Αισιοδοξία για την εγχώρια αγορά αυτοκινήτου

Τετάρτη, 13 Ιουλίου 2005 22:42

Σε 288.786 ανήλθαν οι νέες ταξινομήσεις επιβατικών οχημάτων το 2004, αυξημένες κατά 31.786 σε σχέση με το 2003, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του ΣΕΑΑ, τα οποία περιλαμβάνονται σε μελέτη της Hellastat Α.Ε.

Κερδισμένη εμφανίζεται η κατηγορία των μικρομεσαίων οχημάτων, ως η οικονομική κατηγορία που προσφέρει αξία για το κόστος της, ενώ η κατάργηση του τεκμηρίου το 2004 ωφέλησε και την κατηγορία των 11 φορολογήσιμων ίππων, η οποία κέρδισε μερίδιο αγοράς 1,8% σε σχέση με το 2003 και διαμορφώθηκε στο 23,5%. Ενισχυμένη είναι και η θέση των πολυμορφικών οχημάτων, αποσπώντας μερίδιο αγοράς 6,5%, το οποίο σταδιακά προσεγγίζει το 12% που αντιστοιχεί κατά μέσο όρο στην Ευρώπη.

Ωστόσο, σημάδια κόπωσης εμφανίζει η αγορά κατά το α΄εξάμηνο του 2005 σε σύγκριση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα, εξέλιξη η οποία θεωρείται φυσιολογική μετά την τέλεση των Ολυμπιακών Αγώνων και την παρατηρούμενη ύφεση σε άλλους τομείς του εμπορίου. Αντίστοιχους πτωτικούς ρυθμούς εμφανίζει όμως και η ευρωπαϊκή αγορά στο σύνολο της.

Στο σύνολο τους οι αποκλειστικοί αντιπρόσωποι εμφανίζουν βελτίωση των εσόδων και των κερδών τους, με μόνη εξαίρεση τη Lada Hellas, η οποία παρουσίασε μειωμένα έσοδα κατά 19,4%. Οι υπόλοιπες εταιρείες πέτυχαν κατά μέσο όρο αύξηση πωλήσεων κατά 20,9% και συνολικά 19%, με σημαντική όμως υστέρηση της καθαρής κερδοφορίας, όπου ο μέσος ρυθμός βελτίωσης περιορίστηκε στο 9,8%, ενώ 10 από αυτούς εμφανίζουν κάμψη κερδών.

Αντίστοιχη είναι και η κατάσταση στους dealers αυτοκινήτων με μία όμως σημαντική διαφοροποίηση: οι τρεις μεγαλύτεροι παίκτες στη χρηματοδότηση αγοράς αυτοκινήτου ενώ εμφανίζουν αξιόλογη αύξηση εσόδων παρουσιάζουν μείωση κερδών που ξεπερνά το 20%.

Σαφώς χαμηλότερη ανάπτυξη επιδεικνύουν οι εταιρείες ελαστικών, αξεσουάρ και ανταλλακτικών, με συνολική αύξηση εσόδων και κερδών κατά 11%.

Επιτρέπεται η αισιοδοξία για την πορεία των πωλήσεων, δεδομένου το 23,6% του στόλου των επιβατικών αυτοκινήτων είναι ταξινομημένο πριν το 1990, τη στιγμή που στα υπόλοιπα μέλη της Ε.Ε. των 15 το αντίστοιχο ποσοστό διαμορφώνεται στο 10%. Ωστόσο, ο ρυθμός ανανέωσης του στόλου καθορίζεται και από το ύψος των επιτοκίων και τα προγράμματα χρηματοδότησης αγοράς των αυτοκινήτων, ενώ το πρόσφατο αίτημα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την τροποποίηση της νομοθεσίας που διέπει τα τέλη ταξινόμησης των εισαγόμενων μεταχειρισμένων οχημάτων αυξάνει το ενδιαφέρον σε μία κατηγορία που κατέχει σήμερα μερίδιο αγοράς 10,9%, έναντι μόλις 5,4% το 2003.

Επίσης, ο ΣΕΑΑ εξακολουθεί να καλεί την πολιτεία να επανεξετάσει το θέμα της πετρελαιοκίνησης για τα επιβατικά αυτοκίνητα, μία απόφαση η οποία ενδέχεται να αλλάξει ριζικά τα μερίδια αγοράς μεταξύ των επιμέρους κατηγοριών οχημάτων αλλά και μεταξύ των εταιρειών και να επηρεάσει τη συνολική ζήτηση επιβατικών αυτοκινήτων, ενώ σημαντική εκτιμάται η επίδραση στις συγγενείς αγορές των καυσίμων, συντήρησης και πώλησης ανταλλακτικών.

Πάντως, το ενδιαφέρον του κοινού και των πωλητών αυτοκινήτων φαίνεται το τελευταίο διάστημα να στρέφεται στην επερχόμενη είσοδο φθηνών κινεζικών οχημάτων στην ευρωπαϊκή αλλά και αμερικανική αγορά.



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα