Η κινητή τηλεφωνία κερδίζει έδαφος έναντι της σταθερής

Λεπτά ομιλίας: Από 29,6% το 2004 το μερίδιο των κλήσεων μέσω κινητού αυξήθηκε σε 61,6% το 2014
Πέμπτη, 01 Οκτωβρίου 2015 14:47
UPD:14:48
REUTERS/MIKE SEGAR

Από την έντυπη έκδοση

Της Τέτης Ηγουμενίδη
[email protected]
 

Την τελευταία δεκαετία η κινητή τηλεφωνία, σε σχέση με τη σταθερή, διπλασίασε το ποσοστό της βάσει του όγκου των κλήσεων (λεπτά ομιλίας). Η χώρα μας έχει ακολουθήσει, σε γενικές γραμμές, την τάση που παρατηρήθηκε παγκοσμίως με την ανάπτυξη της κινητής τηλεφωνίας -τουλάχιστον μέχρι το 2011- να είναι μεγάλη, στη συνέχεια πιο συγκρατημένη, αλλά σταθερά ανοδική σε αντίθεση με ό,τι συμβαίνει στη σταθερή τηλεφωνία, η οποία συνεχώς χάνει μερίδιο.

Η πορεία αυτή των δύο υπηρεσιών σχετίζεται με μια σειρά από παράγοντες. Ο κυριότερος είναι ότι οι εταιρείες επικεντρώθηκαν σε τιμολογιακά πακέτα που δίνουν στον καταναλωτή, έναντι αντιτίμου φυσικά, σημαντικό αριθμό λεπτών ομιλίας προς χρήση. Παράλληλα, μειώθηκε η τιμή ανά λεπτό ομιλίας (βάσει στοιχείων της Ενωσης Εταιρειών Κινητής Τηλεφωνίας - ΕΕΚΤ κατά 78% από το 2004 έως το 2012). Αλλος παράγοντας είναι οι συσκευές και η χρήση τους.

Οπως εκτιμάται, τα επόμενα χρόνια ο καταναλωτής θα πάψει να ασχολείται με το αν μιλά από δίκτυο σταθερής ή από δίκτυο κινητής, καθώς οι τηλεπικοινωνιακές εταιρείες τείνουν να απλοποιήσουν τις διαδικασίες για τον καταναλωτή (ενοποιώντας τις υπηρεσίες) και παράλληλα οι τεχνολογίες ενοποιούνται.

Στο πλαίσιο αυτό σε λίγο στη χώρα μας θα έχουμε υπηρεσίες σταθερής και κινητής από τον όμιλο ΟΤΕ με κοινή ονομασία Cosmote, αυτό συμβαίνει ήδη με τη Wind και τη Cyta Ελλάδος και αναμένεται ότι θα συμβεί σύντομα και με τη Vodafone μετά την πλήρη ενοποίησή της με την hellas online.

Αναλυτικότερα, το 2004 το ποσοστό της κινητής τηλεφωνίας με βάση τα λεπτά ομιλίας ήταν 29,6%, ενώ το 2014 διαμορφώθηκε στο 61,6%. Αντιστοίχως μειώθηκε το ποσοστό της σταθερής τηλεφωνίας από 70,4% το 2004 σε 38,4% το 2014 (τελευταία διαθέσιμα στοιχεία από τις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας, την ΕΕΚΤ και την Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών).

Το 2004 στη χώρα μας μιλήσαμε 9,1 δισ. λεπτά από κινητό τηλέφωνο και 21,5 δισ. λεπτά από σταθερό, ενώ δέκα χρόνια μετά χρησιμοποιήσαμε για 27 δισ. λεπτά το κινητό μας και για 16,9 δισ. λεπτά το σταθερό μας τηλέφωνο.

Τα συνολικά λεπτά ομιλίας (από σταθερό και κινητό τηλέφωνο) και από το 2004 έως το 2011 αυξάνονταν (το 2004 μιλήσαμε 30,6 δισ. λεπτά και το 2011 47,1 δισ. λεπτά), ωστόσο στη συνέχεια παρατηρούμε μείωση του όγκου των κλήσεων συνολικά -το 2014 τα συνολικά λεπτά ομιλίας ήταν 43,9 δισ.-, με τη σταθερή τηλεφωνία να έχει τις περισσότερες απώλειες. Ως συνέπεια το μερίδιο της κινητής συνέχισε να αυξάνεται, αν και με αισθητά χαμηλότερο ρυθμό.

Η εξέλιξη των λεπτών ομιλίας δείχνει να σχετίζεται και με την οικονομική κρίση στη χώρα μας. Οπως παρατηρούμε, τα τελευταία τρία χρόνια η χρήση της κινητής είναι σχεδόν σταθερή (το 2012 μιλήσαμε 26,7 δισ. λεπτά, το 2013 26,7 δισ. λεπτά και το 2014 27 δισ. λεπτά) κάτι που προφανώς δεν είναι άσχετο με τη μείωση της απασχόλησης και της επιχειρηματικότητας.

Σύμφωνα με την εκτίμηση που κυριαρχεί, οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας την όποια ανάπτυξή τους στο εξής την αναμένουν κυρίως από την κίνηση των δεδομένων. Βάσει της τελευταίας έρευνας της Ericsson, η παγκόσμια κίνηση mobile data αυξήθηκε κατά 15% το 2ο τρίμηνο του έτους, σε σχέση με ένα τρίμηνο νωρίτερα, ενώ σε ετήσια βάση η άνοδος που καταγράφηκε ήταν 55%.

Συνολικά, εκτιμάται ότι το 2ο τρίμηνο του 2015, παγκοσμίως υπήρχαν 7,2 δισ. συνδρομές κινητής τηλεφωνίας, που αντιστοιχούν σε ποσοστό διείσδυσης της κινητής 99%, με τον πραγματικό αριθμό συνδρομητών όμως, σύμφωνα πάντα με την Ericsson, να εκτιμάται σε 4,9 δισ., καθώς πολλοί καταναλωτές έχουν περισσότερες από μία συνδρομές κινητής τηλεφωνίας.

Ακόμη, οι πάροχοι κινητής τηλεφωνίας και στη χώρα μας (αν και η οικονομική κρίση σε συνδυασμό με τις ελλείψεις στο νομοθετικό πλαίσιο δημιουργούν προσκόμματα στις επενδυτικές κινήσεις τους) εισέρχονται σε νέες αγορές, όπως το ηλεκτρονικό εμπόριο, οι πληρωμές μέσω κινητού, η διαφήμιση, οι υπηρεσίες M2M (επικοινωνία μεταξύ των μηχανών) οι υπηρεσίες τηλεϊατρικής και περιεχομένου, το cloud computing και άλλες.



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα