Nippon Yusen, Mitsui O.S.K.: Παραγγέλνουν νέα LNG πλοία

Μαζί με το Κατάρ
Δευτέρα, 28 Νοεμβρίου 2005 11:27

ΠΑΡΑΓΓΕΛΙΑ τάνκερ για τη μεταφορά φυσικού αερίου, αξίας 200 δισ. γιέν (1,8 δισ. δολ.) θα κάνει η Nippon Yusen K.K. και η Mitsui O.S.K. Lines Ltd., οι δύο μεγαλύτερες ναυτιλιακές εταιρείες της Ιαπωνίας μαζί με το Κατάρ, προκειμένου να μεταφέρουν το προϊόν στη Βόρειο Αμερική, σύμφωνα με στελέχη των εταιρειών.

Τα πλοία θα κατασκευαστούν στα ναυπηγεία τη Ν. Κορέας, σύμφωνα με τους ίδιους ανθρώπους, οι οποίοι προτίμησαν να διατηρήσουν την ανωνυμία τους. Η Kawasaki Kisen Kaisha Ltd., η τρίτη μεγαλύτερη ναυτιλιακή εταιρεία της Ιαπωνίας, η Iino Kaiun Kaisha Ltd. Και ο οίκος αγοραπωλησιών Mitsui & Co., συγκαταλέγονται επίσης μεταξύ των επενδυτών.

Ο ιαπωνικός όμιλος, αγοράζει περισσότερα τάνκερ μεταφορά υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG), καθώς το εμπόριο του καυσίμου αυξάνεται και οι ναυτιλιακές εταιρείες προετοιμάζονται, καθώς προβλέπεται μείωση των ναύλων μεταφοράς κοντέϊνερ στις ΗΠΑ και την Ευρώπη. Τα εργοστάσια παραγωγής ηλεκτρικής ενεργείας και άλλες εταιρείες, αλλάζουν το καύσιμό τους, μετά την αναρρίχηση των τιμών του πετρελαίου.

Ο αριθμός των συγκεκριμένων τάνκερ, αναμένεται περίπου να διπλασιαστεί στα 350 έως το 2010 από περίπου 180 πλοίων που υπάρχουν σήμερα διεθνών, σύμφωνα με την Ενωση Κατασκευαστών Πλοίων της Ιαπωνίας. Οι ιαπωνικές ναυτιλιακές εταιρείες επιδιώκουν να αμυνθούν του αυξανόμενου ανταγωνισμού, καθώς οι ευρωπαϊκές ανταγωνίστριές τους εισέρχονται στην αγορά.

Ο ιαπωνικός όμιλος και το Κατάρ, θα παραγγείλουν πέντε τάνκερ LNG προς 250 εκατ. δολ. το ένα από την Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering Co., σύμφωνα με τα στελέχη τεσσάρων ιαπωνικών εταιρειών, που αρνήθηκαν να μιλήσουν επωνύμως. Τρία ακόμη τάνκερ θα κατασκευαστούν από την Hyundai Heavy Industries Co., προς 240 εκατ. δολ. το ένα, σύμφωνα με τους ίδιους.

Οι παραγγελίες θα ακολουθήσουν τη συμφωνία που θα υπογραφεί αργότερα σήμερα από την Mitsui O.S.K., την Nippon Yusen και την Mitsui & Co., διάρκειας 25 ετών, με έναρξη τον Αύγουστο του 2008 για τη δρομολόγηση πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου από το Κατάρ στη Β. Αμερική, σύμφωνα πάντα με τις ίδιες πληροφορίες. Η συμφωνία θα υπογραφεί με την Ras Laffan Liquefied Natural Gas Co. και το venture του Κατάρ, στο οποίο περιλαμβάνεται και η Exxon Mobil Corp.

Η ζήτηση τουLNG ενδέχεται να διπλασιαστεί μέχρι το 2010 και να αυξηθεί ακόμη 62% μέχρι το 2015, αποτέλεσμα της αύξησης της κατανάλωσης στις ΗΠΑ και των πωλήσεων σε νέες αγορές, όπως την Κίνα, την Ινδία, το Μεξικό, την Χιλή και τη Σιγκαπούρη, σύμφωνα με έκθεση της Citigroup Inc., στις 24 Οκτωβρίου.

Το Κατάρ, σχεδιάζει να αυξήσει τις εξαγωγές υγροποιημένου φυσικού αερίου τέσσερις φορές και στα 77 εκατ. τόνους ετησίως έως το 2010, όταν θα προμηθεύει τουλάχιστον οκτώ χώρες, σύμφωνα με τον Ali al-Hammadi, υπεύθυνο της Qatar Liquefied Gas Co., σε συνέντευξη που παραχώρησε στο Λονδίνο στις 24 Μαΐου.

Η Mitsui O.S.K., η μεγαλύτερη ναυτιλιακή εταιρεία με σκάφη LNG στον κόσμο, από πλευράς πωλήσεων και η Nippon Yusen, η τέταρτη σε μέγεθος θα επενδύσουν η κάθε μία από 20% των κεφαλαίων για να κατασκευαστούν τα πλοία, 10% η Kawasaki και 3% η Iino. H Mitsui & Co και η Ras Laffan Liquefied Natural Gas θα επενδύσουν το υπόλοιπο.

Η παγκόσμια δυναμικότητα μεταφοράς κοντέϊνερ, αναμένεται να αναπτυχθεί από 11% έως 15% ετησίως έως το 2008, υπερβαίνοντας την ανάπτυξη του εμπορίου. Η εξέλιξη αυτή θα θέσει τέλος στην επί τρία χρόνια αύξησης των δεικτών, μετά την αύξηση των εξαγωγών της Κίνας.



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα