Hellastat: Αυξημένη συγκέντρωση στα cash & carry

Τρίτη, 11 Οκτωβρίου 2005 17:19

Αυξημένη συγκέντρωση χαρακτηρίζει πλέον την αγορά των καταστημάτων Super Market – Cash & Carry, σύμφωνα με πρόσφατη ανάλυση της Hellastat, ενώ οι εκπλήξεις φαίνεται να μην έχουν τέλος:

«Τη γιγάντωση των ελληνικών super market κατά τις δεκαετίες του ‘80 και του ’90, διαδέχθηκε η είσοδος πολυεθνικών ομίλων του λιανεμπορίου με εξαγορές αλλά και άμεση εγκατάσταση, ενώ στη συνέχεια η επιτυχημένη και πολύβουη είσοδος του γαλλικού κολοσσού Carrefour σε συνεργασία με τον Όμιλο Μαρινόπουλου άλλαξε οριστικά το επιχειρηματικό σκηνικό.

Και ενώ η εξαγορά και απορρόφηση μικρότερων αλυσίδων και μεμονωμένων καταστημάτων -με σκοπό τη συμπλήρωση των κενών στο χάρτη παρουσίας, την εξάλειψη του τοπικού ανταγωνισμού ή τη βελτιστοποίηση της εφοδιαστικής αλυσίδας με ταυτόχρονη ισχυροποίηση έναντι των προμηθευτών -μονοπωλούσε το ενδιαφέρον στην πρώτη 5άδα, μια άλλη ευρωπαϊκή αλυσίδα, η γερμανική LIDL ήρθε εκ νέου τα ταράξει τα νερά. Η εταιρεία πολύ γρήγορα από το κατάστημα-πιλότο της Θεσσαλονίκης εξαπλώθηκε σε όλη την επικράτεια, εξυπηρετώντας ένα κομμάτι της αγοράς το οποίο επιλέγει με κριτήριο την τιμή, αδιαφορώντας για τις διάσημες καταναλωτικές φίρμες ή τα private labels των μεγάλων αλυσίδων. Πλέον, εκτιμάται ότι η LIDL Hellas Ο.Ε. συγκαταλέγεται με άνεση στις 5 μεγαλύτερες επιχειρήσεις, κρίνοντας από την αλματώδη ανάπτυξη των καταστημάτων της που πλέον ξεπερνούν τα 140 πανελλαδικά και λαμβάνοντας υπόψη το μέσο όρο εσόδων ανά κατάστημα των υπόλοιπων επιχειρήσεων του κλάδου.

Σήμερα στην ελληνική αγορά πλέον υπάρχουν όλοι οι τύποι καταστήματος, από τις υπεραγορές που αντίστοιχες υπάρχουν στο εξωτερικό, μέχρι τα παραδοσιακά –πλην όμως εκσυγχρονισμένα- μικρά καταστήματα :

• Υπερκαταστήματα, με επιφάνεια άνω των 2.000 τ.μ., με shops-in-shop συστεγαζόμενα με άλλα καταστήματα λιαεμπορίου ή/και σε εμπορικό κέντρο,

• Μεγάλα καταστήματα, με επιφάνεια 1.000-2.000 τ.μ.

• Μεσαία και μικρά καταστήματα με επιφάνεια 400-1.000 τ.μ.

• Πολύ μικρά καταστήματα με επιφάνεια 100-400 τ.μ. για γρήγορες αγορές, τύπου convenience stores

• Παραδοσιακά συνοικιακά μπακάλικα, μανάβικα, παντοπωλεία, mini-market, καταστήματα ψιλικών.

Στο μέγεθος του κλασικού καταστήματος super-market (με εμβαδό 400-2.000 τ.μ.) λειτουργούν και τα format του Discount Store και οι αγορές για εμπόρους Cash & Carry».



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα