Mια ελληνική πολυεθνική στην αγορά HR

Η εταιρεία ανθρώπινου δυναμικού διεισδύει σε Κύπρο, Μάλτα και Ντουμπάι - Στόχος η επέκταση στη Νοτιοανατολική Μεσόγειο
Δευτέρα, 12 Οκτωβρίου 2015 16:47
UPD:16:47
Shutterstock

Από την έντυπη έκδοση

Της Σοφίας Εμμανουήλ
[email protected]

Σε Κύπρο, Μάλτα και Ντουμπάι επεκτείνει τις υπηρεσίες της η People for Business (PfB), που σχεδιάζει να γίνει η πρώτη ελληνική πολυεθνική στον τομέα του ανθρώπινου δυναμικού, αναδεικνύοντας με το στρατηγικό της πλάνο τις δυνατότητες ανταλλαγής τεχνογνωσίας και ανάπτυξης συνεργειών μεταξύ επιχειρήσεων από κλάδους αιχμής, όπως αυτοί των υπηρεσιών, του τουρισμού, της ναυτιλίας και της ενέργειας.

Η εταιρεία, που ιδρύθηκε το 2007 -οριακά πριν ξεσπάσει η μεγαλύτερη μεταπολεμικά οικονομική κρίση στη χώρα μας-, με επικεφαλής τη Ρεβέκκα Πιτσίκα, στέλεχος με μακρά πείρα σε ελληνικές και πολυεθνικές επιχειρήσεις από το χώρο του ανθρώπινου δυναμικού, εισάγει σε πρώτη φάση τις υπηρεσίες της στην κυπριακή αγορά.

Ιδρυσε θυγατρική εταιρεία στη Μεγαλόνησο και σχεδιάζει μέχρι το τέλος του 2015 να έχει κάνει ντεμπούτο σε δύο ακόμη αγορές, αυτές της Μάλτας και του Ντουμπάι. Οι επενδύσεις σε αυτή τη φάση υλοποιούνται με ίδια κεφάλαια, αλλά δεδομένου ότι το business plan προβλέπει περαιτέρω διεθνοποίηση των υπηρεσιών στα επόμενα χρόνια, η PfB φέρεται να είναι ανοιχτή σε συζητήσεις με επενδυτές που θα ενισχύσουν τα κεφάλαια τα οποία θα απαιτηθούν στα μελλοντικά deals.

Το στρατηγικό πλάνο στοχεύει σε διείσδυση του PfB Group στις αγορές της Νοτιοανατολικής Μεσογείου, σε πολλές από τις οποίες η διοίκηση βρίσκεται σε προχωρημένες συζητήσεις με υποψήφιους συνεργάτες. Η Κύπρος, η Μάλτα και το Ντουμπάι, στις οποίες προβλέπεται άμεσα η τοποθέτηση της ελληνικής εταιρείας, όπως αναφέρει στη «N» η Ρεβέκκα Πιτσίκα, πρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος της PfB Group, έχουν πολλά κοινά χαρακτηριστικά και ευνοούν ευκαιρίες για κινητικότητα των στελεχών στην αγορά εργασίας.

Επόμενη ορατή αγορά στόχος είναι το Ισραήλ, όπου στοχεύει να δραστηριοποιηθεί πιθανότατα από το 2016, χρονιά κατά την οποία με βάση τις προβλέψεις η εταιρεία θα έχει διπλασιάσει τα μεγέθη της.

Η PfB επέλεξε τις εν λόγω αγορές για να επεκταθεί συνεκτιμώντας το επιχειρηματικό ρίσκο, γι’ αυτό άλλωστε δεν επέλεξε σε αυτή τη φάση την είσοδό της στην Πορτογαλία, την Ισπανία ή ακόμη τις βαλκανικές χώρες. Ρόλο έπαιξε ο τοπικός ανταγωνισμός, η εγγύτητα των αγορών και οι δυνατότητες μετακίνησης στελεχών σε κλάδους όπου αναπτύσσονται συνέργειες.

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι οι οικονομίες των χωρών της Νοτιοανατολικής Μεσογείου και ειδικότερα των χωρών που αναφέρθηκαν βασίζονται εν πολλοίς στους κλάδους των υπηρεσιών, του τουρισμού, της ναυτιλίας και του πρωτογενούς τομέα. Πεδία ενδιαφέροντος για την ανάπτυξη των μελλοντικών στελεχών είναι η διαχείριση κρίσεων, αλλαγών λόγω γεωπολιτικών γεγονότων που επηρεάζουν τις οικονομίες, τις αγορές, τη λειτουργία και τις ανάγκες των επιχειρήσεων της περιοχής. Υπ’ αυτή την έννοια, για παράδειγμα, η τεχνογνωσία στελεχών από την Ελλάδα μπορεί να αξιοποιηθεί σε ξενοδοχεία της Μάλτας ή/και η εμπειρία Μαλτέζων ναυπηγών μπορεί να «κουμπώσει» με θέσεις εργασίας στον ελληνικό ναυτιλιακό κλάδο.

Το οικονομικό προφίλ

Εξάλλου, η Μάλτα, η μικρότερη χώρα της Ε.Ε., με έκταση 316 τ. χλμ., πληθυσμό μισό εκατ. κατοίκους είναι μαζί με την Ελλάδα και την Κύπρο στην κορυφή της κατάταξης των χωρών με ισχυρή ναυτιλία. Σήμερα, η οικονομία της Μάλτας βασίζεται στη στρατηγική γεωγραφική της θέση, στο παραγωγικό ανθρώπινο δυναμικό της και στον ασβεστόλιθο.

Εξαρτάται από το διεθνές εμπόριο ως σταθμός πλοίων, τη βιομηχανία ηλεκτρονικών και υφασμάτων, καθώς και από τον τουρισμό, ενώ διαπραγματεύεται με την Τυνησία την εμπορική εκμετάλλευση της υφαλοκρηπίδας μεταξύ των δύο χωρών, ιδιαίτερα για την εξερεύνηση πετρελαίου, συζητήσεις που είναι ανοιχτές και με τη Λιβύη. Η επίσημη γλώσσα στη χώρα είναι τα μαλτέζικα και τα αγγλικά και το κατά κεφαλήν ΑΕΠ ανέρχεται σε 22.776 δολάρια.

Η Κύπρος, επίσης νησιωτική χώρα, με πληθυσμό πάνω από ένα εκατ. άτομα, με κατά κεφαλήν ΑΕΠ 27.194 δολάρια και πολύ υψηλό Δείκτη Ανθρώπινης Ανάπτυξης (ΔΑΑ, Human Development Index, HDI, στατιστικός δείκτης ο οποίος χρησιμοποιείται για να κατατάσσει τις χώρες με βάση τρεις επιμέρους δείκτες, οι οποίοι σχετίζονται με το προσδόκιμο ζωής, τον βαθμό εκπαίδευσης και την ποιότητα ζωής. Με βάση τον ΔΑΑ γίνεται χαρακτηρισμός μιας χώρας σε υπανάπτυκτη, αναπτυσσόμενη ή αναπτυγμένη. Χρησιμοποιείται επίσης για να μετρήσει την επίδραση των οικονομικών πολιτικών στην ποιότητα ζωής). Ο ΔΑΑ της Κύπρου ανέρχεται σε 0,845 έναντι 0,829 της Μάλτας και 0,853 της Ελλάδας. Η οικονομία στηρίζεται κυρίως στις υπηρεσίες: τουρισμό, ναυτιλία και χρηματοοικονομικά.

Το Ντουμπάι, ένα από τα επτά εμιράτα, θεωρείται η μεγαλύτερη πόλη των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων (ΗΑΕ) - διοικητικό κέντρο του εμιράτου Ντουμπάι με πληθυσμό 1,5 εκατ. κατοίκους. Πρόκειται για το μεγαλύτερο εμπορικό, οικονομικό και τουριστικό κέντρο της χώρας με πληθυσμό 2-2,5 εκατ. κατοίκους, ενώ σε όλα τα ΗΑΕ ο πληθυσμός ξεπερνά τα 9 εκατομμύρια. Η χώρα είναι πλούσια σε κοιτάσματα πετρελαίου και φυσικού αερίου και οι κάτοικοί της απολαμβάνουν εισόδημα αντίστοιχο με αυτό των ανεπτυγμένων χωρών της Δύσης.

Το κατά κεφαλήν ΑΕΠ ανέρχεται σε 44.205 δολ., σύμφωνα με στοιχεία της Παγκόσμιας Τράπεζας και ο ΔΑΑ διαμορφώνεται σε 0,827. Το Ισραήλ μπορεί να είναι μια χώρα φτωχή σε φυσικούς πόρους, διαθέτει όμως έναν ταχύτατα αναπτυσσόμενο κλάδο υψηλής τεχνολογίας.

Εχει σήμερα τη δεύτερη μεγαλύτερη παρουσία στον Nasdaq μετά τις ΗΠΑ, καθώς από το 1985, με την έναρξη προγράμματος σταθεροποίησης και επί τρεις συνεχείς δεκαετίες στηρίζει την ανάπτυξή του στην καινοτομία, επιτυγχάνοντας ισχυρούς ρυθμούς ανάπτυξης, που του επέτρεψαν να μειώσει το δημόσιο χρέος από το 160% του ΑΕΠ στα μέσα της δεκαετίας του ‘90, στο 67% το 2014. Είναι ενδεικτικό ότι κολοσσοί των νέων τεχνολογιών όπως Intel, Microsoft, IBM, Cisco Systems και Motorola, διατηρούν μονάδες παραγωγής στη χώρα.

Σημαντικές ευκαιρίες ανάπτυξης

Η People for Business, μία από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες ελληνικές εταιρείες στην αγορά ανθρώπινου δυναμικού, όπου αυξάνει σταθερά το μερίδιό της, είδε δυνατότητες μετακίνησης και ανταλλαγής στελεχών στις αγορές της Νοτιοανατολικής Μεσογείου. Αν και υπάρχουν μισθολογικές διαφορές παρ’ όλα αυτά υπάρχει σύγκλιση σε εμπειρία και τεχνογνωσία και μια μεγάλη δεξαμενή στελεχών με δυνατότητες απασχόλησης.

«Πλέον δεν μπορούμε να περιορίζουμε τις ανάγκες εταιρειών και υποψηφίων σε μια αγορά. Η Νοτιοανατολική Μεσόγειος προσφέρει σημαντικές ευκαιρίες ανάπτυξης στους τομείς της ναυτιλίας, του τουρισμού και της ενέργειας. Ενώ αντίστοιχα αξιοποιήσιμος μπορεί να είναι και ο πρωτογενής-αγροτικός τομέας» εξηγεί η πρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος της PfB Group Ρεβέκκα Πιτσίκα.

Σύμφωνα με την κ. Πιτσίκα, η PfB, που εγκαινίασε μόλις το νέο διαδικτυακό της τόπο, συνδυάζει ταυτόχρονα πρακτικές και τεχνογνωσία από premium υπηρεσίες, όπως η δυνατότητα που δίνει στους πελάτες της να ελέγχουν μέσω κωδικών (που τους επιτρέπουν να εισέρχονται στο σύστημα της εταιρείας) σε τι φάση βρίσκεται το project που της έχουν αναθέσει.

Φέρεται, μάλιστα, να σχεδιάζει επέκταση της δραστηριότητάς της και σε συμβουλευτικές, ελεγκτικές και υπηρεσίες λογιστικής, διεκδικώντας μερίδιο αγοράς από τις πολυεθνικές εταιρείες, που είναι και οι κύριοι πάροχοι χαρτοφυλακίων με όλη την γκάμα υπηρεσιών προς τις επιχειρήσεις στις παραπάνω αγορές.



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα