Μειώθηκε κατά 3,6% η παγκόσμια παραγωγή ναυτασφαλίσεων το 2014

Εσοδα: Στα 32,6 δισ. δολ. έναντι 33,7 δισ. δολ. το 2013 ανήλθαν πέρυσι τα ασφάλιστρα
Τρίτη, 22 Σεπτεμβρίου 2015 09:05
UPD:09:05
EPA/STEPHEN MORRISON

 

 

Από την έντυπη έκδοση 

Του Λάμπρου Καραγεώργου
[email protected]

Μειωμένη κατά 3,6% σε όρους δολαρίου εμφανίζεται η συνολική παραγωγή ασφαλίστρων στις ναυτασφαλίσεις (marine insurance) το 2014 σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος.

Η συνολική παραγωγή ασφαλίστρων ανήλθε στα 32,6 δισ. δολ. έναντι 33,7 δισ. δολ. το 2013, αλλά πιθανώς να είναι ανοδική σε άλλα τοπικά νομίσματα, σύμφωνα με όσα έγιναν γνωστά στο ετήσιο συνέδριο του International Union of Marine Insurance, το οποίο φέτος πραγματοποιήθηκε στο Βερολίνο.

Η κα Astrid Seltmann, μία αναλογίστρια της Cefor μέλος του IUMI παρουσίασε τα σχετικά στοιχεία σύμφωνα με τα οποία η παραγωγή ασφαλίστρων στο φορτίο (Cargo) υπολογίζεται στο 51,9% της συνολικής, ενώ το 23,2% αντιπροσωπεύει η παραγωγή ασφαλίστρων hull και το 18,2% του τομέα ενέργειας και offshore και το 6,6% αντιπροσωπεύει ο τομέας της αστικής ευθύνης.

Η συνολική παραγωγή ασφαλίστρων των P&I Clubs ανήλθε στα 3,69 δισ. δολ. σημειώνοντας ελάχιστη άνοδο κατά 0,06%.

Περίπου το 52,6% των εργασιών προέρχονται από την Ευρώπη, ενώ το 25% περίπου από την Ασία και τον Ειρηνικό Ωκεανό και το 9,8% από τις ΗΠΑ.

Η παραγωγή ασφαλίστρων στο Cargo έφθασε τα 16,95 δισ. δολ. με το 43% αυτής να προέρχεται από την Ευρώπη και το 8,3% ειδικότερα από την αγορά των Lloyds.

O δείκτης ζημιών βρίσκεται χαμηλότερα από τον αντίστοιχο δείκτη του 2012 οπότε «χτύπησε» ο τυφώνας Sandy, ωστόσο τα δεδομένα θα αλλάξουν φέτος, καθώς δεν έχουν υπολογιστεί ακόμη οι επιπτώσεις από την έκρηξη στο λιμάνι της κινεζικής πόλης Tianjin τον περασμένο μήνα.

Επισημαίνεται ότι η έκρηξη στο κινεζικό λιμάνι της Tianjin τον περασμένο μήνα θα μπορούσε να κοστίσει στον ασφαλιστικό κλάδο 5 δισ. δολ. ή ακόμη και 6 δισ. δολ., τέσσερις φορές περισσότερο από τις αρχικές εκτιμήσεις, καθώς οι φόβοι αυξάνονται ότι το κυάνιο έχει μολύνει ένα μεγάλο μέρος του φορτίου. Μία τέτοια εξέλιξη θα καταστήσει το τραγικό αυτό περιστατικό, που στοίχισε τη ζωή και σε 158 άτομα, τρεις φορές πιο ακριβά από το ναυάγιο του κρουαζιερόπλοιου Costa Concordia, (2012), η ζημιά του οποίου για τις ασφαλιστικές εκτιμήθηκε στα 2 δισ. δολ.

Η παραγωγή ασφαλίστρων στο Hull μειώθηκε κατά 5,8% στα 7,6 δισ. δολ., με το 53% τα παραγωγής να είναι «γραμμένη» στην Ευρώπη, συμπεριλαμβανομένου ενός 17,1% στους Lloyds και 6,2% σε άλλα μέρη του Λονδίνου, και το 11,2% στη σκανδιναβική αγορά. Ενα 34,6% των εργασιών «γράφτηκε» στην αγορά της περιοχής Ασίας-Ειρηνικού.

Δεδομένου ότι πέρυσι η ασφάλιση Hull σημείωσε ιστορικό χαμηλό ζημιών είναι πιθανό να έχει γράψει για πρώτη φορά έπειτα από χρόνια θετικό τεχνικό αποτέλεσμα, σημειώνει η LloydsList.

«Δεν θέλουμε να μιλήσουμε για τυχερή χρόνια, αλλά παρατηρήθηκε μια έκτακτη απουσία σημαντικών απωλειών», επεσήμανε η κα Seltmann.

Τόσο ο δείκτης συχνότητας ζημιών όσο και συνολικών απωλειών βρίσκονται σε μακροχρόνια πτωτική τάση.

Ωστόσο, οι απαιτήσεις ύψους άνω των 10 εκατ. δολ. αυξάνονται ως ποσοστό των συνολικών απαιτήσεων, φθάνοντας το 54% το 2012, πριν από την πτώση στο 19% το 2014, ενώ το 2015 τρέχει με ρυθμούς 41% περίπου.

Το 2014 η αξία των πλοίων υποχώρησε 8,4%, με τον μέσο όρο ηλικίας του στόλου να μειώνεται και το 36% των πλοίων να είναι μεγαλύτερα των 15 ετών. Η αξία του στόλου υπό ναυπήγηση φθάνει τα 292,8 δισ. δολ., κατά 6% χαμηλότερη από τα 311,8 δισ. δολ. το προηγούμενο έτος.

Η παραγωγή ασφαλίστρων στις offshore δραστηριότητες αυξήθηκε κατά 11,1%, στα 5,7 δισ. δολ., με την αγορά των Lloyds να ελέγχει το 47,4% των εν λόγω επιχειρήσεων και του International Underwriting Association κατά 22,3%.



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα