ΟΙ ΜΕΤΟΧΕΣ έδειξαν το σθένος τους στη Wall Street, ανακτώντας αρχικές απώλειες, με τα αμερικανικά blue chips και τις εταιρείες του πετρελαϊκού τομέα να σύρουν την κούρσα ανόδου. Ο δείκτης Dow Jones Industrial Average (DJIA), κέρδισε συνολικά 6,49 μονάδες, ποσοστό 0,06%, φθάνοντας στις 10.546,21 μονάδες. Με άνοδο 3,74 μονάδων, ποσοστό 0,17%, έκλεισε ο δείκτης των μετοχών υψηλής τεχνολογίας, Nasdaq, φθάνοντας στις 2.175,81 μονάδες.
Το ράλι μετοχών κορυφαίων εταιρειών και πετρελαϊκών ομίλων έδωσε ώθηση στην ευρύτερη χρηματιστηριακή αγορά, ύστερα από ένα υποτονικό πρωινό, στη διάρκεια του οποίου δέχθηκαν πιέσεις μετοχές αυτοκινητοβιομηχανιών, όπως της General Motors.
Οι τρεις βασικοί χρηματιστηριακοί δείκτες ήταν σε αναζήτηση κατεύθυνσης τις πρώτες ώρες των συναλλαγών πριν ανακτήσουν τον ανοδικό ρυθμό τους στις απογευματινές συναλλαγές.
Πολλοί επενδυτές προσδοκούν για ένα ράλι στο τέλος του έτους, ενώ οι μετοχές αντιμετωπίζουν το υψηλό κόστος ενέργειας και άλλες μακροοικονομικές ανησυχίες, εποχικούς παράγοντες που θα επηρεάσουν την αγορά στις αρχές του Ιανουαρίου. Το μεσοδιάστημα Νοεμβρίου-Ιανουαρίου είναι τυπικά μια ισχυρή περίοδος του έτους για μετοχές.
Ως εκ τούτου, σε μακροπρόθεσμο ορίζοντα, οι ανησυχίες παραμένουν για την καταναλωτική ζήτηση την εορταστική περίοδο εν μέσω των υψηλότερων λογαριασμών καυσίμων και τα εταιρικά κέρδη το επόμενο διάστημα.
Χαμηλότερα έκλεισαν οι μεγαλύτερες ευρωπαϊκές κεφαλαιαγορές, με επίκεντρο των ρευστοποιήσεων τις τηλεπικοινωνιακές μετοχές, καθώς και οι τίτλοι των αυτοκινητοβιομηχανιών.
Στη Φραγκφούρτη, ο DAX έκλεισε στις 5.011,38 μονάδες, με οριακή άνοδο 0,05%, στο Λονδίνο ο FTSE 100 έκλεισε στις 5.439,80 μονάδες, με πτώση 0,39%, και στο Παρίσι ο CAC έκλεισε στις 4.480,23 μονάδες, χαμηλότερα κατά 0,52%.
Οι δείκτες περιόρισαν τις απώλειές τους ύστερα από μία κυβερνητική έκθεση, που έκανε λόγο για άνοδο των αποθεμάτων πετρελαίου, στέλνοντας την τιμή του αργού σε χαμηλότερα επίπεδα.
Αρνητικός πρωταγωνιστής της συνεδρίασης ήταν ο τίτλος της Deutsche Telekom, που υποχώρησε κατά 2,5%, μετά τις απογοητευτικές προβλέψεις της διοίκησής της για την κερδοφορία του 2006.
Σημαντική πτώση σημείωσαν και οι μετοχές των ευρωπαϊκών αυτοκινητοβιομηχανιών, ύστερα από σύσταση της UBS στους επενδυτές να πουλήσουν τις μετοχές του κλάδου, καθώς η εταιρεία αναμένει ότι η κερδοφορία του θα υποχωρήσει, λόγω της μείωσης των καταναλωτικών δαπανών. Τεχνολογική άνοδος οδήγησε το Nikkei σε ρεκόρ τετραετίας στις 14.075,96 μονάδες.
ΝΑΝΣΥ ΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΥ