Από την έντυπη έκδοση
Στο «φουλ» εργάζονται τα επιτελεία των εταιρειών που ενδιαφέρονται για να καταθέσουν δεσμευτική πρόταση για το πλειοψηφικό πακέτο μετοχών στο λιμάνι του Πειραιά, εν όψει της καταληκτικής προθεσμίας τη Δευτέρα 21 Δεκεμβρίου.
Τα τελευταία έγγραφα στο Data Room ανέβηκαν χθες και γίνεται αγώνας δρόμου προκειμένου να είναι έτοιμες οι εταιρείες ώστε μέχρι τις 3 μ.μ. της Δευτέρας (ώρα Ελλάδας) να καταθέσουν προσφορές, χωρίς ωστόσο να αποκλείεται η περίπτωση να ζητηθεί ολιγοήμερη παράταση.
Σε αυτή την περίπτωση θα κληθεί να αποφασίσει το ΤΑΙΠΕΔ, αφού η κυβέρνηση επιθυμεί από τη μία πλευρά να έχει τη μεγαλύτερη δυνατή συμμετοχή και από την άλλη να κατατεθούν άμεσα οι οικονομικές προσφορές για τον πρώτο διαγωνισμό ιδιωτικοποίησης που «τρέχει».
Συνάντηση με ΟΜΥΛΕ
Στο μεταξύ, χθες η Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμένων Ελλάδος (ΟΜΥΛΕ) επισκέφθηκε τον υπουργό Ναυτιλίας Θοδωρή Δρίτσα και τον ενημέρωσε για την αντίθεσή τους στην πώληση του πλειοψηφικού πακέτου των μετοχών των ΟΛΠ και ΟΛΘ. Η διοίκηση της ΟΜΥΛΕ ζήτησε να αποσυρθούν οι δύο διαγωνισμοί και να πραγματοποιηθεί ουσιαστικός διάλογος με τη συμμετοχή κυβέρνησης, περιφερειακής και τοπικής αυτοδιοίκησης, πολιτικών κομμάτων και παραγωγικών φορέων, θέτοντας τους εξής άξονες: δημόσιος χαρακτήρας των λιμανιών, κατοχύρωση του ολοκληρωμένου πλαισίου εργασιακών σχέσεων, ανάπτυξη των λιμανιών και επενδύσεις, καθώς και αρμονικές και φίλιες σχέσεις με τις επιλιμένιες πόλεις.
Παράλληλα, όσον αφορά τη σύμβαση που θα ορίζει τις σχέσεις μεταξύ ΟΛΠ και Δημοσίου υπό τη νέα ιδιοκτησία, η ΟΜΥΜΕ σημειώνει ότι καταρτίστηκε από το αναρμόδιο, όπως το χαρακτηρίζει, ΤΑΙΠΕΔ. «Δεν έχει συζητηθεί και δεν έχει αποφασιστεί από το καθ’ ύλην αρμόδιο όργανο, το ΔΣ/ΟΛΠ. Δεν έχει περάσει από Ελεγκτικό Συνέδριο, καθώς και από τη Βουλή», σημειώνει η ΟΜΥΛΕ και προσθέτει: «Αρα τίθεται θέμα: με βάση ποιο περιεχόμενο θα κατατεθούν οι προσφορές;».
Από την πλευρά του, μιλώντας στο Πρώτο Πρόγραμμα της ΕΡΤ αναφορικά με το αν η σύμβαση παραχώρησης είναι τελικό κείμενο ή επιδέχεται διαπραγματεύσεων, ο υπουργός Ναυτιλίας τόνισε ότι μετά την κατάθεση των προσφορών θα υπάρξει διαβούλευση επί της προσφοράς. Σχετικά με τις θέσεις εργασίας, ο κ. Δρίτσας ανέφερε ότι «οι θέσεις εργασίας είναι κρίσιμο ζήτημα και το έχουμε θέσει. Εχω ζητήσει να γίνει σεβαστή η υπάρχουσα συλλογική σύμβαση εργασίας και να μην υπάρξει καμία απόλυση».
Ο κ. Δρίτσας συμπλήρωσε ακόμη ότι έθεσε μία σειρά από ζητήματα και έγινε δυνατή η βελτίωση σε πολλά σημεία, υπογραμμίζοντας μεταξύ άλλων ότι «θα δημιουργηθεί Δημόσια Αρχή Λιμένος, η οποία θα έχει δικαιοδοσία να καθορίσει τους κανόνες λειτουργίας των λιμανιών σε Πειραιά και Θεσσαλονίκη».
Συνεδριάζει το ΕΛΙΜΕ
Στο μεταξύ, στη Θεσσαλονίκη συνεδριάζει σήμερα στις 12 το μεσημέρι το δ.σ. της Ενωσης Λιμένων Ελλάδος (ΕΛΙΜΕ). Κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης, που θα πραγματοποιηθεί στο Κτήριο Διοίκησης του ΟΛΘ, θα συγκροτηθεί σε σώμα το διοικητικό συμβούλιο με τη νέα του σύνθεση, όπως αυτή προέκυψε μετά τις διοικητικές αλλαγές σε Οργανισμούς Λιμένος - μέλη της Ενωσης.
Στη συνεδρίαση θα συζητηθούν η ουσιαστική αναβάθμιση του θεσμικού ρόλου της ΕΛΙΜΕ στο σύνολο των λιμένων του ελληνικού λιμενικού συστήματος, ανεξάρτητα από το νομικό καθεστώς υπό το οποίο λειτουργούν, η ανάπτυξη δικτύου νέων μελών από την ομάδα των Λιμενικών Ταμείων και ο προσδιορισμός των νέων δράσεων της Ενωσης. Θα εξεταστεί, επίσης, ο προγραμματισμός συγκεκριμένων δράσεων για την ουσιαστική υποστήριξη των μελών της ΕΛΙΜΕ, συμπεριλαμβανομένων και αυτών που θα ενταχθούν το επόμενο διάστημα στην άσκηση των λιμενικών δραστηριοτήτων τους. Ειδικότερα θα συζητηθεί το ζήτημα της περαιτέρω ενίσχυσης της κρουαζιέρας, που αποτελεί δυναμικό τομέα για την ανάπτυξη των λιμένων και της εθνικής οικονομίας.
Θα ακολουθήσει η γενική συνέλευση και η συνεδρίαση του δ.σ. του Ινστιτούτου Λιμενικής Κατάρτισης «Εξάντας», στο οποίο συμμετέχουν εκπρόσωποι της ΕΛΙΜΕ και της Ομοσπονδίας Υπαλλήλων Λιμένων Ελλάδας (ΟΜΥΛΕ).