Από την έντυπη έκδοση
Με μόλις έναν στους δέκα καταναλωτές να δηλώνει ότι αγοράζει μάρκες πολυτελείας σε περιβάλλον οικονομικής αβεβαιότητας, γίνεται σαφές ότι η σχέση μας με την πολυτέλεια επαναπροσδιορίζεται, ενώ οι εταιρείες που αντιπροσωπεύουν τα διάσημα luxury brands στρέφονται κατά βάση στο τουριστικό καταναλωτικό κοινό, κυρίως από χώρες αναδυόμενων οικονομιών, που αποτελούν και την ατμομηχανή της παγκόσμιας βιομηχανίας πολυτελών ειδών.
Στοιχεία της Focus Bari δείχνουν ότι μόνο το 14% των καταναλωτών στην εγχώρια αγορά συνέχιζε να αγοράζει μάρκες πολυτελείας, παρά το γεγονός ότι η οικονομική του κατάσταση επηρεάστηκε από την οικονομική κρίση. Πριν από την κρίση ακόμη και οι καταναλωτές με χαμηλό εισόδημα μπορούσαν να τις αποκτήσουν με πιστωτικές κάρτες ή δάνεια.
Οι αναλυτές επισημαίνουν ότι η έννοια της πολυτέλειας πλέον επαναπροσδιορίζεται, αφού σχεδόν ένας στους δύο, ήτοι 48%, δηλώνει ότι του αρέσει να παίρνει μικρές δόσεις πολυτέλειας αλλά παρ’ όλ’ αυτά δίνει προτεραιότητα σε άλλα αγαθά, έχοντας επαναπροσδιορίσει τις αξίες στη ζωή του - δίνοντας για παράδειγμα μεγαλύτερο βάρος στην οικογένεια και στα θέματα υγείας και ασφάλειας και λιγότερο στα brands, σε σχέση με το παρελθόν.
Ολόκληρο το άρθρο στη «Ναυτεμπορική»
ΣΟΦΙΑ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ - [email protected]