«Εμπλοκή» σημειώθηκε στον φιλικό διακανονισμό μεταξύ ΟΛΠ και ΣΕΠ (θυγατρική εταιρεία της COSCO), που αφορά την αναβάθμιση του δυτικού προβλήτα ύψους 230 εκατ. ευρώ, καθώς, σύμφωνα με πληροφορίες, το θέμα δεν συζητήθηκε στη σημερινή συνεδρίαση της Γενικής Συνέλευσης, αλλά θα συζητηθεί στην επόμενη Γ.Σ. στα τέλη του μήνα.
Οι συζητήσεις έως τότε των δύο πλευρών αναμένεται να συνεχιστούν, ενώ θέση στο θέμα αναμένεται να πάρει και το ΤΑΙΠΕΔ.
Η Γ.Σ. των μετόχων αναμένεται σήμερα να εξετάσει μόνο το θέμα της εκλογής μελών του διοικητικού συμβουλίου του ΟΛΠ που εξελέγησαν πρόσφατα. (σσ. εκπρόσωπος δήμου Πειραιά, ο δήμαρχος Ι. Μώραλης και ο Αθανάσιος Λιάγκος, εκπρόσωπος των μετόχων).
Σύμφωνα με στελέχη του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς και εκπροσώπων των εργαζομένων, η βασική διαφωνία της κινεζικής πλευράς ΣΕΠ-COSCO είναι η μία από τις δύο παρεμβάσεις του ελεγκτικού συνεδρίου για το φιλικό διακανονισμό που αφορά το ελάχιστο εγγυημένο αντάλλαγμα.
Η κινεζική πλευρά ζητεί η διαμόρφωση του ελάχιστου εγγυημένου ανταλλάγματος που καταβάλλει κάθε χρόνο στον ΟΛΠ να συνδεθεί με τα επίπεδα του ΑΕΠ, τα οποία ήταν διαφορετικά το 2009 στην Ελλάδα, οπότε υπεγράφη η σύμβαση παραχώρησης προς την κινεζική πλευρά και διαφορετικά σήμερα, που η χώρα έχει επηρεαστεί σημαντικά από την οικονομική κρίση.
Το Ελεγκτικό Συνέδριο που ενέκρινε το θέμα του φιλικού διακανονισμού ζητεί το εγγυημένο αντάλλαγμα να ανασταλεί για επτά χρόνια έως το 2021 όσο διαρκούν τα έργα του ΣΕΠ-COSCO στο δυτικό τμήμα του προβλήτα 3 και να συνεχίσει να ισχύει μετά, αφού τεθεί σε λειτουργία το δυτικό τμήμα του προβλήτα 3 στον Πειραιά.
Επίσης, η ΣΕΠ καλείται να καταβάλλει ενοίκιο και για το δυτικό τμήμα του προβλήτα 3, όταν αυτό ολοκληρωθεί.
Η ΣΕΠ ΑΕ σύμφωνα με εκπρόσωπο της ΟΜΥΛΕ έχει αυτή τη στιγμή ολοκληρώσει τα έργα στα ανατολικό τμήμα του προβλήτα 3 και δεν καταβάλει γι’ αυτό το κομμάτι ενοίκιο καθώς βρίσκεται σε δοκιμαστική λειτουργία, ενώ ζητεί επίσης και το δυτικό κομμάτι του ίδιου προβλήτα να κατασκευάσει μέσα από το φιλικό διακανονισμό.
Πηγή: ΑΜΠΕ