Renault, Peugeot : Επιστροφή στην αγορά των ΗΠΑ

Δευτέρα, 05 Ιανουαρίου 2004 09:55

ΣΧΕΔΙΑ για την εκ νέου δραστηριοποίησή τους στην αγορά των ΗΠΑ, όπου δεν πούλησαν ούτε ένα αυτοκίνητο μέσα σε μία δεκαετία, κάνουν οι δύο μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες της Γαλλίας, PSA Peugeot Citroen και Renault SA, υποστηρίζοντας ότι δεν μπορούν πλέον να αγνοούν τη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο.

Επενδυτές, όπως ο Eric Raets της KBC Bank NV στις Βρυξέλλες, δεν έχουν πειστεί ότι οι γαλλικές αυτοκινητοβιομηχανίες θα τα πάνε καλύτερα αυτήν τη φορά.

Ο επικεφαλής της Renault, Louis Schweitzer, είχε πει τον Οκτώβριο του 2003 ότι περιμένει η εταιρεία να επαναλάβει τις πωλήσεις της στις ΗΠΑ έως το 2010. Οι γαλλικές αυτοκινητοβιομηχανίες είναι οι μόνες ανάμεσα στις 10 μεγαλύτερες στον κόσμο οι οποίες δεν είχαν περίπτερα στην Παγκόσμια Εκθεση Αυτοκινήτου, που έγινε αυτήν την εβδομάδα στο Ντητρόϊτ.

«Δεν βλέπω να υπάρχει κάποιο πλεονέκτημα με την είσοδο των εν λόγω εταιρειών σε μία τόσο ανταγωνιστική αγορά όπως η αγορά αυτοκινήτου των ΗΠΑ», ανέφερε ο Raets, ο οποίος διαχειρίζεται 46 δισ. δολ. σε μετοχές συμπεριλαμβανομένων 120.000 μετοχών της Peugeot και 75.000 μετοχών της Renault, συμπληρώνοντας : «Θα προτιμούσα να παραμείνουν δυνατές σε εθνικό επίπεδο από το να ρισκάρουν τα κεφάλια τους με την είσοδο στην αγορά των ΗΠΑ, όπου θα αντιμετωπίσουν τον ανταγωνισμό από τις ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες».

Η Renault και η Peugeot θα επιστρέψουν σε μία αγορά όπου η Volkswagen AG, η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης, προβλέπει μείωση των πωλήσεων το 2004, μετά την άρνησή της να προσφέρει κίνητρα για την αγορά αυτοκινήτων όπως η General Motors Corp., η Ford Motor Co. και το τμήμα της DaimlerChrysler AG, Chrysler.

Οι δύο γαλλικές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν δουλέψει πολύ για τη βελτίωση της ποιότητας των μοντέλων που κατασκευάζουν μετά τα παράπονα των καταναλωτών που οδήγησαν στη μείωση των πωλήσεών τους και την αποχώρησή τους από την αγορά πριν από 10 και πλέον χρόνια από την αγορά των ΗΠΑ.

Σημειώνεται ότι οι ασιατικές αυτοκινητοβιομηχανίες κατείχαν το 32,8% της αγοράς των ΗΠΑ το ενδεκάμηνο του 2003 από 31,5% που κατείχαν το ενδεκάμηνο του 2002. Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες και κυρίως οι γερμανικές, κατείχαν τους ένδεκα μήνες του 2003 μερίδιο 7,1% της εν λόγω αγοράς έναντι 6,9% το ενδεκάμηνο του 2002, τη στιγμή που οι αυτοκινητοβιομηχανίες των ΗΠΑ κατείχαν το 60% της αγοράς.

Η Peugeot, η δεύτερη σε μέγεθος αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης σταμάτησε τις πωλήσεις των μοντέλων της 405 και 505 στις ΗΠΑ το 1991. Από τότε αύξησε τις πωλήσεις της διεθνώς περισσότερο από το ήμισυ και διπλασίασε τα καθαρά της κέρδη.

Από την άλλη μεριά, η υπ'αριθμόν δύο αυτοκινητοβιομηχανία της Γαλλίας, η Renault, αύξησε τις πωλήσεις για τα κέρδη της περίπου κατά το ήμισυ από το 1988, την τελευταία χρονιά δραστηριοποίησής της στις ΗΠΑ, ενώ ευνοείται εμμέσως στη χώρα, λόγω του μεριδίου 44% που κατέχει στη Nissan Motor Co.

«Είναι μια τεράστια αγορά την οποία δεν μπορούμε να αγνοήσουμε», ανέφερε ο οικονομικός διευθυντής της Peugeot, Yann Delabriere, σε συνέντευξή του, συμπληρώνοντας : «Εχουμε επιτύχει σε κάθε αγορά του πλανήτη που έχουμε δραστηριοποιηθεί και δεν υπάρχει λόγος να πιστεύουμε ότι δεν θα το κάνουμε στην αγορά των ΗΠΑ».

Οι ΗΠΑ αποτελούν τη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο με πωλήσεις υψηλότερες των 17 εκατ. οχημάτων (επιβατικά και ελαφρά φορτηγά) ετησίως. Στη Δυτική Ευρώπη οι ετήσιες πωλήσεις αυτοκινήτων ανέρχονται σε 16,6 εκατ. οχήματα, ενώ η περιοχή είναι η σημαντικότερη αγορά για τη Renault και την Peugeot. Το μερίδιο αγοράς της Peugeot στη Δυτική Ευρώπη είναι 14,9% και της Renault 10,5%.



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα