Σκλαβενίτης: Εσοδα 1,7 δισ. ευρώ το 2015

Απόφαση: The MART θα είναι η επωνυμία των Makro Cash & Carry
Τετάρτη, 13 Ιανουαρίου 2016 14:58
UPD:14:59
INTIME NEWS/INTIMEnews

Ως προς τους σχεδιασμούς της νέας χρονιάς, η διοίκηση δεν ανοίγει τα χαρτιά της, ούτε όσον αφορά το ενδεχόμενο επέκτασης του δικτύου της, ούτε σχετικά με τη στρατηγική που θα ακολουθήσει στη χονδρική.

Από την έντυπη έκδοση

Της Δανάης Αλεξάκη
[email protected]

Με έσοδα που προσεγγίζουν το 1,7 δισ. ευρώ αποχαιρέτησε η Σκλαβενίτης το 2015, κατά τη διάρκεια του οποίου φάνηκαν τα πρώτα «δείγματα γραφής» της δραστηριοποίησης στη χονδρική, μετά την απόκτηση του δικτύου της Makro Cash & Carry, ενώ πραγματοποιήθηκε και το ντεμπούτο της αλυσίδας εκτός των τειχών της Αττικής.

Ειδικότερα, η Σκλαβενίτης κατατάσσεται στους «κερδισμένους» παίχτες του 2015, καθότι κατά τη διάρκεια μιας ιδιαίτερα ασυνήθιστης χρονιάς για την εγχώρια αγορά, εξαιτίας των πρωτοφανών πολιτικοοικονομικών συνθηκών που επικράτησαν, κατάφερε όχι μόνο να θωρακίσει τον υφιστάμενο τζίρο της, αλλά και να ενσωματώσει με ικανοποιητικά αποτελέσματα τις νέες δραστηριότητες.

Οπως αναφέρουν πληροφορίες της «Ν», το feedback από τον πρώτο χρόνο δραστηριοποίησης στο κανάλι της χονδρικής κρίνεται θετικό από τη διοίκηση της αλυσίδας.

Σημειώνεται ότι το λειτουργικό περιβάλλον στα cash and carry είναι διαφορετικό τόσο σε σχέση με το κλασικό χονδρεμπόριο, καθώς δεν προσφέρεται η δυνατότητα παράδοσης των προϊόντων, ενώ παράλληλα δεν υπόκειται σε πολιτική πιστώσεων, όσο και με τη φιλοσοφία της λιανικής πώλησης.

Το στίγμα της Σκλαβενίτης, πάντως, στο κανάλι της χονδρικής θα δοθεί και τυπικά με τη μετονομασία των καταστημάτων από Makro Cash & Carry σε «The MART», διαδικασία η οποία έχει δρομολογηθεί να ξεκινήσει μέχρι το τέλος του μήνα, με τη 18η Ιανουαρίου να θεωρείται η επικρατέστερη ημερομηνία έναρξης της αλλαγής της επωνυμίας των εννέα σημείων πώλησης και των τριών σημείων παραλαβής.

Υπενθυμίζεται ότι η εξαγορά ολοκληρώθηκε στα τέλη του Ιανουαρίου του 2015, με την πλευρά Σκλαβενίτη να δίνει στους Γερμανούς περί τα 65 εκατ. ευρώ, με τη χρηματοδοτική υποστήριξη της Eurobank. Επίσης μετά την εξαγορά η Grivalia, πρώην Eurobank Properties, πήρε εννέα ακίνητα της MAKRO με sale and lease back και αρχικό ετήσιο συνολικό μίσθωμα 5,7 εκατομμύρια ευρώ για 15 χρόνια.

Στο μεταξύ, στο δυναμικό της Σκλαβενίτης εντάχθηκε από τον περσινό Ιανουαρίου και η αλυσίδα Χαλκιαδάκης, μετά την εξαγορά του 60% που ήλεγχε η Βερόπουλος. Η αλυσίδα που εμφανίζει τζίρο της τάξεως των 130 εκατ. ευρώ και ένα δίκτυο 38 καταστημάτων διατηρεί ισχυρά μερίδα αγοράς στην Κρήτη με την πιστότητα των καταναλωτών να παραμένει σε υψηλά επίπεδα.

Ως προς την έναρξη λειτουργίας νέων καταστημάτων, η χρονιά που πέρασε χαρακτηρίζεται από την «έξοδο» της Σκλαβενίτης εκτός των ορίων της Αττικής, με τη δημιουργία του πρώτου σημείου πώλησης στην περιφέρεια και συγκεκριμένα στην περιοχή της Κορίνθου. Με την προσθήκη του νέου σημείου, το δίκτυο της Σκλαβενίτης ανέρχεται σε 111 καταστήματα, χωρίς να συμπεριλαμβάνονται τα εννέα της χονδρικής και τα 38 της Χαλκιαδάκης.

Αποτέλεσμα όλων των δραστηριοτήτων είναι το 2015 να κλείνει, σύμφωνα με πηγές προσκείμενες στην εταιρεία θετικότερα από το 2014. Το γεγονός αυτό επιβεβαιώνεται εάν προσμετρηθούν στα περίπου 1,23 δισ. ευρώ που εμφάνισε η Σκλαβενίτης το 2014, ο τζίρος της τάξεως των 130 εκατ. ευρώ της Χαλκιαδάκης και των 310 εκατ. ευρώ της Makro (χρήση 1/10/2013 - 30/9/2014).

Ως προς τους σχεδιασμούς της νέας χρονιάς, η διοίκηση δεν ανοίγει τα χαρτιά της, ούτε όσον αφορά το ενδεχόμενο επέκτασης του δικτύου της, ούτε σχετικά με τη στρατηγική που θα ακολουθήσει στη χονδρική.

Πάντως, οι εκτιμήσεις θέλουν τη διοίκηση της εταιρείας να διατηρεί ζωντανό το ενδιαφέρον της για αναζήτηση ευκαιριών εξαγοράς ή/και δημιουργίας νέων σημείων λιανικής.

Θα πρέπει, ωστόσο, να επισημανθεί ότι η διατήρηση θετικής τροχιάς στα έσοδα καθ’ όλη τη διάρκεια της ύφεσης αποδίδεται σε μεγάλο βαθμό και στη σταθερά επιθετική πολιτική τιμών που διατηρεί η Σκλαβενίτης, η οποία περιλαμβάνει έντονες προσφορές στα επώνυμα είδη καθώς και στην ιδιωτική ετικέτα. Αξίζει να σημειωθεί ότι τα own label της Σκλαβενίτης αποτελούν σήμερα περίπου το 10% του συνολικού της τζίρου, ενώ αριθμεί συνολικά 1.100 κωδικούς ιδιωτικούς ετικέτας.



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα