ΠΑΡΑΓΓΕΛΙΑ για αεροσκάφη της Airbus SAS, σε λιγότερο από ένα μήνα μετά την υπογραφή συμφωνίας για την αγορά 70 αεροσκαφών από την Boeing Co., ενδέχεται να ανακοινώσει σήμερα η Κίνα.
«Οι Κινέζοι φαίνεται ότι θα αγοράσουν και από τις δύο πλευρές του δρόμου», ανέφερε ο Richard Aboulafia, αντιπρόεδρος της Teal Group, εταιρείας συμβούλων στο Fairfax, της Βιρτζίνια των ΗΠΑ, σε τηλεφωνική του συνέντευξη.
Η Airbus με έδρα την Τουλούζη, η οποία ακολουθεί την Boeing σε νέες παραγγελίες αεροσκαφών φέτος, ενδέχεται να κερδίσει παραγγελία για 150 αεροπλάνα, αξίας 9 δισ. δολ., σύμφωνα με ανθρώπους με τις χθεσινές διαπραγματεύσεις. Ο Κινέζος πρόεδρος Wen Jiabao ενδέχεται να ανακοινώσει τουλάχιστον μέρος της παραγγελίας αυτής σήμερα, σε συνέντευξη στο Παρίσι, με τον Γάλλο ομόλογό του, Dominique de Villepin, σύμφωνα με τους ίδιους ανθρώπους που προτίμησαν να διατηρήσουν την ανωνυμία τους.
Η ευρωπαϊκή βιομηχανία κατασκευής αεροσκαφών, μετά τη χθεσινή επίσκεψη του Wen, είπε, ότι ενδέχεται να ανοίξει ένα εργοστάσιο στην Κίνα για τη συναρμολόγηση αεροσκαφών τύπου Α320. Η Air China και ο έξι αεροπορικοί όμιλοι ενδέχεται να χρειαστούν 1.790 αεροσκάφη, αξίας 230 δισ. δολ. μέχρι το 2023, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Airbus. Η Boeing, στις 20 Νοεμβρίου απέσπασε παραγγελία από την Κίνα για την κατασκευή 70 αεροσκαφών, αξίας 4 δισ. δολαρίων.
Η εκπρόσωπος της Airbus, Barbara Kracht, αρνήθηκε να σχολιάσει χθες την παραγγελία της Κίνας. Ο Ren Houxiang, διευθυντής της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας της Κίνας στο Πεκίνο, αρνήθηκε επίσης στις 2 Δεκεμβρίου να σχολιάσει την πιθανότητα η Κίνα να υπογράψει μία παραγγελία με την Airbus. Χθες οι επανειλημμένες τηλεφωνικές κλήσεις στην κινεζική πρεσβεία, δεν απαντήθηκαν.
Η Boeing υπέγραψε παραγγελία για 70 αεροσκάφη κατά τη διάρκεια της επίσκεψης του Αμερικανού προέδρου, George W. Bush στον Πεκίνο τον περασμένο μήνα. Από τότε, η αεροπορική βιομηχανία βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις για μία ακόμη παραγγελία, 80 αεροσκαφών. Η δεύτερη σε μέγεθος βιομηχανία κατασκευής επιβατικών αεροσκαφών στον κόσμο, Boeing, έκλεισε συμφωνία τον Ιανουάριο με έξι κινεζικές αεροπορικές εταιρειές για την αγορά 60 αεροσκαφών τύπου Boeing 787, τα οποία θα αρχίσουν να πετούν το 2008.
Οι παραγγελίες του 2005
Η Airbus είχε 494 παραγγελίες στα βιβλία της μέχρι τις 31 Οκτωβρίου, υστερώντας της Boeing που είχε 800 μέχρι τις 30 Νοεμβρίου, σύμφωνα με τις πληροφορίες από τους κατασκευαστές. Η Airbus ανακοινώνει στοιχεία μόνο για τις παραγγελίες κάθε μήνα και δεν ανακοίνωσε νέες δουλειές τον Νοέμβριο. Η Boeing ανακοίνωσε ότι θα ξεπεράσει την Airbus σε παραγγελίες το 2005 για πρώτη φορά μέσα σε πέντε χρόνια.
Η σημερινή ανακοίνωση της παραγγελίας αεροσκαφών από την Κίνα, μάλλον θα αφορά αεροσκάφη Airbus A320, αυτό που ανταγωνίζονται τα 737 της Boeing, και πωλούνται συνήθως προς 60 εκατ. δολ. το ένα, αναλόγως του μοντέλου.
Η Κίνα, η πιο πολυπληθής χώρα στον κόσμο με 100 εκατ. τουρίστες κάθε έτος μέχρι το 2020, είναι η αγορά στην οποία βασίζεται η Airbus και η Boeing, για νέες παραγγελίες. Η Airbus και η Κίνα θα διαπραγματευθούν μέσα στους επόμενους έξι μήνες, για να αποφασίσουν να προχωρήσουν στη δημιουργία εργοστασίου στη χώρα.
Η Airbus ανήκει κατά 80% στην European Aeronautic, Defence & Space Co. και κατά 20% στην BAE Systems Plc. Οι μετοχές της EADS έχουν σημειώσει φέτος άνοδο 49%, ενώ στις 2 Δεκεμβρίου έκλεισαν στα επίπεδα ρεκόρ των 31,80 ευρώ η μία.
Η Τουλούζη της Γαλλίας είναι ο πρώτος σταθμός της περιοδείας του Κινέζου προέδρου από τους τέσσερις συνολικά. Ο Kινέζος ηγέτης θα περιοδεύει στην Ευρώπη μέχρι τις 10 Δεκεμβρίου και θα επισκεφθεί την Σλοβακία, τη Δημοκρατία της Τσεχίας και την Πορτογαλία.