Από την έντυπη έκδοση
Της Βάσως Βεγίρη -[email protected]
Στις αρχές της νέας χρονιάς θα αποσφραγιστούν - λόγω των διακοπών που μεσολαβούν - οι προσφορές που θα κατατεθούν μεθαύριο Δευτέρα για τον Οργανισμό Λιμένος Πειραιώς, όπως γνωστοποίησε ο πρόεδρος του Ταμείου Στέργιος Πιτσιόρλας, από τη Θεσσαλονίκη, στο πλαίσιο ενημερωτικής συνάντησης με δημοσιογράφους για το έργο του Ταμείου, ενώ έντονο κατά τον ίδιο είναι το επενδυτικό ενδιαφέρον για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, με νέες εταιρείες να εκδηλώνουν ενδιαφέρον συμπράξεων με τους οκτώ υποψηφίους επενδυτές που έχουν προεπιλεγεί στην πρώτη φάση του διαγωνισμού.
«Τη Δευτέρα 21 Δεκεμβρίου περιμένουμε τις προσφορές για το λιμάνι του Πειραιά. Λόγω των διακοπών, αρχές του χρόνου θα μπορέσουμε να προχωρήσουμε στη διαδικασία αποσφράγισης και ανάδειξης του προτιμητέου επενδυτή» τόνισε σχετικά ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ.
Σύμφωνα δε με πληροφορίες της «Ν», το άνοιγμα των προσφορών για τον ΟΛΠ αναμένεται να λάβει χώρα ή στις 4 ή στις 11 Ιανουαρίου και αιτία της καθυστέρησης στην αποσφράγισή τους είναι η επικείμενη απουσία των Ευρωπαίων παρατηρητών στις πατρίδες τους, λόγω των εορτών Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς
Έμφαση έδωσε ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ, περαιτέρω, όσον αφορά τον ΟΛΠ, στις προβλεπόμενες επενδύσεις 300 εκατ. ευρώ που θα υλοποιηθούν την επόμενη πενταετία και πρόσθετων 50 εκατ. ευρώ αμέσως μετά - πέραν του τιμήματος - ενώ τόνισε ότι η ιδιωτικοποίηση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης θα πραγματοποιηθεί με τον ίδιο τρόπο και θα υπάρξει όρος υποχρεωτικών επενδύσεων, το ύψος των οποίων όμως δεν έχει ακόμα καθοριστεί, αλλά κατά τον ίδιο θα είναι μεγάλο. Στόχος του ΤΑΙΠΕΔ είναι η ολοκλήρωση της διαδικασίας για τον ΟΛΘ τον Απρίλιο του 2016.
Όπως τόνισε με έμφαση ο κ. Πιτσιόρλας, υπάρχει έντονο επενδυτικό ενδιαφέρον από νέους ενδιαφερόμενους «μνηστήρες», που ζήτησαν από το ΤΑΙΠΕΔ τα στοιχεία των οκτώ εταιρειών που έχουν προεπιλεγεί στην πρώτη φάση του διαγωνισμού για να αναζητήσουν συνεργασίες - συμπράξεις. Για τον πρώτο προβλήτα του ΟΛΘ ανέφερε ότι προφανώς δεν μπορούν να αλλάξουν οι χρήσεις που έχει, ενώ για το παλιό κτήριο του επιβατικού σταθμού ανέφερε ότι θα παραχωρηθεί στον επενδυτή και θα εξελιχθεί σε πολυχώρο που θα δώσει ζωή στην πόλη.
Για την ισχύουσα σύμβαση παραχώρησης μεταξύ ΟΛΘ και ελληνικού Δημοσίου ανέφερε ότι αυτό που θα αλλάξει είναι ότι θα περάσουν οι δημόσιες εξουσίες που επί του παρόντος ασκεί ο ΟΛΘ στη Λιμενική Αρχή και ότι το υπουργείο Ναυτιλίας αναμένεται να καταθέσει άμεσα νομοσχέδιο για τη νομική μορφή της Λιμενικής Αρχής.
Ανάλογα επίσης με το εμπορευματικό κέντρο στο Θριάσιο θα γίνει - πάντοτε κατά τον πρόεδρο του ΤΑΙΠΕΔ - και στη Θεσσαλονίκη εμπορευματικό κέντρο στο πρώην Στρατόπεδο Γκόνου.
Στην ΕΛΙΜΕ τα μικρότερα λιμάνια
Υπό τη σκέπη της Ένωσης Λιμένων Ελλάδος (ΕΛΙΜΕ) αναμένεται, στο μεταξύ, να τεθούν προσεχώς τα μικρότερα λιμάνια της χώρας, πέραν όσων έχουν τη νομική μορφή Ανώνυμης Εταιρείας. Χθες συζητήθηκε σχετικά στη Θεσσαλονίκη η τροποποίηση του καταστατικού της Ενωσης.
Ο πρόεδρος της ΕΛΙΜΕ και πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς (ΟΛΠ) Γιάννης Κούβαρης γνωστοποίησε ότι προχωρεί παράλληλα η αναβάθμιση των υπηρεσιών της ΕΛΙΜΕ, με την πρόσληψη επιστημονικού προσωπικού (μέχρι πέντε επιστημόνων), ώστε να υποστηρίζονται και μικρότερα λιμάνια, που δεν διαθέτουν επαρκές ανθρώπινο δυναμικό.
Στο επίκεντρο της σημερινής συνεδρίασης της ΕΛΙΜΕ βρέθηκαν επίσης, όπως επεσήμανε σχετικά ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΘ Δημήτρης Μακρής, τα κρίσιμα θέματα ανάπτυξης και λειτουργίας των λιμένων, καθώς επίσης και ειδικότερα ζητήματα, όπως η κρουαζιέρα και η ανάπτυξη υδατοδρομίων, προκειμένου να υπάρξουν κοινές προτάσεις.
Επίσης, συζητήθηκε η εξέλιξη του εκπαιδευτικού κέντρου Εξάντας, που εδρεύει στη Θεσσαλονίκη, ώστε να αποκτήσει ευρύτερο εκπαιδευτικό ρόλο και να εκπαιδεύει και τους εργαζομένους εταιρειών που δραστηριοποιούνται στα λιμάνια, αλλά και να πιστοποιεί την εκπαίδευση των εργαζομένων. Μάλιστα, προς την ολοκλήρωσή της οδεύει η διαδικασία πιστοποίησης του ίδιου του Εξάντα ως Κέντρου Επαγγελματικής Κατάρτισης.