Επιβράδυνση του πληθωρισμού στο 3,5% το Νοέμβριο

Τρίτη, 06 Δεκεμβρίου 2005 12:00
UPD:12:16

ΑΥΞΗΣΗ κατά 3,5% προκύπτει από τη σύγκριση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή (ΓΔΤΚ) του μηνός Νοεμβρίου 2005, προς τον αντίστοιχο δείκτη του Νοεμβρίου 2004, έναντι αυξήσεως 3,1% που σημειώθηκε κατά την ίδια σύγκριση του έτους 2004 προς το 2003.

Όπως ανακοίνωσε η Εθνική Στατιστική Υπηρεσία Ελλάδος (ΕΣΥΕ), ο Γενικός Δείκτης κατά το μήνα Νοέμβριο 2005 σε σύγκριση με τον Οκτώβριο 2005

παρουσίασε μείωση 0,2%, έναντι αυξήσεως 0,1% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.

Ο μέσος Δείκτης του δωδεκαμήνου Δεκεμβρίου 04 - Νοεμβρίου 05 σε σύγκριση προς τον ίδιο Δείκτη του δωδεκαμήνου Δεκεμβρίου 03 – Νοεμβρίου 04 παρουσίασε αύξηση 3,5%, έναντι αυξήσεως 2,9% που σημειώθηκε κατά τα αντίστοιχα προηγούμενα δωδεκάμηνα.

Ανάλυση μεταβολών Δείκτη Τιμών Καταναλωτή, μηνός Νοεμβρίου 2005

I. Σύγκριση Νοεμβρίου 2005, με Οκτώβριο 2005

Η μείωση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή, κατά 0,2% το μήνα Νοέμβριο 2005 σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Οκτωβρίου 2005, προήλθε από τις ακόλουθες μεταβολές:

1. Από τη μείωση του δείκτη

- Κατά 3,0% της ομάδας ‘’ Μεταφορές ’’ , λόγω μείωσης , κυρίως, των τιμών των αυτοκινήτων και της βενζίνης.

2. Από τις αυξήσεις των δεικτών

- α) Κατά 0,2% της ομάδας ‘’ Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα είδη : αρνί και κατσίκι (νωπά), ψάρια νωπά, γαλακτοκομικά & αυγά, ελαιόλαδο και φρούτα νωπά. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στα λαχανικά νωπά.

β) Κατά 0.7% της ομάδας ‘’ Στέγαση ‘’ , λόγω αύξησης, των τιμών, κυρίως στα είδη:

ενοίκια κατοικιών και πετρέλαιο θέρμανσης.

Ι Ι. Σύγκριση Νοεμβρίου 2005, με Νοέμβριο 2004

Η αύξηση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή, κατά 3,5% το μήνα Νοέμβριο 2005, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Νοεμβρίου 2004, προήλθε από τις ακόλουθες μεταβολές:

Από τις αυξήσεις των δεικτών

α) Κατά 2,6% της ομάδας ‘’ Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά ‘’, λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών, στα είδη: δημητριακά και παρασκευάσματα, κρέατα γενικά, γαλακτοκομικά και αυγά, λαχανικά νωπά, πατάτες νωπές, γλυκά-ζαχαρωτά, ελαιόλαδο, ξηροί καρποί.

Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών, κυρίως, στα είδη:

φρούτα νωπά, ψάρια νωπά.

β) Κατά 3,3% της ομάδας ‘’ Αλκοολούχα ποτά και καπνός ‘’, λόγω αύξησης των τιμών των τσιγάρων και των μη σερβιριζόμενων αλκοολούχων ποτών.

γ) Κατά 3,5% της ομάδας ‘’ Ένδυση και υπόδηση’’, λόγω αύξησης των τιμών των ειδών ένδυσης και υπόδησης.

