Στη Fosun περνά ο όμιλος Club Med

Δευτέρα, 05 Ιανουαρίου 2015 15:43
UPD:15:46
REUTERS/CHRISTIAN HARTMANN

Η μάχη για την εξαγορά της Club Med άρχισε στα μέσα του 2013, όταν η Fosun υπέβαλε για πρώτη φορά προσφορά ύψους 17 ευρώ η μετοχή. 

Νικήτρια αναδεικνύεται η κινεζική Fosun στη «μάχη» για την εξαγορά της Club Mediterranee, εναποθέτοντας τις ελπίδες της στην αυξανόμενη εύπορη τάξη των Κινέζων αλλά και στην έλλειψη υψηλών προδιαγραφών τουριστικών θέρετρων στη χώρα για την ανάδειξη του γαλλικού ομίλου και τη μελλοντική του ανάπτυξη.

Ο Ιταλός επιχειρηματίας Αντρέα Μπονόμι εγκατέλειψε στο τέλος της προηγούμενης εβδομάδας την προσπάθειά του να αγοράσει τον όμιλο Club Med, αφήνοντας πλέον ανοικτό τον δρόμο στην κινεζική Fosun. H Global Resorts, η επενδυτική εταιρεία συμμετοχών που ελέγχεται από τον κ. Μπονόμι, ανακοίνωσε ότι αποσύρεται από τη 18μηνη «μάχη» προσφορών για την εξαγορά της Club Med - που αποτελεί την πιο παρατεταμένη «μάχη» εξαγορών στην ιστορία της γαλλικής χρηματιστηριακής αγοράς - από τη στιγμή που έκρινε ότι το επίπεδο των αποτιμήσεων έχει γίνει εξαιρετικά ακριβό.

«Οι μετοχές της Club Med που βρίσκονται στα χέρια της Global Resorts θα περάσουν στην Gaillon Invest II (που ελέγχεται από τη Fosun) ή θα πωληθούν στην αγορά», ανακοίνωσε η Global Resorts.

Η μάχη για την εξαγορά της Club Med άρχισε στα μέσα του 2013, όταν η Fosun υπέβαλε για πρώτη φορά προσφορά ύψους 17 ευρώ η μετοχή. Η «μάχη» κορυφώθηκε στις αρχές του 2014, όταν ο κ. Μπονόμι αποκάλυψε ότι είχε αγοράσει μεγάλο μερίδιο στη Club Med.

Οι δύο πλευρές υπέβαλαν έκτοτε πολλές προσφορές και αντιπροσφορές, με την τελευταία να υποβάλλεται από τη Fosun, η οποία προσέφερε 24,6 ευρώ ανά μετοχή στα τέλη Δεκεμβρίου, υποσκελίζοντας την αντίστοιχη προσφορά ύψους 60 λεπτών ανά μετοχή του κ. Μπονόμι και αποτιμώντας τον όμιλο Club Med στα 939 εκατ. ευρώ.

Η αρμόδια χρηματιστηριακή ρυθμιστική αρχή της Γαλλίας είχε δώσει στον κ. Μπονόμι προθεσμία έως τις 7 Ιανουαρίου για να υποβάλει αντιπροσφορά, αλλά τελικά αποσύρθηκε πιο σύντομα.

Η Fosun, η οποία υποστηρίζει τη στρατηγική του γαλλικού ομίλου να επεκταθεί σε Ασία και Κίνα από το 2010, ελέγχει ήδη το 18,4% του Club Med. H κινεζική εταιρεία έχει ήδη καταστήσει σαφές ότι οι Κινέζοι τουρίστες, οι οποίοι εκδηλώνουν πολύ μεγάλο ενδιαφέρον για ταξίδια τόσο στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό, θεωρούνται κομβικής σημασίας για το μέλλον του ομίλου Club Med.

«Η Club Med στην Κίνα θα προσπαθήσει να εκμεταλλευθεί την αδυναμία της κινεζικής αγοράς τουρισμού, δεδομένου ότι το μοντέλο της Club Med έχει τεράστια δυναμική ανάπτυξης στην Κίνα», επισημαίνουν Κινέζοι ειδικοί σε θέματα τουρισμού.

Η Club Med διαθέτει ήδη θέρετρα στην Κίνα, ένα θέρετρο σκι στη Β. Κίνα, ακόμη ένα χειμερινό θέρετρο διακοπών καθώς και ένα θερινό θέρετρο σε νησί στη Ν. Κίνα, με απώτερο στόχο να καταστήσει την Κίνα τη δεύτερη μεγαλύτερη αγορά της.

 



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα