Από την έντυπη έκδοση
Του Αντώνη Τσιμπλάκη
[email protected]
Στον μεγεθυντικό φακό των ομίλων κρουαζιέρας θα μπουν σε λίγες ημέρες στο Μαϊάμι οι εξελίξεις στην Ελλάδα.
Η χώρα μας αυτήν τη στιγμή αποτελεί προπύργιο για την κρουαζιέρα στην Ανατολική Μεσόγειο, αφού οι άλλοι τοπ προορισμοί της περιοχής θεωρούνται «απαγορευμένες ζώνες» για τα κρουαζιερόπλοια για λόγους ασφαλείας, αλλά ο κίνδυνος να χάσουμε ακόμα περισσότερα πλοία και δρομολόγια είναι ορατός.
Ήδη, όπως αποκάλυψε πρόσφατα η «Ν», έχει ακυρωθεί το 10% των προγραμματισμένων αφίξεων επιβατών για το 2016.
Οι εικόνες που μεταδίδονται στο εξωτερικό το τελευταίο διάστημα, με τους δεκάδες χιλιάδες πρόσφυγες να έχουν εγκλωβιστεί στη χώρα μας και τη διαμονή τους σε κέντρα που πολλές φορές δεν παρέχουν ούτε τα βασικά για να καλύψουν τις ανάγκες τους, έχουν δημιουργήσει ένα κύμα ανησυχίας στους μεγάλους ομίλους κρουαζιέρας.
Σύμφωνα μάλιστα με επιστολή της Ενωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων προς στον Οργανισμό Λιμένος Πειραιά, θα είμαστε στην κορυφή της ατζέντας τους κατά τη διάρκεια των forum, αλλά και των συζητήσεων που θα διεξαχθούν στη SeaTrade Maiami.
Στόχος τους θα είναι να βρεθούν ικανοποιητικές λύσεις τόσο σε ό,τι αφορά το λιμάνι του Πειραιά όσο και σε ό,τι αφορά τους νησιωτικούς προορισμούς.
Το «στοίχημα» για τα ελληνικά λιμάνια θα είναι να μη χάσουν και άλλα πλοία για την καλοκαιρινή περίοδο, αφού μέσα σε ένα μήνα, από τις αρχές του χρόνου, χάθηκαν περίπου 500.000 προγραμματισμένες αφίξεις στα λιμάνια ή το 10% της συνολικής κίνησης για το 2016.
Σύμφωνα με την ΕΕΚΦΝ, αν δεν αλλάξει κάτι, μετά την AIDA που ακύρωσε περισσότερα από 50 calls στην Ελλάδα, θα ακολουθήσουν και άλλες αποδρομολογήσεις κρουαζιερόπλοιων από την περιοχή μας, τα οποία θα αναζητήσουν πιο φιλόξενα λιμάνια.
Πρωταγωνιστικό ρόλο στην προσπάθεια να κερδίσουμε το στοίχημα αναμένεται να παίξει και η Cosco, η οποία θα βρίσκεται με αντιπροσωπεία της στο Μαϊάμι.
Οι Κινέζοι αναμένουν να αναλάβουν το πηδάλιο του Οργανισμού Λιμένος Πειραιά στο τέλος Ιουνίου και θέλουν να τρέξουν τη σεζόν με τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα, ώστε από το 2017 να αρχίσουν να εδραιώνουν το μεγάλο λιμάνι της χώρας σαν home port.
Ήδη η Carnival, η μεγαλύτερη ναυτιλιακή εταιρεία κρουαζιέρας στον κόσμο, θα φέρει για πρώτη φορά κρουαζιερόπλοιο να κάνει home port από τη χώρα μας.
Σε πέντε απόπλους θα παραλάβει 30.000 επιβάτες, νούμερο εξαιρετικά μεγάλο για τα ελληνικά δεδομένα, όταν όλο το home port από τον Πειραιά φτάνει περίπου τις 250.000 ανθρώπους ετησίως.
Ήδη, σύμφωνα με πληροφορίες της «Ν», μετά το ταξίδι-αστραπή ανθρώπων της Carnival στην Ελλάδα και στον ΟΛΠ και τις διαβουλεύσεις που ακολούθησαν με κυβερνητικά στελέχη, στάλθηκε μήνυμα στην άλλη άκρη του Ατλαντικού ότι ο τομέας της κρουαζιέρας δεν θα φιλοξενήσει πρόσφυγες ή μετανάστες.
Παράλληλα, τονίστηκε με κάθε τρόπο ότι σε λίγες εβδομάδες θα έχει αδειάσει και το λιμάνι του Πειραιά από τους χιλιάδες πρόσφυγες που φιλοξενεί πρόχειρα, αφού δεν υπάρχουν οι δυνατότητες μακροπρόθεσμης φιλοξενίας τους στο λιμάνι.
Ωστόσο, δεν δόθηκε συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα, ενώ συγκεκριμένες απαντήσεις, πέραν γενικών διαβεβαιώσεων, δεν δόθηκαν και σε ό,τι αφορά τις συνθήκες που θα επικρατούν στα νησιά.
Οι ξένοι όμιλοι τις επόμενες ημέρες στο Μαϊάμι αναμένεται ότι θα ζητήσουν συγκεκριμένες απαντήσεις από την ελληνική αντιπροσωπεία, και όπως χαρακτηριστικά επισημαίνει η ΕΕΚΦΝ, θα «πρέπει όλοι μαζί να το διαχειριστούμε αυτό με τον καλύτερο δυνατό τρόπο».
Η Ενωση θεωρεί ότι άμεσα θα πρέπει να γίνουν παρεμβάσεις στην κυβέρνηση για να αλλάξει η εικόνα που εκπέμπει η χώρα μας, ώστε να μη γίνει η κατάσταση ανεξέλεγκτη και χάσει η Ελλάδα έδαφος στην προσέλκυση κρουαζιερόπλοιων, αφού σε μια τέτοια περίπτωση είναι άγνωστο πόσος χρόνος θα χρειαστεί για να το ανακτήσει.