δ) Κατά 7,9% της ομάδας ‘’ Στέγαση ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των ενοικίων κατοικιών, των ειδών και υπηρεσιών επισκευής και συντήρησης κατοικίας, της ύδρευσης- αποχέτευσης, των δημοτικών τελών, του ηλεκτρικού ρεύματος και του πετρελαίου θέρμανσης.

ε) Κατά 1,5% της ομάδας ‘’ Διαρκή αγαθά-Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα έπιπλα-καλύμματα δαπέδου, στα είδη κλινοστρωμνής- λευκά είδη, στα είδη καθαρισμού και στις οικιακές υπηρεσίες.

στ) Κατά 3,8% της ομάδας ‘’ Υγεία ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των ιατρικών, οδοντιατρικών και παραϊατρικών υπηρεσιών και της νοσοκομειακής περίθαλψης .

ζ) Κατά 3,1% της ομάδας ‘’ Μεταφορές ’’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των

ανταλλακτικών αυτοκινήτου, των υπηρεσιών συντήρησης και επισκευής αυτοκινήτου, των καυσίμων αυτοκινήτου (βενζίνης), των τελών κυκλοφορίας, των διοδίων και του κομίστρου των ταξί. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών των αυτοκινήτων.

η) Κατά 2,4% της ομάδας ‘’ Επικοινωνίες ‘’, λόγω αύξησης, των τιμών των τηλεφωνικών υπηρεσιών.

θ) Κατά 1,9% της ομάδας ‘’ Αναψυχή-Πολιτιστικές δραστηριότητες ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα είδη: άνθη, υπηρεσίες αναψυχής, βιβλία-εφημερίδες-περιοδικά- γραφικά. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών των ειδών οπτικοακουστικού εξοπλισμού και των ηλεκτρονικών υπολογιστών.

ι) Κατά 3,7 % της ομάδας ‘’ Εκπαίδευση ‘’, λόγω αύξησης των τιμών στα δίδακτρα, των ιδιωτικών σχολείων, των εκπαιδευτηρίων ξένων γλωσσών, των φροντιστηρίων και των ΙΕΚ.

ια) Κατά 3,1% της ομάδας ‘’ Ξενοδοχεία - Καφέ - Εστιατόρια ‘’, λόγω αύξησης, των τιμών των ειδών : φαγητό εκτός οικίας, αναψυκτικά-γλυκά-καφές-ποτά (σερβιριζόμενα) , κυλικεία.

Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών των ξενοδοχείων.

ιβ) Κατά 2,8% της ομάδας ‘’ ¶λλα αγαθά και υπηρεσίες ‘’, λόγω αύξησης, των τιμών, κυρίως, των κουρείων - κομμωτηρίων, των ειδών ατομικής φροντίδας, των ασφαλίστρων αυτοκινήτων και δικύκλων και των άλλων υπηρεσιών.

O εναρμονισμένος δείκτης

Ο Εναρμονισμένoς Δείκτηs Τιμών Καταναλωτή (Εν. ΔΤΚ) του μηνός Νοεμβρίου 2005, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Νοεμβρίου 2004, παρουσίασε αύξηση 3,4%, έναντι αυξήσεως 3,2%, που σημειώθηκε κατά την ίδια σύγκριση του έτους 2004 προς το 2003.

Ο Εν. ΔΤΚ κατά το μήνα Νοέμβριο 2005 σε σύγκριση με τοv Οκτώβριο 2005 παρουσίασε μείωση 0,2%, έναντι αυξήσεως 0,1% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.

Ο μέσος Εν. ΔΤΚ του δωδεκαμήνου Δεκεμβρίου 04 - Νοεμβρίου 05 σε σύγκριση προς τον ίδιο Δείκτη του δωδεκαμήνου Δεκεμβρίου 03 - Νοεμβρίου 04 παρουσίασε αύξηση 3,5%, έναντι αυξήσεως 3,0%, που σημειώθηκε κατά τα αντίστοιχα προηγούμενα δωδεκάμηνα.



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα