Αντισυνταγματικά είναι, σύμφωνα με το Συμβούλιο της Επικρατείας, τα έργα στο νέο λιμάνι της Πάτρας, καθώς κρίθηκε ότι σύμφωνα με το Σύνταγμα πρέπει να είχε εκδοθεί Προεδρικό Διάταγμα και όχι υπουργικές αποφάσεις ή αποφάσεις της ΕΣΑΛ.
Ειδικότερα, με αποφάσεις της τριετίας 2002-2004 της Επιτροπής Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (που στη συνέχεια κυρώθηκαν με υπουργικές αποφάσεις) εγκρίθηκαν οι χρήσεις γης και καθορίσθηκαν οι όροι και οι περιορισμοί δόμησης στο νέο λιμάνι της Πάτρας. Ακόμη, εγκρίθηκαν οι χρήσεις του τμήματος μεταξύ του παλαιού και νέου λιμένα (μεταξύ των οδών Τριών Ναυάρχων και Παπαφλέσσα), και η ανακαίνιση του υπάρχοντος επιβατικού σταθμού «Μελίνα», όπως και η βελτίωση εν γένει της λιμενικής υποδομής.
Ο Δήμος Πατρέων προσέφυγε στο ΣτΕ, ζητώντας να ακυρωθεί το επίμαχο νομοθετικό πλέγμα που επιτρέπει την κατασκευή του νέου λιμένα, υποστηρίζοντας, μεταξύ των άλλων, ότι με τις σχεδιαζόμενες χωροταξικές και πολεοδομικές ρυθμίσεις διακόπτεται η συνέχεια των λειτουργιών της πόλης προς την πλευρά της θάλασσας και αποκόπτεται η πόλη και οι κάτοικοι της από το παραθαλάσσιο μέτωπο.
Οι Σύμβουλοι της Επικρατείας ακύρωσαν όλες τις αποφάσεις που καθόριζαν τους κανόνες κατασκευής του νέου λιμένα Πατρών.