Βαθαίνει ο αποπληθωρισμός

Μειώθηκαν κατά 2,8% οι τιμές καταναλωτή τον Ιανουάριο
Τρίτη, 17 Φεβρουαρίου 2015 12:14
UPD:18/02/2015 09:13
REUTERS/YORGOS KARAHALIS

Ο μέσος Δείκτης του δωδεκαμήνου Φεβρουαρίου 2014 – Ιανουαρίου 2015 σε σύγκριση προς τον ίδιο Δείκτη του δωδεκαμήνου Φεβρουαρίου 2013 – Ιανουαρίου 2014 παρουσίασε μείωση 1,4%.

Μείωση 2,8% παρουσίασε ο Γενικός Δείκτης Τιμών Καταναλωτή (ΓΔΤΚ) τον Ιανουάριο του 2015, σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2014, έναντι μείωσης 1,5% που σημειώθηκε κατά την ίδια σύγκριση του έτους 2014 προς το 2013.

Όπως προκύπτει από τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, σε σύγκριση με τον Δεκέμβριο του 2014, ο Γενικός Δείκτης υποχώρησε κατά 1,4% τον Ιανουάριο του 2015, έναντι μείωσης 1,2% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.

Ο μέσος Δείκτης του δωδεκαμήνου Φεβρουαρίου 2014 – Ιανουαρίου 2015 σε σύγκριση προς τον ίδιο Δείκτη του δωδεκαμήνου Φεβρουαρίου 2013 – Ιανουαρίου 2014 παρουσίασε μείωση 1,4%, έναντι μείωσης 1,1% που σημειώθηκε κατά το αντίστοιχο προηγούμενο δωδεκάμηνο.

EURONEWS

Η μείωση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή κατά 2,8% σε σύγκριση με τον Ιανουάριο του 2014, προήλθε κυρίως από τις ακόλουθες μεταβολές:

1. Από τις μειώσεις των δεικτών:

α) Κατά 0,5% της ομάδας «Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα κρέατα γενικά, νωπά φρούτα, νωπές πατάτες, ψωμί και δημητριακά, ζάχαρη. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών στο ελαιόλαδο και στα νωπά λαχανικά.

β) Κατά 2,9% της ομάδας «Ένδυση και υπόδηση», λόγω μείωσης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.

γ) Κατά 8,0% της ομάδας «Στέγαση», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών των ενοικίων κατοικιών, του πετρελαίου θέρμανσης και του φυσικού αερίου. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών στον ηλεκτρισμό.

δ) Κατά 2,3% της ομάδας «Διαρκή αγαθά – Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα έπιπλα και διακοσμητικά είδη, στα υφαντουργικά προϊόντα οικιακής χρήσης, στις μεγάλες οικιακές συσκευές ηλεκτρικές ή μη και στα είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού.

ε) Κατά 1,2% της ομάδας «Υγεία», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών ιατρικών, οδοντιατρικών και παραϊατρικών υπηρεσιών.

στ) Κατά 6,9% της ομάδας «Μεταφορές», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών των καυσίμων αυτοκινήτου (βενζίνη). Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών στα εισιτήρια συνδυασμένων μεταφορών επιβατών.

ζ) Κατά 1,3% της ομάδας «Αναψυχή – Πολιτιστικές δραστηριότητες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στον οπτικοακουστικό εξοπλισμό-υπολογιστές και στο πακέτο διακοπών.

η) Κατά 3,1% της ομάδας «Εκπαίδευση», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα δίδακτρα προσχολικής και πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και μεταδευτεροβάθμιας μη τριτοβάθμιας εκπαίδευσης (ΙΕΚ).

θ) Κατά 0,7% της ομάδας «Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα εστιατόρια-ζαχαροπλαστεία-καφενεία-κυλικεία.

ι) Κατά 2,4% της ομάδας «Άλλα αγαθά και υπηρεσίες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών των κουρείων-κομμωτηρίων-ειδών ατομικής φροντίδας, των προσωπικών ειδών και των ασφαλίστρων αυτοκινήτων και δικύκλων.

2. Από τις αυξήσεις των δεικτών:

α) Κατά 2,7% της ομάδας «Αλκοολούχα ποτά και καπνός», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών των τσιγάρων.
 



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα