ELTRUN: Έξι στους δέκα online καταναλωτές θα αυξήσουν τις αγορές τους το 2015

Παρασκευή, 05 Δεκεμβρίου 2014 23:31
UPD:23:36
SHUTTERSTOCK

Η ανάπτυξη είναι εμφανής και από τον αριθμό των online αγορών τους, αφού από μια κάθε μήνα του 2013 αυξήθηκε σε τρεις κάθε δυο μήνες το 2014.

Έξι στους δέκα online καταναλωτές θα αυξήσουν τις αγορές τους το 2015 και μόνο ένας θα τη μειώσουν σύμφωνα με την ετήσια έρευνα για τους Έλληνες Online καταναλωτές του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών.

Σύμφωνα με την online έρευνα, που επαναλαμβάνεται τα τελευταία πέντε χρόνια και διεξήχθη την περίοδο Σεπτεμβρίου- Οκτωβρίου 2014, η αγορά Ηλεκτρονικού Εμπορίου B-C αναπτύχθηκε το 2014, αφού οι Έλληνες καταναλωτές, αύξησαν περίπου κατά 10% τον αριθμό των προϊόντων ή των υπηρεσιών που αγόρασαν online τον 2014.

Η ανάπτυξη είναι εμφανής και από τον αριθμό των online αγορών τους, αφού από μια κάθε μήνα του 2013 αυξήθηκε σε τρεις κάθε δυο μήνες το 2014.

Όσον αφορά στα προϊόντα/ υπηρεσίες με τις πρώτες προτιμήσεις των καταναλωτών περιλαμβάνονται:

  • Ταξιδιωτικές υπηρεσίες (αεροπορικά εισιτήρια κλπ)
  • Διαμονή σε καταλύματα
  • Εισιτήρια για εκδηλώσεις (που ανέβηκε στην 3η από την 5η θέση πέρυσι)
  • Εξοπλισμός για Η/Υ
  • Είδη ένδυσης/ υπόδησης
  • Ηλεκτρονικές συσκευές / κινητά

Σχετικά με τις κατηγορίες που σημείωσαν την μεγαλύτερη αύξηση το 2014 (+10% όσον αφορά στα ποσοστά των online αγοραστών) είναι:

  • Ταξιδιωτικές υπηρεσίες
  • Εισιτήρια για εκδηλώσεις
  • Ασφάλειες
  • Παρα-φαρμακευτικά
  • Είδη λιανεμπορίου / S-M

Τα κριτήρια επιλογής ηλεκτρονικού καταστήματος

Επίσης στην έρευνα τονίζονται και τα κριτήρια που επηρεάζουν την εμπιστοσύνη του καταναλωτή για να επιλέξει ένα ηλεκτρονικό κατάστημα.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, ο Έλληνας online καταναλωτής έχει στοιχεία ωριμότητας και δεν τον επηρεάζουν μόνο θέματα ασφάλειας (παρότι η ασφαλής πληρωμή παραμένει πρώτος λόγος) αλλά και εξυπηρέτηση/ κάλυψη, χρηστικότητα/ ευχρηστία της ιστοσελίδας, χαμηλές τιμές/ πληροφορίες, σωστή κριτική/ συστάσεις και τέλος το branding/ διαφήμιση.

Επίσης στην έρευνα καταγράφεται μια ακόμη σημαντική τάση που αφορά στην πολύ-καναλική συμπεριφορά των online καταναλωτών.

Ειδικότερα, για το 1/3 των online καταναλωτών οι φυσικές αγορές που πραγματοποιούν αφού κάνουν πρώτα online έρευνα τιμών και σύγκριση προϊόντων, ξεπερνά το 30%.

Επίσης, ποσοστό 40% των online καταναλωτών κάποια στιγμή και για συγκεκριμένα προϊόντα (χρήση όσφρησης, γεύσης κλπ) αφού τα διερεύνησαν σε φυσικά καταστήματα τα αγόρασαν (πιθανόν φθηνότερα) από ηλεκτρονικά καταστήματα.

Οι δυο αυτές τάσεις, επισημαίνεται στην έρευνα, σκιαγραφούν ένα ενδιαφέρον και πολύπλοκο επιχειρηματικό περιβάλλον για το λιανεμπόριο το οποίο πρέπει να ανταποκριθεί στην πολυκαναλική αυτή τάση.

Άλλα στοιχεία

Η διακίνηση των φυσικών προϊόντων και η ασφάλεια των δεδομένων αποτελούν τους κύριους προβληματισμούς των online αγοραστών. Επίσης, ένας στους τέσσερις online καταναλωτές θεωρεί ότι τα έξοδα αποστολής αντιπροσωπεύουν σημαντικό ποσοστό της τελικής αξίας του προϊόντος. Ένας στους πέντε θεωρούν ότι το ισχύον νομικό πλαίσιο δεν προστατεύει αν υπάρχει κάποιο πρόβλημα κατά την μεταφορά των προϊόντων. Ένας στους έξι θεωρεί ότι υπάρχει πρόβλημα με την ασφάλεια και την προστασία των προσωπικών δεδομένων.

Το 1/3 των online καταναλωτών ακολουθούν κάποια μάρκα προϊόντος στα social media, δύο στους πέντε αξιολογούν/ προτείνουν στους φίλους τους κάποιο προϊόν μέσω των social media, ένας στους τέσσερις πιθανόν να αγοράσουν ένα προϊόν που ακολουθούν στα social media. Σύμφωνα με την έρευνα, οι σημαντικές επενδύσεις των επιχειρήσεων για το digital marketing δικαιολογούνται, βάσει των παραπάνω αποτελεσμάτων, ωστόσο χρειάζεται περισσότερη εξειδίκευση από τους ειδικούς γιατί η επίδραση των social media στην αγοραστική συμπεριφορά δεν είναι ακόμα εμφανής στους Έλληνες online αγοραστές.



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα