Οι ξένες αγορές φέρνουν στη Φάγε ανάπτυξη και κέρδη

Ανοδικά 18,4% ο τζίρος του ομίλου - Στα 17,5 εκατ. ευρώ το καθαρό αποτέλεσμα
Σάββατο, 15 Νοεμβρίου 2014 13:13
EUROKINISSI /ΓΕΩΡΓΙΑ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΥ

Η ανοδική πορεία του τζίρου αποτυπώνεται στη συνεχιζόμενη ενίσχυση των δραστηριοτήτων της Φάγε σε ΗΠΑ, Ιταλία και Ηνωμένο Βασίλειο κατά 22%, 8,80% και 38% αντίστοιχα.

Από την έντυπη έκδοση

Κερδίζει το στοίχημα της κατάκτησης των διεθνών αγορών η Φάγε International, η οποία έκλεισε το φετινό εννεάμηνο με βελτιωμένη εικόνα σε όλα τα βασικά μεγέθη της, καταγράφοντας αύξηση πωλήσεων, άνοδο του μεικτού κέρδους και ενίσχυση των καθαρών κερδών.

Εντός των ελληνικών συνόρων, πάντως, η γαλακτοβιομηχανία συνεχίζει να καταγράφει απώλειες, σε μικρότερη ωστόσο κλίμακα σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία της οικονομικής έκθεσης εννεαμήνου, ο όμιλος εμφάνισε αυξημένα συνολικά έσοδα από τις πωλήσεις κατά 18,4% σε αξία, στα 510,9 εκατ. δολάρια (411 εκατ. ευρώ) έναντι 431 εκατ. δολαρίων (347,3 εκατ. ευρώ) το αντίστοιχο διάστημα του 2013.

Σε ό,τι αφορά την εικόνα της κερδοφορίας της γαλακτοβιομηχανίας, το μεικτό κέρδος ενισχύθηκε κατά 22,2%, στα 201,1 εκατ. δολάρια (162 εκατ. ευρώ), ενώ τα κέρδη προ φόρων επέστρεψαν σε θετική τροχιά, στα 23,2 εκατ. δολάρια, έναντι ζημιών 4,5 εκατ. δολαρίων.

Κατ’ επέκταση και τα καθαρά αποτελέσματα επανήλθαν σε κέρδη ύψους 21,8 εκατ. δολαρίων (17,5 εκατ. ευρώ) έναντι ζημιών 11,5 εκατ. δολαρίων (9,2 εκατ. ευρώ) το περσινό εννεάμηνο.

Οπως τονίζεται στην οικονομική έκθεση, η ενισχυμένη εικόνα των εσόδων αποδίδεται στην αύξηση κατά 12,8% του συνολικού όγκου των πωλήσεων, στο θετικό αντίκτυπο από συναλλαγματικές ισοτιμίες, στην αύξηση των τιμών και την αλλαγή του προϊοντικού μείγματος.

Η ανοδική πορεία του τζίρου αποτυπώνεται στη συνεχιζόμενη ενίσχυση των δραστηριοτήτων της Φάγε σε ΗΠΑ, Ιταλία και Ηνωμένο Βασίλειο κατά 22%, 8,80% και 38% αντίστοιχα.

Πλέον, οι διεθνείς αγορές συμμετέχουν στο συνολικό τζίρο της γαλακτοβιομηχανίας, διευρύνοντας το ποσοστό τους στο 76,5% έναντι 71,4% το αντίστοιχο περσινό διάστημα.

Αντίστοιχα και η αύξηση σε όγκο μεταφράζεται σε ενίσχυση των τριών αυτών αγορών -ΗΠΑ, Ιταλία και Ηνωμένο Βασίλειο- κατά 18,8%, 74,5% και 27,2% αντίστοιχα.

Οι κύριοι λόγοι για τη βιώσιμη ανάπτυξη των πωλήσεων στις Ηνωμένες Πολιτείες και σε άλλες αγορές έξω από την Ελλάδα αφορούν, σύμφωνα με την εταιρεία, στην επέκταση της υφιστάμενης προϊοντικής γκάμας, στην αλλαγή της συνολικής σύνθεσης των προϊόντων σε νέα προϊόντα υψηλής προστιθέμενης αξίας, στην αύξηση της διείσδυσης στα νοικοκυριά και της ευρύτερης διανομής.

Πτώση στην εγχώρια αγορά

Στον αντίποδα, η εγχώρια δραστηριότητα της γαλακτοβιομηχανίας διατηρεί την αρνητική της πορεία, με την πτώση στον όγκο πωλήσεων να διαμορφώνεται στο 6,4%, ενώ μικρότερη είναι η υποχώρηση σε αξία - στο 2,6%.

Ειδικά για την αρνητική εικόνα που διατηρεί η εγχώρια αγορά, η Φάγε επισημαίνει στην οικονομική της έκθεση ότι είναι αποτέλεσμα της οικονομικής κρίσης, αλλά και της απόφασης της εταιρείας να ελαττώσει τις ποσότητες που διαθέτει σε αναξιόπιστους πελάτες από το χώρο του λιανεμπορίου τροφίμων.

Η εταιρεία υποστηρίζει πως η απόφασή της αυτή μολονότι έχει αντίκτυπο στη μείωση των εσόδων, έχει συμβάλει καθοριστικά στο να περιορίσει τον κίνδυνο των επισφαλειών, που προκύπτει κυρίως από το έντονο πρόβλημα ρευστότητας που αντιμετωπίζουν οι λιανέμποροι που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα.

Οσον αφορά το μελλοντικό πλάνο ανάπτυξης των δραστηριοτήτων της γαλακτοβιομηχανίας στο εξωτερικό θεωρείται δεδομένο, καθώς η εξάπλωση σε νέες αγορές και η περαιτέρω διεύρυνση των μεριδίων που κατέχει στις περιοχές όπου έχει ήδη παρουσία αποτελεί το στρατηγικό στόχο για τα επόμενα χρόνια.

Σημειώνεται ότι η Φάγε International προμηθεύει 280 αλυσίδες σούπερ μάρκετ, 75.000 καταστήματα λιανικής πώλησης σε 40 αγορές.

Πιθανή επέκταση

Μολονότι το δυνατό χαρτί της Φάγε σήμερα στις διεθνείς αγορές είναι το γιαούρτι, η διοίκηση της εταιρείας δεν αποκλείει στο μέλλον να εξετάσει και το ενδεχόμενο να επεκτείνει την παρουσία της στα ράφια του εξωτερικού και με άλλες κατηγορίες προϊόντων, όπως τα επιδόρπια, η κρέμα γάλακτος, τα τυριά και το γάλα.

ΔΑΝΑΗ ΑΛΕΞΑΚΗ - [email protected]



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα