Τον απολογισμό της τουριστικής σεζόν που ολοκληρώθηκε επιχειρεί η Γενική Πανελλαδική Ομοσπονδία Επιχειρήσεων Τουρισμού (ΓΕΠΟΕΤ) σημειώνοντας ότι η χρονιά είχε σημαντικές οικονομικές απώλειες.
Ήταν πολύ κακή η χρονιά κυρίως από την άποψη των εσόδων και συνεισφέραμε όλοι στο να την κάνουμε χειρότερη -απεργίες, αποκλεισμοί λιμανιών, αρχαιολογικών χώρων, εμπρησμοί- είχαν σαν αποτέλεσμα να κορυφωθεί η αρνητική προβολή της χώρας διεθνώς, ανέφερε χαρακτηριστικά η Ομοσπονδία.
Σε ό,τι αφορά την πορεία των εσόδων, οι επιχειρηματίες του κλάδου υπογράμμισαν ότι η ζημιά που έχει γίνει δεν αποκαθίσταται με το να αναφέρουμε τα προβλήματα σε ένα αυτόνομο Υπουργείο Τουρισμού, αφού και όταν υπήρχε υπουργείο τίποτα δεν γινόταν.
Την περίοδο 2004-2009, όπως επεσήμαναν, είχαμε μεν αυτόνομο Υπουργείο Τουρισμού, όμως άλλαζαν συνέχεια υπουργοί, πρόεδροι, γενικοί γραμματείς, αλλά και τα επιτελεία, με αποτέλεσμα οι ιθύνοντες να «φεύγουν» πριν γνωρίσουν το αντικείμενο.
Όπως ανέφερε η Ομοσπονδία, «είναι χαρακτηριστικό ότι τα στοιχεία της έκθεσης της Ελληνικής πρεσβείας στην Τουρκία, αποτυπώνουν ανάγλυφα το τέλμα στο οποίο βρίσκεται ο ελληνικός τουρισμός. Το έτος 2000 οι Τούρκοι είχαν 10 εκατομμύρια τουρίστες και εμείς τον ίδιο αριθμό περίπου. Σήμερα οι γείτονες (στατιστικά στοιχεία 2009) έχουν 27 εκατομμύρια τουρίστες και το 2010 τρέχουν με 10% αύξηση στις αφίξεις και έσοδα περίπου 20 δισεκατομμυρίων. Εμείς αντίθετα παραμένουμε στα 12 εκατομμύρια τουριστών και έχουμε μείωση στα συνολικά έσοδα. Που μπορεί να αποδοθεί αυτό το αποτέλεσμα; Οι Τούρκοι, οι Ιταλοί, οι Γάλλοι, οι Ισπανοί μειώνουν τον ΦΠΑ, εμείς τον αυξάνουμε και γινόμαστε ακόμα περισσότερο αναξιόπιστοι στις αγορές».
Στο σκέλος των επιβατικών μεταφορών με τα τουριστικά λεωφορεία ο κλάδος έχει μετατραπεί σε «ξέφραγο αμπέλι», όπως τόνισαν οι επιχειρηματίες του κλάδου, καθώς τα ΚΤΕΛ υποκλέπτουν συνεχώς το έργο των τουριστικών λεωφορείων. Ακόμα και οι διοργανωτές του Μαραθωνίου ενοικίασαν για την μεταφορά αθλητών λεωφορεία από τα ΚΤΕΛ Αττικής, παρότι είχαν γίνει οι απαιτούμενες ενέργειες από την πλευρά της ΓΕΠΟΕΤ και όλα αυτά επειδή δεν υπάρχει έλεγχος.
Σε επίπεδο προβολής και διαφήμισης οι ανταγωνιστές μας έχουν «ισοπεδώσει», επεσήμανε η ΓΕΠΟΕΤ, καθώς διαθέτουν σημαντικά ποσά για την προβολή των χωρών τους. Τέλος στο σκέλος των νέων αγορών, δεν έχουμε αντίρρηση να δοθούν κάποια χρήματα για στοχευμένη προβολή. Χρήματα ανάλογα με το όφελος που έχει η χώρα από την κάθε αγορά. Για παράδειγμα η Κίνα μας δίνει περίπου 7000 τουρίστες το χρόνο. Οι αφίξεις όμως από τη Ρωσία είναι πολλαπλάσιες και κυρίως ακολουθούν ανοδική πορεία χρόνο με το χρόνο.