Δ. Σιούφας: Βrand name της χώρας μας το "Ποιότητα Παντού"

Πέμπτη, 13 Οκτωβρίου 2005 15:30
UPD:15:53

Στο ρόλο της καινοτομίας και του μάρκετινγκ για την καλύτερη λειτουργία των ελληνικών επιχείρησεων, αναφέρθηκε ο υπουργός Ανάπτυξης, Δημήτρης Σιούφας, κατά την ομιλία του στο συνέδριο Brands Forum 2005, διοργανωτής του οποίου είναι η «Ναυτεμπορική».

Στην ομιλία του ο κ. Σιούφας επεσήμανε ότι έχει αλλάξει το παραδοσιακό παραγωγικό πρότυπο, τόνισε ότι η δημιουργία ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος δεν μπορεί να στηριχθεί στο κόστος παραγωγής και υπογράμμισε ότι κάθε εταιρεία και κάθε προϊόν μπορεί να «χτίσει» ισχυρή επωνυμία από τα πρώτα κιόλας στάδια της ζωής του.

«Η στρατηγική του επώνυμου προϊόντος αποτελεί το δρόμο προς την επιτυχία», τόνισε ο κ. Σιούφας, υπογραμμίζοντας: "Προχωράμε με σύνθημα το 'Ποιότητα παντού'. Αυτό πρέπει να γίνει το brand name της χώρας μας".

Στην αρχή της ομιλίας του ο κ. Σιούφας συνεχάρη την εφημερίδα «Ναυτεμπορική» για την πρωτοβουλία της να διοργανώσει το σημερινό συνέδριο, με θέμα το «χτίσιμο» των επωνυμιών και τη δημιουργία ισχυρών εμπορικών σημάτων, καλωσορίζοντας παράλληλα το βασικό ομιλητή του Συνεδρίου κ. Bob Pritchard, η εμπειρία του όποιου όπως είπε ο κ. υπουργός, αποτελεί σημαντική πηγή γνώσης για όλους μας.

"Το παραδοσιακό παραγωγικό πρότυπο έχει αλλάξει. Η έμφαση εστιάζεται πλέον στην ποιότητα, την αξιοπιστία και τη μοναδικότητα των παραγόμενων προϊόντων και των παρεχόμενων υπηρεσιών. Ο ανταγωνισμός δεν μετριέται αποκλειστικά σε όρους τιμών, αλλά, κυρίως, σε όρους ποιότητας, αναγνωρισιμότητας, σιγουριάς για το ζητούμενο. Χαρακτηριστικά ενός προϊόντος, μιας υπηρεσίας", σημείωσε ο υπουργός Ανάπτυξης.

"Η πρόοδος κάθε οικονομίας", συνέχισε, "εξαρτάται άμεσα από την ικανότητα των επιχειρήσεών της να καλύπτουν τις ανάγκες της εσωτερικής αγοράς και να προσφέρουν επιτυχημένα προϊόντα και υπηρεσίες στις διεθνείς αγορές. Εξαρτάται από την ικανότητά τους να δημιουργούν ισχυρές επωνυμίες, ικανές να εξασφαλίσουν «πιστούς» πελάτες και διαρκή μερίδια αγοράς. Γιατί μόνο αυτές προσδίδουν υπεραξία και παρέχουν σταθερό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα".

"Ειδικά για τις ελληνικές επιχειρήσεις, άλλωστε, η δημιουργία ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος δεν μπορεί να στηριχθεί στο κόστος παραγωγής. Αυτό το κάνουν άλλες χώρες με ασυναγώνιστη επιτυχία. Και δε μιλάω μόνο για την Κίνα και για την Ινδία, αλλά και για τα γειτονικά μας Βαλκανικά κράτη.

Ακούγοντας «ισχυρό εμπορικό σήμα», μπορεί να φανταζόμαστε μεγάλες πολυεθνικές εταιρίες και ονόματα με ιστορία ετών. Δεν είναι έτσι, όμως. Κάθε εταιρία και κάθε προϊόν μπορεί να «χτίσει» ισχυρή επωνυμία, από τα πρώτα κιόλας στάδια της ζωής του", παρατήρησε ο κ. Σιούφας και πληροφοριακά ανέφερε:

"Μέχρι στιγμής, έχουν κατατεθεί στην Ελλάδα περισσότερα από 350 χιλιάδες εμπορικά σήματα. Από αυτά, περισσότερα από τα μισά είναι ημεδαπά, περίπου 150.000 είναι αλλοδαπά και κάτι παραπάνω από 20.000 είναι διεθνή. Κάποια δεν πετυχαίνουν και αποσύρονται. Όποια πετυχαίνουν γίνονται πολύτιμα περιουσιακά στοιχεία, ικανά να αποφέρουν υψηλά έσοδα".

Όπως είπε ο κ. υπουργός, η στρατηγική επώνυμου προϊόντος πρόσφατα άρχισε να εφαρμόζεται, με συστηματικό τρόπο, στην ελληνική αγορά. Θα κάνουμε ό,τι μπορούμε για να συνεχιστεί. Να γίνει συνείδηση σε κάθε επιχείρηση, ανεξαρτήτως κλάδου ή μεγέθους. "Γιατί η στρατηγική αυτή αποτελεί το δρόμο προς την επιτυχία", τόνισε.

Αναφερόμενος στον όρο καινοτομία, ο υπουργός Ανάπτυξης είπε πως καινοτομία είναι "η ικανότητα μετατροπής των πρωτοπόρων ιδεών σε νέα προϊόντα, νέες υπηρεσίες και νέες μορφές οργάνωσης, νέες μορφές παραγωγής". "Δεν περιορίζεται -συμπλήρωσε- μόνο στην τεχνολογία. Επεκτείνεται σε ολόκληρη τη λειτουργία της επιχείρησης και έχει εφαρμογή τόσο σε θέματα ανάπτυξης, παρουσίασης και προώθησης προϊόντων και υπηρεσιών, όσο και σε θέματα εκτέλεσης των καθημερινών εργασιών, με νέο τρόπο, που αποδίδει περισσότερο και χαρακτηρίζεται από υψηλότερη ποιότητα. Η καινοτομία οδηγεί στην πρωτοπορία. Και αυτή οφείλει να είναι η διαρκής επιδίωξή μας. Να βρισκόμαστε συνεχώς μπροστά. Η καινοτομία οδηγεί στη δημιουργία ανταγωνιστικών προϊόντων, που ανταποκρίνονται στις μεταβαλλόμενες ανάγκες της ζήτησης. Αποτελεί το κλειδί για την κατάκτηση μεγάλων μεριδίων των αγορών, για τη δημιουργία αξίας, για τη δημιουργία πλούτου".

"Δεν αρκεί, όμως, από μόνη της. Προκειμένου να μετατραπεί σε κέρδος για τις επιχειρήσεις, είναι καθοριστικός ο ρόλος του marketing", παρατήρησε.

Όπως επισήμανε, "πολλοί συγχέουν το μάρκετινγκ με μερικές από τις επιμέρους λειτουργίες του όπως η διαφήμιση και η πώληση. Στην πραγματικότητα το μάρκετινγκ δεν είναι η τέχνη του να πουλάς αυτό που παράγεις αλλά να ξέρεις τι φτιάχνεις. Και η τέχνη αυτή δημιουργεί το επώνυμο προϊόν. Είναι η τέχνη να εντοπίζεις και να κατανοείς τις ανάγκες του καταναλωτή και να παράγεις λύσεις που δίνουν ικανοποίηση στους καταναλωτές, κέρδη στους παραγωγούς και οφέλη στους μετόχους των εταιρειών. Ο ηγετικός ρόλος κάθε επιχείρησης και κάθε επώνυμου προϊόντος (είτε είναι καταναλωτικό, είτε βιομηχανικό, είτε υπηρεσία) στην αγορά, επιτυγχάνεται με τη δημιουργία ικανοποίησης στον καταναλωτή μέσα από κάποια καινοτομία στο προϊόν, μέσα από την ποιότητα, και μέσα από την εξυπηρέτηση του πελάτη. Αν δεν υπάρχουν αυτά, δεν μπορεί να τα αντισταθμίσει καμία επιπλέον διαφήμιση και προώθηση πωλήσεων", υπογράμμισε.

"Ανάμεσα σε μία εφεύρεση και μια καινοτομία υπάρχει μεγάλη απόσταση" τόνισε ο κ. Σιούφας. "Είναι πολλά τα όμορφα εργαστηριακά προϊόντα που όμως κανείς καταναλωτής δεν τα αγοράζει. Το μάρκετινγκ έχει ως στόχο να «σκεφτεί τον πελάτη-καταναλωτή» και να συμβουλεύει την εταιρεία ή τους οργανισμούς δημόσιους και ιδιωτικούς να αναπτύξουν προϊόντα που έχουν νόημα και είναι ελκυστικά στους καταναλωτές. Μόνο αυτά μπορούν να γίνουν επώνυμα και επιτυχημένα προϊόντα".

Όπως παρατήρησε ο υπουργός Ανάπτυξης, υπάρχουν τρεις τύποι εταιρειών: εκείνες που κάνουν τα πράγματα να συμβούν, εκείνες που παρακολουθούν αυτά που συμβαίνουν κι εκείνες που αναρωτιούνται τι συνέβη. "Σίγουρα οι πρώτες είναι οι μόνες που διαθέτουν επώνυμο και επιτυχημένο προϊόν. Σε αυτή την κατηγορία θέλουμε να ενταχθούν όλες οι ελληνικές επιχειρήσεις. Αυτός είναι ο στόχος μας", υπογράμμισε ο κ. υπουργός.

Και ο κ. Σιούφας κατέληξε κλείνοντας την ομιλία του: "Ήρθε η ώρα να αξιοποιήσουμε το γνωστό «ελληνικό δαιμόνιο», να αναπτύξουμε επώνυμα προϊόντα, να διασφαλίσουμε μια νέα προοπτική στην ελληνική επιχειρηματικότητα και να οδηγήσουμε την οικονομία μας σε μια νέα πορεία ανάπτυξης. Να δημιουργήσουμε τις προϋποθέσεις που απαιτούνται για να αποκτήσουν νέα δυναμική οι ελληνικές επιχειρήσεις και να διαδραματίσουν πρωταγωνιστικό ρόλο, τόσο στις ήδη υφιστάμενες αγορές, όσο και στις δυνητικές".

"Προχωράμε μπροστά με σύνθημα το 'Ποιότητα Παντού'. Αυτό πρέπει να γίνει το brand name της χώρας μας".



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα