Στα 5 δισ. ευρώ το συσσωρευμένο χρέος του ΟΣΕ

Ως όμιλος θα μείνουν μια μητρική εταιρεία και 4 θυγατρικές
Τρίτη, 20 Δεκεμβρίου 2005 19:01
UPD:19:31

Αισιόδοξος για το μέλλον των ελληνικών σιδηροδρόμων τόσο από πλευράς αύξησης της επιβατικής κίνησης, όσο και οικονομικής εξέλιξης του ΟΣΕ, εμφανίστηκε ο πρόεδρος του Οργανισμού Νικόλαος Μπαλτάς, στη διάρκεια γεύματος που είχε με τους διαπιστευμένους συντάκτες.

Ηδη, όπως είπε, παρατηρείται φέτος αύξηση των εσόδων κατά 25% σε σχέση με πέρυσι. Η πληρότητα στο δίκτυο Αθήνα - Θεσσαλονίκη ξεπερνά, κατά τον κ. Μπαλτά, το 90%, ενώ σε κάποιες περιόδους δεν επαρκούν τα τρένα του ΟΣΕ για να εξυπηρετήσουν το επιβατικό κοινό. Απόλυτα ικανοποιημένος δήλωσε ο κ. Μπαλτάς από τη λειτουργία του Προαστιακού Σιδηροδρόμου στη γραμμή Κόρινθος-Αθήνα, η πληρότητα του οποίου είναι στο 100%. Για να ικανοποιηθεί η αυξημένη κίνηση, αλλά και το αίτημα των κατοίκων των περιοχών απ' όπου διέρχεται ο προαστιακός, για πύκνωση των δρομολογίων, χρειάζονται νέοι συρμοί, η αγορά των οποίων θα γίνει μέσα στο 2006. Του χρόνου επίσης θα ολοκληρωθεί και το έργο ηλεκτροκίνησης των τρένων της συγκεκριμένης γραμμής, ενώ θα ολοκληρωθεί και η επέκταση του προαστιακού μέχρι το Κιάτο. Την ίδια χρονιά αναμένεται να αρχίσουν και τα δρομολόγια στο άλλο τμήμα του προαστιακού προς τη Θήβα και τη Χαλκίδα.

Σ' ό,τι αφορά το επίμαχο σημείο των οικονομικών του Οργανισμού, ο κ. Μπαλτάς μιλώντας, όπως είπε σαν καθηγητής του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, ανέλυσε την κατάσταση. Ο ΟΣΕ το 2004 είχε έλλειμμα 576 εκατομμύρια ευρώ, που ήταν αυξημένο κατά 103 εκατομμύρια ευρώ σε σχέση με το 2003, το μεγαλύτερο μέρος των οποίων αποδίδεται στους Ολυμπιακούς Αγώνες και στους τόκους. Από το συνολικό ποσό, το 70%, δηλαδή περίπου 400 εκατομμύρια ευρώ, αφορούν έργα υποδομής που έχουν χρεωθεί στο ΟΣΕ, ενώ λογικά έπρεπε να αφορούσαν άλλα υπουργεία. Από τα υπόλοιπα 176 εκατομμύρια ευρώ, τα 140 αφορούν το λεγόμενο κοινωνικό έργο που προσφέρει ο ΟΣΕ και στην ουσία είναι κρατικές οφειλές, ενώ το έλλειμμα των υπολοίπων 37 εκατομμυρίων ευρώ οφείλεται στο γεγονός ότι οι τιμές των εισιτηρίων είναι παγωμένες επί περίπου 5 χρόνια.

Ο κ. Μπαλτάς, μεταξύ άλλων, τόνισε ότι σύντομα θα αξιοποιηθεί και θα αποδώσει τα μέγιστα η ακίνητη περιουσία του ΟΣΕ που ανέρχεται στα 4,2 δισ. ευρώ, ανακοίνωσε ότι σύντομα θα προκηρυχθεί διαγωνισμός, μέσω ΑΣΕΠ, για την πρόσληψη 270 μηχανοδηγών, σταθμαρχών και κλειδούχων, επανέλαβε ότι ως όμιλος θα μείνουν μια μητρική εταιρεία και 4 θυγατρικές, και ανακοίνωσε ότι εντός των προσεχών ημερών θα γίνει ο διαγωνισμός για την κατασκευή του εμπορευματικού κέντρου στο Θριάσιο.

Ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ Κώστας Γιαννακός ανακοίνωσε ότι μέχρι το τέλος του έτους θα συνεδριάσει το δ.σ. του Οργανισμού, προκειμένου να ορίσει τα νέα διοικητικά συμβούλια των θυγατρικών εταιρειών που θα προκύψουν από τη διάσπαση του Οργανισμού, στο πλαίσιο διαχωρισμού της εκμετάλλευσης και του υπόλοιπου έργου.

Ο κ. Γιαννακός ανακοίνωσε επίσης ότι το συσσωρευμένο χρέος του ΟΣΕ ανέρχεται στα 5 δισ. ευρώ και εξετάζεται το βελγικό μοντέλο, δηλαδή να ισοσταθμιστούν τα περιουσιακά στοιχεία του Οργανισμού που ανέρχονται σε περίπου 4,2 δισ ευρώ, με το χρέος. Τέλος, ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ ανακοίνωσε ότι θα διατεθούν 1,1 δισ ευρώ για την αγορά τροχαίου υλικού, το 2008 η διαδρομή Αθήνα-Καλαμάτα θα γίνεται σε 4 ώρες και Αθήνα-Τρίπολη σε 4,30 ώρες, και δεν προβλέπεται πρόγραμμα εθελουσίας εξόδου εργαζομένων.

Ο κ. Γιαννακός δεν θέλησε να σχολιάσει τις πληροφορίες για αλλαγές προσώπων στον Οργανισμό και χαρακτήρισε άριστες τις σχέσεις του με τον υπουργό Μεταφορών και Επικοινωνιών.

Πηγή: AΠΕ-ΜΠΕ



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα