ. Οικονομίδου σημείωσε μεταξύ άλλων ότι «εκεί που οι περισσότεροι προσέγγιζαν τους πελάτες μέσω μεταπωλητών, η Dell πήγαινε απευθείας και όταν αργότερα οι υπόλοιποι άρχισαν να πηγαίνουν σε μοντέλο απευθείας πώλησης η Dell ανέπτυξε κανάλι συνεργατών».

«Αναλογιστείτε την στρατηγική της Dell να πηγαίνει  ανάποδα στο ρεύμα, εκπλήσσοντας  τον χώρο της. Ίσως αυτό να έχει εφαρμογή και στις δικές σας επιχειρήσεις», ανέφερε χαρακτηριστικά, προτρέποντας τις επιχειρήσεις να αξιολογήσουν την αναγκαιότητα να χτίσουν «σήμερα» την υποδομή πληροφορικής που θα τις υποστηρίξει «σήμερα» και θα τις οδηγήσει στο «μέλλον».

Δημήτρης Κουτσολιούτσος, CEO, Farmers Republic

 «Στο σημερινό παγκοσμιοποιημένο περιβάλλον δεν μπορείς να πουλήσεις τα προϊόντα σου χωρίς ψηφιακή στρατηγική», ανέφερε χαρακτηριστικά κατά την ομιλία του στο Intelligent Leaders Summit ο διευθύνων σύμβουλος της Farmers Republic Δημήτρης Κουτσολιούτσος.

Στο πλαίσιο αυτό, μετέφερε το παράδειγμα ενός μοντέλου συνεργασίας, μέσω της παροχής αναπτυξιακών κινήτρων και εργαλείων στους μικρούς παραγωγούς, για τη δημιουργία προστιθέμενης αξίας υπό μια κοινή ομπρέλα.

Ο κ. Κουτσολιούτσος επισήμανε ότι το online εμπόριο αυξάνει τη διείσδυσή του χρόνο με τον χρόνο και μίλησε για τάση αναπροσαρμογής των επιχειρηματικών μοντέλων στις ψηφιακές εξελίξεις. 

Μιχαήλ Βλασταράκης, γενικός διευθυντής Marketing, εταιρικής επικοινωνίας & πελατειακών σχέσεων,Eurobank

Έχει αλλάξει ο τρόπος με τον οποίο το κοινό αποδέχεται και αντιδρά στα εταιρικά μηνύματα, διαπίστωσε κατά την ομιλία που παρέθεσε στο Intelligent Leaders Summit ο γενικός διευθυντής marketing, εταιρικής επικοκινωνίας και πελατειακών σχέσεων της Eurobank Μιχαήλ Βλασταράκης.

Όπως είπε, ο κόσμος περιμένει πλέον περισσότερη ανεπίσημη επικοινωνία και φιλικότερο τόνο φωνής, επιζητώντας την προσωποποίηση και τη συμμετοχή του. Την ίδια ώρα σημειώνεται μια καθαρή στροφή από τα «καταναλωτικά» επιχειρήματα σε «εύπεπτα» συναισθήματα.

«Οι marketers δεν “πωλούν” πλέον brands. Συνήθως καλούνται να πουν “ιστορίες”», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Βλασταράκης, περιγράφοντας τις νέες τάσεις στην αγορά.

Charles Clark, chief strategic advisor, Real Consulting

«Από τα logistics έως τον σχεδιασμό ταξιδιωτικών μετακινήσεων από τους τουρίστες, αν η Ελλάδα πρόκειται να καταστεί κορυφαίος ταξιδιωτικός κόμβος για την Ευρώπη, οφείλει να ενσωματώσει τη ψηφιακή τεχνολογία», εκτίμησε από το βήμα του Intelligent Leaders Summit ο chief strategic advisor της Real Consulting Charles Clark, αναφερόμενος στην επενδυτική δυναμική για τη χώρα στους τομείς των οδικών, σιδηροδρομικών, αεροπορικών και θαλάσσιων μεταφορών.

Περιγράφοντας το περιβάλλον στις ραγδαία εξελισσόμενες αγορές ανά την υφήλιο, σημείωσε χαρακτηριστικά ότι «σήμερα ο πελάτης είναι βασιλιάς», μιλώντας για «ισχύ και δυνατότητες μέσω της τεχνολογίας, της σύνδεσης σε πραγματικό χρόνο και της έκρηξης διαθέσιμων δεδομένων, με το πάτημα ενός κουμπιού». Όπως είπε, αυτό έχει οδηγήσει τα brands στην ανάπτυξη πιο προσωποποιημένων μηνυμάτων.

«Όλες οι επιχειρήσεις θα πρέπει ήδη να έχουν ενσωματωμένη την ψηφιακή τεχνολογία στην οργάνωσή τους», τόνισε ο κ. Clark.

Νίκος Αγγούρης, partner, technology leader, Deloitte

Σε αυτήν τη νέα εποχή «θα επιβιώσει όχι ο ισχυρότερος, αλλά αυτός που προσαρμόζεται (Δαρβίνος)» ανέφερε χαρακτηριστικά κατά την ομιλία του στο Intelligent Leaders Summit ο partner και technology leader της Deloitte Νίκος Αγγούρης.

Όπως είπε, η κάθε επιχείρηση θα πρέπει να εκπονήσει τη δική της στρατηγική σε σχέση με τις ανάγκες της, καθώς δεν υπάρχει ένα κοινό μονοπάτι που μπορούν να ακολουθήσουν όλοι.

Ο κ. Αγγούρης μίλησε για τον πελάτη στο επίκεντρο, ανέδειξε τη σημασία των μεγάλων δεδομένων, υπογράμμισε την άνοδο των μηχανών και συμπέρανε: «Αυτή η ψηφιακή διαδρομή είναι ένα ταξίδι που πρέπει να σχεδιάσουμε.

Ανδρέας Ξηρόκωστας, Country Manager, SAP Hellas, Cyprus, Malta

«Ο τρόπος για να μπορέσει κανείς ν’ αντεπεξέλθει στις σύγχρονες συνθήκες είναι με σύγχρονα μέσα. Κι αυτό γίνεται μέσα από μια άλλη λογική η οποία είναι η απλοποίηση. Είναι η απλοποίηση και η καινοτομία», ανέφερε χαρακτηριστικά κατά την ομιλία του στο Intelligent Leaders Summit ο country manager της SAP Hellas, Cyprus and Malta Αντρέας Ξηρόκωστας, αναπτύσσοντας τη δική του προσέγγιση αναφορικά με την παράμετρο της ανταγωνιστικότητας.

Στο πλαίσιο αυτό, εξέφρασε την πεποίθηση πως «ό,τι είχε να δώσει το έδωσε» η φιλοσοφία που τηρήθηκε μέχρι πρότινος και για περίπου 20 χρόνια, οπότε και οι εταιρείες προσπαθούσαν να φτάσουν σε υψηλά επίπεδα απόδοσης προτυποποιώντας τις διαδικασίες, στην ουσία «κάνοντας το ίδιο πράγμα με τον ίδιο τρόπο χωρίς να παρεκκλίνουν καθόλου, πιστεύοντας ότι με αυτόν τον τρόπο θα τα καταφέρουν καλύτερα».

Μεταξύ άλλων, επισήμανε τη σημασία του ανθρώπινου παράγοντα, χαρακτηρίζοντας κύριο ζητούμενο «να βρούμε τον τρόπο να ενεργοποιήσουμε και να απελευθερώσουμε στοιχεία που λειτουργούν πολλαπλασιαστικά, στοιχεία τα οποία μπορούν να φέρουν πολύ μεγαλύτερο αποτέλεσμα από το ίδιο το κόστος του εργαζόμενου».

Ανέδειξε δε συμπερασματικά ως κεντρικό στόχο όλων των παραγόντων που στελεχώνουν μια επιχείρηση «αυτό που λέει ο Κλέιντον Κρίστενσεν: “To get a job done”».

Ανδρέας Αθανασόπουλος, αντιπρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος, Dixons southeast Europe(Kotsovolos)

«Το digital είναι μια μεγάλη ευκαιρία να βγει η χώρα από αυτήν τη σκοτοδίνη στην οποία βρίσκεται», ανέφερε χαρακτηριστικά μιλώντας στο Intelligent Leaders Summit ο αντιπρόεδρος Αθανασόπουλος, αναφερόμενος στο επενδυτικό πρόγραμμα digital transformation, «από τα μεγαλύτερα στην Ελλάδα», το οποίο υλοποιεί η εταιρεία.

«Digital transformation σημαίνει ουσιαστικά οργανωτική αλλαγή, απαραίτητη» μέσα σε ένα περιβάλλον όπου οι πελάτες είναι πλέον πολύ πιο απαιτητικοί, επισήμανε ο κ. Αθανασόπουλος.

Σταύρος Κρασαδάκης, διευθύνων σύμβουλος, SingularLogic

Η ανάλυση των δεδομένων δίνει τις λύσεις, διεμήνυσε από το βήμα του Intelligent Leaders Summmit ο διευθύνων σύμβουλος της SingularLogic Σταύρος Κρασαδάκης, ο οποίος στάθηκε μεταξύ άλλων στη σημασία της παροχής πληροφοριών στους εργαζόμενους μιας επιχείρησης «για το τι θα μας πάει μπροστά». Όπως είπε χαρακτηριστικά, «σήμερα αν δεν εξηγήσουμε γιατί ειμαστε εδώ και τι πρέπει να κάνουμε για να είμαστε εδώ και μετά από χρόνια, ο εργαζόμενος θα ψάχνει την “αγελάδα” που βγάζει λεφτά».

Κωνσταντίνα Καλλιμάνη, Γενική διευθύντρια, G. Kallimanis

Πέντε πυλώνες οι οποίοι κατά τη γνώμη της στηρίζουν μια αποτελεσματική στρατηγική ανταγωνιστικότητας ανέπτυξε κατά την ομιλία της στο Intelligent Leaders Summit η γενική διευθύντρια της G. KallimanisΚωνσταντίνα Καλλιμάνη.

Ειδικότερα, μίλησε για σαφή προσανατολισμό της επιχείρησης και για δομές λειτουργίας λιτές και άρα ευέλικτες, που να επιτρέπουν τη βιωσιμότητα σε οποιαδήποτε συνθήκη προκύψει («βλ. capital controls»). «Αυτό σημαίνει χαμηλά κόστη, όχι με περικοπή αλλά με επανατοποθέτηση των πόρων», σημείωσε η κυρία Καλλιμάνη.

Η ίδια στάθηκε στη σημασία μιας συμπαγούς, δημιουργικής ομάδας ανθρώπων που θα στηρίζουν την προσπάθεια της επιχείρησης. Υπογράμμισε δε τη σημασία της καινοτομίας και της εξωστρέφειας.

Ελευθερία Μαμιδάκη, Διευθύντρια, Mamidoil Jetoil

«Δεν υπάρχει ένας σωστός τρόπος με τον οποίο πρέπει ο ηγέτης να διοικεί μια εταιρεία.  Όπως δεν υπάρχει ένας τρόπος να πλησιάσεις μια γυναίκα.  Εξαρτάται τελείως από την γυναίκα.  Αν είναι συντηρητική, αν είναι μοντέρνα, αν είναι νέα, αν είναι Ελληνίδα κ.ο.κ.», ανέφερε χαρακτηριστικά μιλώντας στο Intelligent Leaders Summit η διευθύντρια της Mamidoil Jetoil Ελευθερία Μαμιδάκη.

Αναφερόμενη στις «πιο κρίσιμες και σημαντικές συνθήκες που πρέπει να λάβει υπόψη του ένας ηγέτης», μίλησε μεταξύ άλλων για την παγκοσμιοποίηση, τη μεσαία τάξη διεθνώς («εκτός βέβαια από την Ελλάδα δυστυχώς») που αυξάνεται συνεχώς με απίστευτες οικονομικές επιπτώσεις στην κατανάλωση, τον μεγάλο ανταγωνισμό για καινούριες αγορές, τις περιβαλλοντικές αλλαγές και το brain drain.

Η ίδια αναφέρθηκε επίσης στην τεράστια ανάγκη του ηγέτη να έχει πολύ υψηλό δείκτη Συναισθηματικής Νοημοσύνης (EQ),  και ικανότητα να παίρνει αποφάσεις και να δίνει οδηγίες με βάση τα συναισθήματα του άλλου, «πράγμα που διαμορφώνει αυτό που λέμε το κλίμα της εταιρείας». Στο πλαίσιο αυτό ανέπτυξε μια σειρά ηγετικών στυλ, όπως ο «directive style, κοινώς ξεκάθαρος ηγέτης», ο «visionary, ο οραματιστής» ή ο «affiliative, φιλικός».

Λεωνίδας Κωβαίος, IT advisory leader, EY

Μεθόδους οι οποίες φέρνουν στη ζωή κάθε επιχείρησης το δικό της digital boardroοm ανέπτυξε κατά την παρουσίασή του στο Intelligent Leaders Summit ο IT advisory leader της EY Λεωνίδας Κωβαίος. Μεταξύ άλλων, μίλησε για το πώς οι δυνατότητες των analytics προσφέρουν «πραγματική επιχειρηματική αξία» και αναφέρθηκε στα δυνητικά αποτελέσματα από τον συνδυασμό της τεχνολογίας και της επιχειρηματικής εξειδίκευσης.

Έλενα Γκίκα, HR director, Costa Navarino

«Tα μηνύματα της αγοράς είναι ξεκάθαρα. Οι πελάτες μας απαιτούν όλο και πιο σύγχρονες τεχνολογικές λύσεις, μεγαλύτερη ελευθερία κινήσεων, περισσότερες και εύκολα προσβάσιμες επιλογές, και λιγότερο χαμένο χρόνο σε διαδικασίες, αναμονές και έγγραφα», επισήμανε κατά την ομιλία της στο Intelligent Leaders Summit η HR director του Costa Navarino Έλενα Γκίκα.

Όπως είπε, «με τον μηδενισμό των αποστάσεων, τα πολυπληθή sites με σχόλια επισκεπτών και τον τεράστιο ανταγωνισμό οι επιχειρήσεις δεν έχουν άλλη επιλογή παρά να προσαρμοστούν».

Σημείωσε δε  ότι το 85% των τουριστών συμβουλεύονται τα reviews του trip advisor ή αντίστοιχων ιστοσελίδων πριν επιλέξουν προορισμό και ξενοδοχείο. «Η προσαρμογή στον digital κόσμο είναι μονόδρομος», τόνισε η κυρία Γκίκα.

Τολίνα Λιαροπούλου, επικεφαλής ανθρώπινου δυναμικού, Upstream

Στη δραστηριότητα της εταιρείας, η οποία διευκολύνει την παροχή digital αγαθών και υπηρεσιών σε αναδυόμενες αγορές, αναφέρθηκε η επικεφαλής ανθρώπινου δυναμικού της Upstream Τολίνα Λιαροπούλου παραθέτοντας ομιλία στο Intelligent Leaders Summit. Όπως είπε, «οι καταναλωτές προτιμούν να καταναλώνουν προϊόντα προσαρμοσμένα σε αυτούς, στην κουλτούρα τους, στον τρόπο που ζουν». Το 88% ζητεί τιμές «μη δυτικές», την ώρα που το το 61% δεν είναι ικανοποιημένο από το επίπεδο της σύνδεσης ίντερνετ.

Έλενα Παπαδοπούλου, διευθύντρια ανθρώπινου δυναμικού, Όμιλος ΟΤΕ

«Ο κόσμος του digitization μάς αλλάζει και πρέπει να είμαστε ανοιχτοί», ανέφερε χαρακτηριστικά η διευθύντρια ανθρώπινου δυναμικού του ομίλου ΟΤΕ Έλενα Παπαδοπούλου, τονίζοντας ότι η γνώση θα πρέπει σήμερα να είναι ανοιχτή τόσο στους ανθρώπους της εταιρείας, όσο και στους πελάτες, οι οποίοι μετέχουν στην αλυσίδα αξιοποίησης των προϊόντων.

«Οι μηχανές παίζουν όλο και μεγαλύτερο ρόλο στη ζωή μας επηρεάζοντας το εργασιακό περιβάλλον», παρατήρησε, υπογραμμίζοντας ότι ο χώρος εργασίας παύει να είναι αποκλειστικά το γραφείο. Η ίδια πρόσθεσε άλλωστε ότι το ανθρώπινο δυναμικό θα πρέπει να κρίνεται από το αποτέλεσμα και όχι από την παρουσία στο γραφείο.



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα