Άνοιγμα στα αναψυκτικά κάνει η Αθηναϊκή Ζυθοποιία

Πέμπτη, 18 Δεκεμβρίου 2014 12:47
UPD:12:54
MotionTeam/ΤΡΥΨΑΝΗ ΦΑΝΗ

Νέα λανσαρίσματα σχεδιάζει για το 2015 η Αθηναϊκή Ζυθοποιία δημιουργώντας μια κατηγορία από το μηδέν, με στόχο να προσελκύσει ακόμα περισσότερο το ενδιαφέρον των καταναλωτών και ενδεχομένως του νεανικού κοινού.

Από την έντυπη έκδοση

Την κατηγορία των μη αλκοολούχων ποτών με βύνη στην εγχώρια αγορά θα δημιουργήσει από τη νέα χρονιά η Αθηναϊκή Ζυθοποιία, ενώ παράλληλα ετοιμάζει και το λανσάρισμα νέων κωδικών που θα παράγονται στη μονάδα μικροζυθοποιίας που θα ξεκινήσει τη λειτουργία της στις αρχές Φεβρουαρίου.

Ειδικότερα, μετά την παραγωγή της πρώτης σειράς αναψυκτικών με βύνη FAYROYZ στις εγχώριες μονάδες της Θεσσαλονίκης και της Πάτρας, που μέχρι τώρα διατίθενται αποκλειστικά στις διεθνείς αγορές, ο όμιλος αποφάσισε να «ανοίξει» αυτή την κατηγορία μη αλκοολούχων και στη χώρα μας.

Σε αυτό το πλαίσιο, το 2015 στα νέα λανσαρίσματα της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας θα περιλαμβάνονται και κωδικοί χωρίς αλκοόλ, αλλά με βάση τη βύνη.

Με αυτόν τον τρόπο η παρουσία της ισχυρής ζυθοποιίας διευρύνεται και σε ακόμα μια κατηγορία την οποία επί της ουσίας δημιουργεί από το μηδέν, με στόχο να προσελκύσει ακόμα περισσότερο το ενδιαφέρον των καταναλωτών και ενδεχομένως του νεανικού κοινού.

Ταυτόχρονα, στο πλαίσιο του σχεδιασμού της εταιρείας που προέβλεπε τη δημιουργία μονάδας μικροζυθοποιίας στις εγκαταστάσεις της Αθήνας, η πρώτη πιλοτική παραγωγή αναμένεται στις αρχές Ιανουαρίου, ενώ από τον Φλεβάρη θα διατίθεται στην εγχώρια αγορά μια σειρά κωδικών μπίρας, με νέες συνταγές και πρωτοποριακές τεχνικές ζυθοποίησης για καινοτόμα προϊόντα και συσκευασίες.

Επίσης, στις εγκαταστάσεις της Αθήνας δημιουργείται το κέντρο διακίνησης για την Κεντρική Ελλάδα και τα νησιά, ενώ σταματά η αντίστοιχη λειτουργία των εγκαταστάσεων στον Ασπρόπυργο. 

Παράλληλα, ψηλά στην ατζέντα του επιχειρησιακού σχεδιασμού παραμένει και η αξιοποίηση του προγράμματος συμβολαιακής γεωργίας που «τρέχει» η εταιρεία. Από τους περίπου 80.000 τόνους ελληνικό κριθάρι που γέμισε η Αθηναϊκή Ζυθοποιία τις αποθήκες της το 2014, ήδη έχουν «κλειδώσει» εξαγωγές 5.000 τόνων.

Σημειώνεται ότι, πλέον, όλες οι μπίρες που παράγονται στην Ελλάδα έχουν αποκλειστικά ελληνική πρώτη ύλη, ενώ στο πρόγραμμα συμμετέχουν πάνω από 3.010 Έλληνες παραγωγοί, που καλλιεργούν κριθάρι σε εκτάσεις 235.000 στρεμμάτων σε 23 νομούς της χώρας και έχουν συνολικά παράξει 200.886 τόνους υψηλής ποιότητας βυνοποιήσιμου κριθαριού. Το πρόγραμμα ξεπερνά σε αξία τα 40 εκατομμύρια ευρώ.

Την ίδια ώρα, η Αθηναϊκή παραμένει ανοιχτή στο ενδεχόμενο συνεργασίας με εγχώριες μικροζυθοποιίες προκειμένου να τις προμηθεύει ελληνική βύνη και φέρεται ότι ήδη βρίσκεται σε συζητήσεις με έναν από τους «μικρούς» παίχτες της αγοράς.

Σε κάθε περίπτωση, μια τέτοια συνεργασία «εξασφαλίζει» στις μικροζυθοποιίες μία εκ των βασικών πρώτων υλών, την οποία δεδομένης της έλλειψης δυνατότητας δημιουργίας ιδιόκτητων βυνοποιείων είναι υποχρεωμένες να την εισάγουν.

Σε επίπεδο επενδυτικού σχεδιασμού, υπενθυμίζεται ότι η εταιρεία σε βάθος τριετίας έχει προβλέψει κεφάλαια 58 εκατ. ευρώ που αφορούν κυρίως σε εξοπλισμό των μονάδων, ψυγεία και μηχανών draft.

Όσον αφορά την πορεία της φετινής χρονιάς, σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας Ζωούλλη Μηνά, το 2014 φέρεται ότι αποτελεί μια χρονιά σταθεροποίησης για τα μεγέθη της εταιρείας. Οπως ανέφερε χθες, στο πλαίσιο συνάντησης με εκπροσώπους του Τύπου, «η αγορά μπίρας φαίνεται ότι συνολικά παραμένει σε πτώση της τάξεως του 3%-4% σε επίπεδο όγκου.

Η αύξηση του τουρισμού δεν κατάφερε να αντισταθμίσει το γεγονός ότι ο Έλληνας καταναλωτής εξακολουθεί να βρίσκεται υπό πίεση. Σε ό,τι αφορά εμάς, το 2014 ήταν μια χρονιά σταθεροποίησης, η οποία εκτιμούμε ότι θα κλείσει ελαφρά πτωτικά, με απώλειες περί το 1,5% σε όγκους πωλήσεων».
Σημειώνεται ότι η Αθηναϊκή διατηρεί την ηγετική της θέση στον κλάδο της μπίρας εμφανίζοντας μερίδιο αγοράς περί το 53% και ύψος πωλήσεων το 2013 περί τα 317 εκατ. ευρώ. 

ΔΑΝΑΗ ΑΛΕΞΑΚΗ - [email protected]



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα