ΣΤΙΣ αεροπορικές εταιρείες της Ινδίας, της Μέσης Ανατολής και της Ασίας, στρέφει τώρα το βλέμμα της, η δεύτερη σε μέγεθος βιομηχανία παραγωγής επιβατικών αεροσκαφών στον κόσμο, Boeing Co., για την πώληση του αεροσκάφους της 777-200LR, καθώς οι ζημίες των αεροπορικών εταιρειών της Βορείου Αμερικής, τις εξανάγκασαν στη μείωση των παραγγελιών.
«Πιστεύουμε ότι υπάρχει ζήτηση για 200 επιβατικές εκδόσεις του αεροσκάφους και 200 για το μοντέλο μεταφοράς εμπορευμάτων», ανέφερε ο επικεφαλής του προγράμματος του Boeing 777, Lars Andersen, σε συνέντευξη που παραχώρησε σήμερα στο Χονγκ Κονγκ.
Οι πωλήσεις του 777-200LR έχουν επηρεαστεί από τις αεροπορικές εταιρείες της Βορείου Αμερικής, ενώ η αύξηση του κόστους των καυσίμων, περιορίζει την ανάγκη για ένα αεροσκάφος, το οποίο μπορεί να διανύσει, χωρίς στάση, απόσταση 17.445 χλμ. ή 10% περισσότερο από ό,τι μπορεί να πετάξει ένα Α340-500 της Airbus SAS.
Οι αεροπορικές εταιρείες της Ινδίας και της Κίνας, ενδέχεται να καταστούν οι μεγαλύτεροι αγοραστές αεροσκαφών τις επόμενες δύο δεκαετίες, καθώς ανανεώνουν τους στόλους τους και επεκτείνουν τις δραστηριότητές τους, με την αύξηση της ζήτησης για αεροπορικά ταξίδια. Οι κινεζικές αεροπορικές εταιρείες, ενδέχεται να χρειαστούν 1.790 αεροσκάφη, αξίας 230 δισ. δολ. ΗΠΑ μέχρι το 2023, περίοδος κατά την οποία οι ινδικές αεροπορικές εταιρείες ενδέχεται να αγοράσουν 570 αεροσκάφη, σύμφωνα με την Airbus, τον Μάρτιο.
Οι αμερικανικές αεροπορικές εταιρείες, συμπεριλαμβανομένης της United Airlines της UAL Corp., της Delta Air Lines Inc. και της American Airlines της AMR Corp., ήταν οι εταιρείες που στόχευε η Boeing για να πουλήσει το 777-200LR. Ωστόσο οι εταιρείες αυτές, αγωνίστηκαν να παραμείνουν στην αγορά, μετά από τις τρομοκρατικές επιθέσεις της 11ης Σεπτεμβρίου του 2001 στις ΗΠΑ, οι οποίες καθυστέρησαν την παρουσίαση του αεροσκάφους.
«Ενα 777 ταιριάζει στις αεροπορικές εταιρείες της Ινδίας, επειδή χρειάζονται αεροσκάφη που μπορούν να πετάξουν χωρίς στάση για ανεφοδιασμό προς τις ΗΠΑ ή την Αυστραλία», ανέφερε ο Kapil Kaul, εκτελεστικός διευθυντής της Πολιτικής Αεροπορίας της Ινδίας για την περιοχή Ασίας-Ειρηνικού, μιλώντας από το Ν. Δελχί, συμπληρώνοντας: «Υπάρχει ένας πολύ μεγάλος αριθμός Ινδών, που θέλει να διανύσει τέτοιες αποστάσεις».
777-200LR
H Boeing, έχει παραγγελίες για πέντε αεροσκάφη τύπου 777-200LR από την EVA Airways Corp. και την Pakistan International Airlines, ενώ βρίσκεται στο στάδιο των διαπραγματεύσεων για την πώληση του αεροσκάφους στην έκδοσή του για την μεταφορά εμπορευμάτων στην EVA Airways, συμπλήρωσε.
«Κάθε ημέρα προσπαθούμε να δείξουμε τα πλεονεκτήματα αυτού του αεροσκάφους στους πελάτες μας», ανέφερε ο Andersen, συμπληρώνοντας: «Η φιλοσοφία μας είναι η παρουσίαση αεροσκαφών, που μπορούν να μεταφέρουν τον κόσμο εκεί που θέλει, όσο μακριά κι αν είναι αυτό».
Ενα Boeing 777-200LR μπορεί να μεταφέρει 301 επιβάτες σε κανονική έκδοση τριών θέσεων, πρώτη-business-οικονομική, και έχει τιμή, 225,5 εκατ. δολ. Το Airbus A350-500, που χρησιμοποιεί η Singapore Airlines Ltd., που πετά χωρίς στάση 18 ώρες προς τη Ν. Υόρκη, μπορεί να μεταφέρει 313 επιβάτες και κοστίζει – βάσει του τιμοκαταλόγου – 211 εκατ. δολ. ΗΠΑ το κάθε ένα.
Ταξίδια μεγάλων αποστάσεων
Η ζήτηση, για ταξίδια μεγάλων αποστάσεων ενδέχεται να αυξηθεί. Η Singapore Airlines, η οποία κάνει το μεγαλύτερο ταξίδι στον κόσμο, πετώντας από τη Σιγκαπούρη, στο Νιούαρκ του Νιού Τζέρσεϊ, έχει παραγγείλει 10 αεροσκάφη τύπου Airbus A350-500.
Το διοικητικό συμβούλιο της Boeing, ενέκρινε την κατασκευή της έκδοσης του 777 για τη μεταφορά εμπορευμάτων τον Μάϊο, μετά την παραγγελία της Air France-KLM Group για οκτώ από αυτά τα αεροσκάφη, αξίας 1,4 δισ. δολαρίων.
Η ACE Aviation Holdings Inc., μητρική της Air Canada, τον περασμένο μήνα, ακύρωσε την παραγγελία ύψους 6,1 δισ. δολ. για 18 αεροσκάφη τύπου Boeing 777 και για 14 αεροσκάφη τύπου 787, μετά την άρνηση των πιλότων της εταιρείας να τα κυβερνήσουν.
Οι ινδικές αεροπορικές εταιρείες, ήταν οι μεγαλύτεροι αγοραστές αεροσκαφών, κατά τη διάρκεια του Paris International Air Show τον Ιούνιο, καθώς παρήγγειλαν 213 νέα αεροσκάφη, αξίας 24 δισ. δολ. Η Air India Ltd., η μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία της Ινδίας, σχεδιάζει να αγοράσει 23 αεροσκάφη τύπου Boeing 777 και 27 αεροσκάφη τύπου 787. H παραγγελία απαιτεί την έγκριση της κυβέρνησης της χώρας.