Ηλεκτρονικό σύστημα προστασίας και ενημέρωσης καταναλωτών

Δευτέρα, 05 Δεκεμβρίου 2005 18:38

Ενα ηλεκτρονικό σύστημα προστασίας και ενημέρωσης των καταναλωτών με την ονομασία «Πολίτου Ασπίς» (Citizen Sealed), μέσα από το οποίο οι πολίτες θα μπορούν να ενημερώνονται, να κάνουν υποδείξεις ή ακόμη και να καταγγέλλουν τα «κακώς κείμενα», και μάλιστα να βρίσκουν ανταπόκριση, ετοιμάζει το Ινστιτούτο Επεξεργασίας Λόγου (Ι.Ε.Λ.).

Το πρόγραμμα, που έχει εγκριθεί και θα χρηματοδοτηθεί από την «Κοινωνία της Πληροφορίας», θα λειτουργήσει πιλοτικά, σε περίπου 15 μήνες, μέσω της Ε.Κ.ΠΟΙ.ΖΩ.

Πρόκειται για ένα σύστημα επικοινωνίας ανάμεσα στους καταναλωτές και τις αρχές, τις υπηρεσίες ή τους φορείς, που ουσιαστικά εμπλέκονται σε κάποιο πρόβλημα, για το οποίο οι πολίτες ζητούν διευθέτηση ή επίλυση. Μέσα από μία βάση δεδομένων, οι ενδιαφερόμενοι θα μπορούν να χρησιμοποιήσουν πληροφορίες που θα καλύπτουν τρεις θεματικές ενότητες: Τους πολίτες ως καταναλωτές, ως τηλεθεατές - ακροατές και ως μέλη του περιβάλλοντος.

Η υπόδειξη, το παράπονο ή η καταγγελία ενός καταναλωτή για ένα συγκεκριμένο θέμα (π.χ. λακούβες στο δρόμο), θα δημιουργήσει μία βάση δεδομένων, δηλαδή ένα «προηγούμενο», για άλλους καταναλωτές που αντιμετωπίζουν παρόμοιο πρόβλημα.

Τη στιγμή που ο πολίτης ενημερώνει το σύστημα «Πολίτου Ασπίς» (μέσω Ιντερνετ, τηλεφώνου ή ΚΕΠ), αυτό αναλαμβάνει αυτόματα να ειδοποιήσει την αντίστοιχη υπηρεσία ότι έχει γίνει σχετική υπόδειξη προς βελτίωση ή καταγγελία, έτσι ώστε να λάβει τα μέτρα της.

«Το σύστημα μπορεί να αποκτήσει ειδικό νομικό βάρος. Οι καταναλωτές θα μπορούν να επικαλεστούν στο μέλλον μία καταγγελία που έχει ήδη γίνει στο σύστημα, και να την χρησιμοποιήσουν ενάντια σε αυτούς που την αγνόησαν», ανέφερε ο ερευνητής επικοινωνίας του ΙΕΛ, Μάριος Νόττας, και επισήμανε ότι τα προσωπικά δεδομένα των χρηστών δεν θα δημοσιοποιούνται.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα