Ford: Σκέψεις για το κλείσιμο εργοστασίων

Καθώς διογκώνονται οι ζημίες στη Βόρειο Αμερική
Δευτέρα, 05 Δεκεμβρίου 2005 09:28

ΣΥΣΚΕΨΗ, για το κλείσιμο τεσσάρων τουλάχιστον εργοστασίων στη Β. Αμερική, μετά από δύο συνεχόμενα τρίμηνα ζημιών, στη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων, θα κάνει αυτήν την εβδομάδα του διοικητικό συμβούλιο της Ford Motor Co., είπαν στελέχη της εταιρείας που γνωρίζουν καλά το θέμα, όπως μετέδωσε το Bloomberg News.

O Mark Fields, επικεφαλής των δραστηριοτήτων της αυτοκινητοβιομηχανίας στην Αμερική, ο οποίος ανέλαβε αυτήν τη θέση πριν από δύο μήνες, θα προτείνει ποια εργοστάσια θα πρέπει να κλείσουν, κατά τη διάρκεια της σύσκεψης που θα γίνει στις 7 και 8 Δεκεμβρίου, σύμφωνα με τους ίδιους ανθρώπους. Τον Οκτώβριο, ο ανώτατος εκτελεστικός διευθυντής της εταιρείας, William Clay Ford Jr., είπε ότι ο Fields, θα έκανε τις εισηγήσεις του μέχρι τον Δεκέμβριο. Η όποια απόφαση ληφθεί θα ανακοινωθεί τον επόμενο μήνα.

Η παύση της λειτουργίας εργοστασίων, έρχεται σε μία στιγμή που η Ford και η General Motors Corp., οι δύο μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες των ΗΠΑ, έχασαν από κοινού 6,3 δισ. δολ. στη Β. Αμερική κατά τη διάρκεια του εννεαμήνου του 2005. Οι εταιρείες έχασαν και μερίδιο αγοράς, 2,2% από κοινού, προς όφελος της Toyota Motor Corp. και άλλων ασιατικών ανταγωνιστριών τους έως και τον Νοέμβριο. Πριν από δύο εβδομάδες, ο επικεφαλής της General Motors, Rich Wagoner, είπε, ότι θα περικόψει 30.000 θέσεις εργασίας μέχρι το 2008 και θα κλείσει 12 εργοστάσια.

Οι διευθυντές της GM θα συγκεντρωθούν αύριο σε μία από τις δύο ετήσιες συσκέψεις που κάνουν, χωρίς τον Rick Wagoner. Μετά την ανακοίνωση του Wagoner για το πρόγραμμα ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης που θα εξοικονομήσει ετησίως 1 δισ. δολ. τον Οκτώβριο και την παύση λειτουργίας εργοστασίων, τον μήνα που πέρασε, το διοικητικό συμβούλιο δεν μπορεί να είναι ευχαριστημένο, εκτιμά, ο John Casesa, αναλυτής της Merrill Lynch & Co. στη Ν. Υόρκη.

Από το 2006 έως το 2009 η GM θα αντικαταστήσει το 65% της γραμμής παραγωγής της στις ΗΠΑ με φρέσκα σχέδια, συμπλήρωσε ο Casesa, έναντι του 83% των ιαπωνικών αυτοκινητοβιομηχανιών και 122 για αυτοκινητοβιομηχανιών της Ν. Κορέας. Για τη Ford, το ποσοστό αυτό είναι 59%.

Για να επιζήσει η GM και η Ford χρειάζεται να καταργήσουν τα μη κερδοφόρα σήμερα, τα αυτοκίνητα και τις συμφωνίες με τους ντήλερ, καθώς επίσης να δει το θέμα των μισθών και των προνομίων των εργαζομένων με τα μέλη της United Auto Workers, πριν από την σημαντική αύξηση των επενδύσεων στα προϊόντα που απέμειναν, επεσήμανε ο Casesa.

Η χρηματιστηριακή αξία των δύο αυτοκινητοβιομηχανιών έχει μειωθεί κατά 21 δισ. δολ. μέχρι στιγμής φέτος, περίπου το ίσο της χρηματιστηριακής αξίας της Amazon.com Inc. Η μείωση, αυξάνει την πίεση στους διευθυντές των εταιρειών, είπε με τη σειρά του ο Brian Johnson, αναλυτής της Sanford C. Bernstein & Co. στη Ν. Υόρκη. Το μερίδιο αγοράς της Ford στις ΗΠΑ υποχώρησε για δέκατο συνεχόμενο έτος, στο 17,4%.

Οι πωλήσεις της GM στις ΗΠΑ, υποχώρησαν 3,7% το ενδεκάμηνο του έτους και της Ford μειώθηκαν 4,3%. Μεταξύ των μεγαλύτερων ασιατικών αυτοκινητοβιομηχανιών, οι πωλήσεις της Nissan Motor Co. αυξήθηκαν 10%, 9,9% της Toyota, 8% της Hyundai Motor Co. και 5,8% της Honda Motor Co.

Οι μετοχές της Ford από τα μέσα Ιουνίου έχουν υποχωρήσει 29%, φθάνοντας στα 8,15 δολ. η μία στις 2 Δεκεμβρίου, ενώ οι μετοχές της GM από τα τέλη Ιουλίου έχουν χάσει ποσοστό της τάξης του 40%, φθάνοντας στα 22,08 δολ. η μία.

Ο εκπρόσωπος της GM, Jerry Dubrowski και της Ford, Tom Hoyt, αρνήθηκαν να σχολιάσουν τις συσκέψεις του διοικητικού συμβουλίου.



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα