«Υπάρχουν πάρα πολλές ενδείξεις ότι θα φθάσουμε σε ένα αποτέλεσμα», δήλωσε ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Δημήτρης Μάρδας, αναφερόμενος στις διαπραγματεύσεις της ελληνικής κυβέρνησης με τους εταίρους, για την επίτευξη συμφωνίας.
Μιλώντας την Πέμπτη στην ετήσια γενική συνέλευση του Συνδέσμου Εξαγωγέων Βόρειας Ελλάδας (ΣΕΒΕ), ο κ. Μάρδας ανέφερε ότι οι διαπραγματεύσεις συνεχίζονται.
Παράλληλα, επεσήμανε ότι «ήταν και παραμένουν ουσιαστικές», αλλά αρνήθηκε να αναφερθεί σε λεπτομέρειες. «Δεν υπάρχει λόγος να τις αναφέρω, γιατί όταν τρέχει μια διαπραγμάτευση πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί», τόνισε και υπογράμμισε ότι πολλά πράγματα που ακούστηκαν για μη ποσοτικοποίηση στοιχείων, δεν έχουν σχέση με την πραγματικότητα.
«Από εδώ και πέρα περιμένουμε ένα αποτέλεσμα. Εκείνο το οποίο επιδιώκεται είναι αυτό το αποτέλεσμα να είναι το ταχύτερο δυνατό, γιατί εκείνο που συζητείται σήμερα δεν είναι η ρευστότητα, αλλά η αβεβαιότητα της ελληνικής οικονομίας», πρόσθεσε.
Από το βήμα της εκδήλωσης ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών, έκανε λόγο για ευκαιρίες που χάθηκαν και για λανθασμένες επιλογές και ανέφερε χαρακτηριστικά την περίπτωση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης.
Όπως αποκάλυψε, μεγάλη ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία, ζήτησε, πριν από μερικά χρόνια, να της παραχωρηθούν εγκαταστάσεις στον ΟΛΘ, προκειμένου να διακινούνται, μέσω Θεσσαλονίκης, τα οχήματά της σε χώρες της Κεντρικής και Βόρειας Ευρώπης.
«Η διοίκηση του ΟΛΘ αρνήθηκε ή καθυστέρησε τις διαπραγματεύσεις και δυστυχώς οι Ιάπωνες βρήκαν λύση μέσω άλλου λιμανιού της Ιταλίας», είπε ο αναπληρωτής υπουργός.
«Το τρένο της ιστορίας δεν περνάει πολλές φορές και η αύξηση της διακίνησης κοντέινερς, που παρουσιάζει ο ΟΛΘ, είναι της τάξης του 8% - 12%. Είναι τίποτα μπροστά στο 70% του ΟΛΠ. Η διοίκηση του ΟΛΘ θα πρέπει ταχύτατα να επιδιώξει συνέργειες και συνεργασίες με διεθνείς παίκτες. Διαφορετικά, στην καλύτερη περίπτωση, το λιμάνι της Θεσσαλονίκης θα γίνει μία πολύ καλή αποθήκη κάποιας εταιρείας», επεσήμανε, αφήνοντας αιχμές σε όσους εναντιώθηκαν δυναμικά και ματαίωσαν, πριν από μερικά χρόνια, την παραχώρηση τμήματος των εγκαταστάσεων του ΟΛΘ, σε ιδιώτες.
Ο πρώην υπουργός Οικονομικών Αλέκος Παπαδόπουλος, αναφερόμενος στο ίδιο θέμα εξέφρασε την άποψη ότι τα μεγάλα λιμάνια δεν θα πρέπει να έχουν «αποβατικό χαρακτήρα», αλλά η λειτουργία τους να συνδυαστεί με βιομηχανικές αποθήκες και με την παραγωγή και εξαγωγή ημικατεργασμένων προϊόντων.
Στο κλειστό μέρος, της 40ης γενικής συνέλευσης, ο πρόεδρος του ΣΕΒΕ Κυριάκος Λουφάκης, εστίασε στους βασικούς στρατηγικούς άξονες δράσης του συνδέσμου και συγκεκριμένα στην επίλυση του κρίσιμου ζητήματος της ρευστότητας, στη βελτίωση των υποδομών, κυρίως μέσω της αξιοποίησης του ΟΛΘ, στη διευκόλυνση του διεθνούς εμπορίου και στην απλούστευση διαδικασιών εξαγωγών. Επίσης, στάθηκε στην σπουδαιότητα του ανθρώπινου δυναμικού μέσα από τις δράσεις επιμόρφωσης, εκπαίδευσης, κατάρτισης και επαγγελματικής συμβουλευτικής στελεχών μικρομεσαίων επιχειρήσεων σε θέματα εξωστρέφειας.
Πηγή: ΑΜΠΕ