Θετική για την ανάπτυξη αλλά αρνητική για την κερδοφορία ήταν η εικόνα του λιανικού εμπορίου στην Ελλάδα, το 2004 όπως προκύπτει από την ετήσια επισκόπηση της KANTOR CAPITAL.
Ειδικότερα, σύμφωνα με τη σχετική μελέτη, οι συνολικές πωλήσεις του λιανικού εμπορίου σημείωσαν αύξηση 9,3% για το 2004, ενώ η συνολική κερδοφορία μειώθηκε κατά 1,3% σε αντίθεση με πολύ θετικούς ρυθμούς ανάπτυξης, το 2003 που κυμάνθηκαν στο 80%. Σημαντικά αυξημένα ήταν τα καθαρά κέρδη του κλάδου αυτοκινήτου με 41%, και του κλάδου ηλεκτρονικών ειδών με 8%. Στον αντίποδα, βρίσκεται ο κλάδος ηλεκτρικών ειδών που παρουσιάζει μείωση κερδοφορίας κατά 122%.
Οι προοπτικές του λιανικού εμπορίου παρουσιάζουν ιδιαιτερότητες μεταξύ των διαφορετικών κλάδων. Κοινό σημείο αναφοράς αποτελούν oι αλλαγές που προκύπτουν από την παγκοσμιοποίηση του εμπορίου και των εθνικών οικονομιών. Παράγοντες άμεσα συνδεδεμένοι με την πορεία της παγκόσμιας οικονομίας όπως η αύξηση στην τιμή του πετρελαίου αλλά και η έξαρση της τρομοκρατίας θα έχουν δομική επίδραση στη διαμόρφωση της εγχώριας ζήτησης και κατά συνέπεια στο λιανικό εμπόριο.
Σύμφωνα με την μελέτη της KANTOR CAPITAL, στην Ελλάδα, πλέον ανεπτυγμένος κλάδος του λιανικού εμπορίου παραμένει ο κλάδος σούπερ-μάρκετ με μερίδιο 52% στο σύνολο των πωλήσεων, και σημαντική διαφορά σε μέγεθος από τον κλάδο εμπορίας αυτοκινήτου, που έχει μερίδιο 18% επί του συνόλου, και τον κλάδο ένδυσης-υπόδησης, που έχει μερίδιο 12%. Ο κλάδος γρήγορης εστίασης είναι αυτός με την μεγαλύτερη αύξηση μεγεθών μεταξύ 2003 και 2004, με 23%.
Η χρηματιστηριακή διείσδυση για τους κλάδους του λιανεμπορίου κυμάνθηκε μεταξύ του 3.5% και 68% μέσα στο 2004. Χαρακτηριστική είναι η σχεδόν πλήρης έλλειψη χρηματιστηριακής εκπροσώπησης του κλάδου εμπορίας αυτοκινήτων. Συνεπώς, σημαντική πηγή κεφαλαίων για τη χρηματοδότηση των επενδυτικών σχεδίων συνεχίζει να είναι το χρηματοπιστωτικό σύστημα, το οποίο, ωστόσο γίνεται όλο και πιο επιφυλακτικό ιδιαίτερα απέναντι σε εταιρίες με μεγάλη ταχύτητα κίνησης κεφαλαίου, εταιρείες που ενδεχομένως έχουν «ανοιχτεί» πολύ.
Την υψηλότερη χρηματιστηριακή διείσδυση εμφανίζει ο κλάδος των ηλεκτρονικών ειδών με 68,6%. Ακολουθεί ο κλάδος των ηλεκτρικών ειδών με 59.3%. Έπεται ο κλάδος της γρήγορης εστίασης με 60% και ακολουθεί, αρκετά χαμηλότερα, ο κλάδος των σούπερ-μάρκετ με χρηματιστηριακή διείσδυση 26.7%, ο κλάδος ένδυσης – υπόδησης με 9.2%, και ο κλάδος κατασκευαστών/ αντιπροσώπων αυτοκινήτων με 3,5%.