Ηλεκτροκίνητα: Θέτουν ζήτημα καθιέρωσης κοινών προτύπων για φόρτιση, υποδομές

Πέμπτη, 03 Μαρτίου 2011 13:04

Γυαλιστερά ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα βγαλμένα από το μέλλον θαμπώνουν από σήμερα τους επισκέπτες στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης. Φέτος ωστόσο την έκθεση επισκιάζουν οι ανησυχίες που διατυπώνονται από στελέχη των μεγάλων αυτοκινητοβιομηχανιών ότι αυτού του τύπου τα οχήματα δεν θα έχουν απήχηση στο ευρύ κοινό, εάν δεν γίνουν συγκεκριμένα -και συντονισμένα- βήματα.

Οι ανησυχίες επικεντρώνονται σε δύο τομείς: σε αυτόν της χρηματοδότησης -με τη Ford π.χ. να απευθύνει έκκληση για γενναίες κρατικές επιδοτήσεις στους Ευρωπαίους πελάτες της- και σε αυτόν της τεχνολογίας. Στελέχη που συγκεντρώθηκαν στη Γενεύη, συζήτησαν για την ανάγκη καθιέρωσης κοινών προτύπων για τη φόρτιση και τις υποδομές των ηλεκτροκίνητων οχημάτων, ώστε να αρθεί ένα μεγάλο εμπόδιο για την υιοθέτησή τους σε ευρεία κλίμακα.

«Η υιοθέτηση κοινών προτύπων και η εναρμόνισή τους αποτελεί μεγάλο και ζωτικής σημασίας ζήτημα στην Ευρώπη», λέει ο αντιπρόεδρος των ευρωπαϊκών επιχειρήσεων της Toyota Μισέλ Γκαρντέλ. «Γιατί προς το παρόν, εάν θέλουμε να ταξιδέψουμε π.χ. από τη Δανία στην Ιταλία θα πρέπει να αλλάξουμε τύπο πρίζας τέσσερις φορές».

Ο Κάρλος Γοσν της Renault-Nissan συμφωνεί. «Αυτό που προσπαθούμε να κάνουμε ως βιομηχανία -και είναι δύσκολο γιατί υπάρχουν και πολλά ζητήματα που αφορούν τον ανταγωνισμό- είναι να διασφαλίσουμε την υιοθέτηση ενός τύπου πρίζας», φέρεται να δήλωσε πρόσφατα σε κεκλεισμένων των θυρών συνάντηση στο Νταβός. «Εάν οι καταναλωτές αρχίσουν να λένε "για να μετακινηθώ από τη μια χώρα στην άλλη χρειάζεται να αλλάξω πρίζα", τότε θα έχουμε πρόβλημα. Οι προμηθευτές θα έχουν πρόβλημα. Οι επιχειρήσεις ηλεκτρισμού θα έχουν πρόβλημα».

Στους κόλπους του ομίλου πάντως φαίνεται πως οι απόψεις γύρω από το ζήτημα διίστανται, καθώς επισήμως, στελέχη εκτιμούν ότι δεν πρόκειται για μείζον πρόβλημα αφού -σε πρώτη φάση τουλάχιστον- οι οδηγοί θα χρησιμοποιούν τα ηλεκτροκίνητα οχήματα κυρίως για να διανύουν μικρές αποστάσεις. «Στη χειρότερη περίπτωση, πρόκειται για μια μικρή αναστάτωση», επισημαίνει ο αντιπρόεδρος των ευρωπαϊκών επιχειρήσεων της Nissan Σάιμον Τόμας.

«Κάνω αυτή τη συζήτηση με οποιονδήποτε πολιτικό κάθεται να με ακούσει», λέει ο διευθύνων σύμβουλος της Ford Europe Στίβεν Όντελ. Η καθιέρωση κοινών προτύπων, εκτιμά, θα βοηθούσε και τις ίδιες τις αυτοκινητοβιομηχανίες να εξοικονομήσουν χρήματα, διασφαλίζοντας θέσεις εργασίας.



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα